دکتر عباسی
استاد رائفی پور
حمایت مالی زهرا مدیا

تصویر ثابت

جستجو

آخرین نظرات

  • vh در دانلود سریال پهلوانان نمی میرند با لینک مستقیم
  • علی در تا همینجاشم ازت ممنونم - جواد مقدم
  • ya zahra 135 در سریال باب المراد به زبان عربی
  • سید جواد در گلچین مداحی در مورد مدافعان حرم
  • ya zahra 135 در دانلود سریال مختارنامه با کیفیت HD
  • Gomnam در سریال باب المراد به زبان عربی
  • متخصص ارولوژى در کتاب راهکارها در جنگ نرم- جعفر دمیرچی-684 صفحه
  • وحید در دانلود سریال مختارنامه با کیفیت HD
  • علیرضا ابراهیمی در آموزش قرآئت سوره های جزء سی ام برای کودکان
  • علیرضا ابراهیمی در برنامه اندرویدی قرآن هدی
  • ya zahra 135 در سخنرانی های استاد هاشمی نژاد در ایام فاطمیه
  • ya zahra 135 در فیلم سینمایی مسیح (ع)
  • مرتضی در سخنرانی های استاد هاشمی نژاد در ایام فاطمیه
  • Gomnam در فیلم سینمایی عیسی بشیر احمد
  • Gomnam در فیلم سینمایی مسیح (ع)
  • ایکیا در دانلود تمام سایت موسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌ عصر(عج)
  • تصفیه فاضلاب در دانلود تمام سایت موسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌ عصر(عج)
  • ya zahra 135 در دانلود سریال مختارنامه با کیفیت HD
  • Mardane Anjelod دانلود سریال مردان آنجلس

    بازیگران : جعفر دهقان ، مهتاب کرامتی ، جهانبخش سلطانی ، حسین یاری ، رضا ایران منش ، اردلان شجاع کاوه

    کارگردان : فرج الله سلحشور

    داستان : بر اساس داستان اصحاب کهف

     
     
    |نام سریال:مردان آنجلس|
    |تعداد قسمت ها:۱۹|
    |
    سال تولید:۷۶|
     
     |Download |
    http://www.zahra-media.ir/wp-content/uploads/2013/09/975655_5365.jpg
       ۴۳۷۴۲۴۵۲۱ Mardane Anjelos 01.mp4
       ۴۱۸۵۳۵۴۵۰ Mardane Anjelos 02.mp4
       ۴۵۲۷۹۹۱۶۶ Mardane Anjelos 03.mp4
       ۴۱۱۷۹۵۵۴۷ Mardane Anjelos 04.mp4
       ۳۷۲۱۳۵۴۴۰ Mardane Anjelos 05.mp4
       ۳۹۹۲۰۹۶۳۲ Mardane Anjelos 06.mp4
       ۴۰۰۶۴۵۴۵۵ Mardane Anjelos 07.mp4
       ۳۷۶۷۴۶۷۱۳ Mardane Anjelos 08.mp4
       ۴۱۵۷۳۵۳۸۶ Mardane Anjelos 09.mp4
       ۴۱۳۹۰۵۷۷۰ Mardane Anjelos 10.mp4
       ۴۹۰۳۴۱۶۵۵ Mardane Anjelos 11.mp4
       ۴۱۹۱۰۲۹۶۱ Mardane Anjelos 12.mp4
       ۴۱۵۸۰۸۵۹۳ Mardane Anjelos 13.mp4
       ۴۲۶۱۷۵۹۶۰ Mardane Anjelos 14.mp4
       ۴۰۲۹۰۰۳۵۳ Mardane Anjelos 15.mp4
       ۳۸۶۴۴۳۴۵۰ Mardane Anjelos 16.mp4
       ۳۷۶۸۳۹۲۸۸ Mardane Anjelos 17.mp4
       ۳۸۹۹۵۳۸۸۴ Mardane Anjelos 18.mp4
       ۴۱۹۹۹۳۰۴۶ Mardane Anjelos 19.mp4
       ۴۴۵۴۴۲۳۸۷ Mardane Anjelos 20.mp4

     

     

     

     

    رسول اکرم (ص) :

    «اگر تمام درختان قلم شوند، تمام دریاها مرکب و تمام انس و جن کاتب،
    باز هم نمی‏توانند ذره ‏ای از فضایل علی (ع) را بنویسند.»

     

     

    مطالب مشابه

    22182 بازدید ۱۳ نظر »

    ارسال نظر

    آموزش دانلود از سایت

    http://www.tarfandestan.com/forum/up.php?file=1476729250478799_untitled-1.jpg

    1. sobhan گفت:

      چرا دانلودها را هی از وسط راه قطع میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      شما که نمیخواید کسی دانلود کنه پس چرا مردم مسخره میکنید و شارژ ADSL آنها را از بین میبرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      [پاسخ]

      ya zahra 110 پاسخ در تاريخ آبان ۶ام, ۱۳۹۳ ۰۸:۵۶:

      سلام
      والا من اینکارو نکردم فایلا هم همشون سالمه کامل هم دانلود میشن

      [پاسخ]

    2. محمد گفت:

      «اگر تمام درختان قلم شوند، تمام دریاها مرکب و تمام انس و جن کاتب،
      باز هم نمی‏توانند ذره ‏ای از فضایل علی (ع) را بنویسند.»
      بیخودی نیس که بهمون میگن علی پرستید، امثال شما مثل مسیحی ها علی رو یه الهه گرفتین و ما رو بدنام کردین. این آخرین آیه ی اصحاب کهف هست که خدا در مورد خودش فرموده ولی شما گمراه ها حتی از این غلوتر هم کردین و به گمراهی بی انتهایی دچار شدین.

      [پاسخ]

      م.الف پاسخ در تاريخ آبان ۲۶ام, ۱۳۹۵ ۰۴:۳۷:

      در جواب شما :
      کار پاکان را قیاس از خود مگیر
      گر چه ماند در نبشتن شیر و شیر
      جمله عالم زین سبب گمراه شد
      کم کسی ز ابدال حق آگاه شد
      همسری با انبیا برداشتند
      اولیا را همچو خود پنداشتند
      گفته اینک ما بشر ایشان بشر
      ما و ایشان بستهٔ خوابیم و خور
      این ندانستند ایشان از عمی
      هست فرقی درمیان بی‌منتهی.
      ==================
      بله عزیز:
      تو علی را در تاریکی دیده ای
      زان سبب غیری بر او بگزیده ای

      [پاسخ]

      مسعود پاسخ در تاريخ تیر ۱۳ام, ۱۳۹۶ ۲۰:۴۷:

      مگر نمی دانی علی علیه السلام کسی است که یک حرکت دستش بالاتر از همه عبادات ثقلین است؟ چه کسی جز خدا قادر است فضایل علی علیه السلام را احصا کند؟ این رسول الله صلی الله علیه و آله بود که فرمود
      «ضربه علی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین
      حاکم نیشابوری روایت فوق را در کتابش با متن و سند ذیل می آورد:

      حدثنا لؤلؤ بن عبد الله المقتدری فی قصر الخلیفه ببغداد ثنا أبو الطیب أحمد بن إبراهیم بن عبد الوهاب المصری بدمشق ثنا أحمد بن عیسى الخشاب بتنیس ثنا عمرو بن أبی سلمه ثنا سفیان الثوری عن بهز بن حکیم عن أبیه عن جده قال قال رسول الله صلى الله علیه وسلم لمبارزه علی بن أبی طالب لعمرو بن عبد ود یوم الخندق أفضل من أعمال أمتی إلى یوم القیامه.

      الحاکم النیسابوری، ابو عبدالله محمد بن عبدالله (متوفاى۴۰۵ هـ)، المستدرک علی الصحیحین، ج ۳ ، ص ۳۴، تحقیق: مصطفی عبد القادر عطا، ناشر: دار الکتب العلمیه – بیروت الطبعه: الأولى، ۱۴۱۱هـ – ۱۹۹۰

      بهز ابن حکیم از پدرش و او از جدش نقل کرده که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: مبارزه علی بن ابی طالب با عمرو بن عبدود در روز خندق برتر از عبادت تمام امتم تا روز قیامت می‌باشد.

      به نقل سیوطی در کتاب «جامع الاحادیث»، ذهبی از علمای رجال اهل سنت، سند این روایت را صحیح دانسته است:

      لمبارزه على بن أبى طالب لعمرو بن عبدود یوم الخندق أفضل من أعمال أمتى إلى یوم القیامه (الحاکم وتعقب عن بهز بن حکیم عن أبیه عن جده . قال الذهبى : صح)

      السیوطی، جلال الدین أبو الفضل عبد الرحمن بن أبی بکر (متوفاى۹۱۱هـ)، جامع الاحادیث (الجامع الصغیر وزوائده والجامع الکبیر)، ج۷ ، ص ۱۰۸، طبق برنامه الجامع الکبیر.

      مبارزه علی بن ابی طالب با عمرو بن عبدود در روز خندق برتر از عبادت تمام امتم تا روز قیامت می‌باشد. این روایت را حاکم نیشابوری به نقل از بهز بن حکیم از پدرش و او از جدش نقل کرده است و ذهبی می گوید: این روایت صحیح است.

      از طرفی وقتی به کلام بزرگان اهل سنت مراجعه می کنیم در می‌یابیم که این حدیث به حدی مشهور بوده که بزرگان اهل سنت آن را بطور قطع پذیرفته اند؛ چنانکه قاضی ایجی در کتاب «المواقف» در باب فضائل امیر المؤمنین علیه السلام می نویسد :

      الرابع الشجاعه : تواتر مکافحته للحروب ولقاء الأبطال وقتل أکابر الجاهلیه حتی قال صلی الله علیه وسلم یوم الأحزاب (لضربه علی خیر من عباده الثقلین) وتواتر وقائعه فی خیبر وغیره .

      الإیجی، عضد الدین (متوفاى۷۵۶هـ)، کتاب المواقف، ج ۳ ، ص ۶۲۸ ، تحقیق: عبد الرحمن عمیره، ناشر: دار الجیل، لبنان، بیروت، الطبعه: الأولى، ۱۴۱۷هـ، ۱۹۹۷م.

      چهارم شجاعت حضرت علی (علیه السلام): رویارویی علی [علیه السلام] با قهرمانان عرب در جنگ ها و کشتن بزرگان مشرکان ، متواتر است تا آنجایی که رسول خدا در جنگ احزاب در باره ایشان فرمود : ضربت علی در خندق برتر از عبادت جن و انس است .و جنگهای ایشان در خیبر و غیر آن متواتر است.

      سعد الدین تفتازانی یکی دیگر از بزرگان اهل سنت نیز می‌گوید: شجاعت حضرت علی (علیه السلام) مشهور تر از این است که قابل بیان باشد:

      وأیضا هو أشجعهم یدل علیه کثره جهاده فی سبیل الله وحسن إقدامه فی الغزوات وهی مشهوره غنیه عن البیان ولهذا قال النبی صلی الله علیه وسلم لا فتی إلا علی ولا سیف إلا ذو الفقار وقال صلی الله علیه وسلم یوم الأحزاب لضربه علی خیر من عباده الثقلین

      شرح المقاصد فی علم الکلام ، سعد الدین التفتازانی (متوفای۷۹۱هـ) ، ج ۲ ، ص ۳۰۱ ، ناشر : دار المعارف النعمانیه – باکستان – ۱۴۰۱هـ – ۱۹۸۱م ، الطبعه : الأولی .

      همچنین حضرت علی [علیه السلام] شجاع ترین مردم است، فراوانی پیکارها و کارهای خوب او در جنگها دلیل بر شجاعت اوست. شجاعت ایشان امری مشهور و بی نیاز از بیان است؛ به همین جهت رسول خدا در باره وی فرمود : جوانمردی نیست جز علی، و شمشیری نیست مگر ذوالفقار ، و در روز جنگ احزاب فرمود : یک ضربه شمشیر علی از عبادت جن و انس بهتر است .

      فخررازی یکی دیگر از علمای بزرگ اهل سنت این روایت شریف را در کتابش این گونه می آورد:

      لمبارزه علی علیه السلام مع عمرو بن عبد ود ( العامری ) أفضل من عمل أمتی إلى یوم القیامه ، فلم یقل مثل عمله بل قال : أفضل کأنه یقول : حسبک هذا من الوزن والباقی جزاف .

      الرازی الشافعی، فخر الدین محمد بن عمر التمیمی (متوفاى۶۰۴هـ)، التفسیر الکبیر أو مفاتیح الغیب، ج ۳۲ ، ص ، ۳۱ ، ناشر: دار الکتب العلمیه – بیروت، الطبعه: الأولى، ۱۴۲۱هـ – ۲۰۰۰م.

      مبارزه علی بن ابی طالب با عمرو بن عبدود در روز خندق برتر از عبادت تمام امتم تا روز قیامت می‌باشد. در این روایت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نفرمود: که مثل عمل امتم می باشد؛ بلکه فرمود: افضل از اعمال امتم می باشد و این می رساند که همین یک عمل حضرت علی (علیه السلام ) برای حضرت کافی است و بقیه اعمالش زیادی می باشد.

      صاحب تفسیر غرائب القرآن و رغائب الفرقان، نیز این حدیث شریف را این گونه می آورد:

      مبارزه علی مع عمرو بن عبد ودّ أفضل من عمل أمتی إلى یوم القیامه ) وکأنه قال: هذا لک بذلک والباقی علیّ.

      النیسابوری ، نظام الدین الحسن بن محمد بن حسین المعروف بالنظام الأعرج (متوفاى ۷۲۸ هـ)، تفسیر غرائب القرآن ورغائب الفرقان، ج ۶، ص ۵۳۸، تحقیق: الشیخ زکریا عمیران، ناشر: دار الکتب العلمیه – بیروت / لبنان، الطبعه: الأولى، ۱۴۱۶هـ – ۱۹۹۶م.

      مبارزه علی بن ابی طالب با عمرو بن عبدود در روز خندق برتر از عمل امتم تا روز قیامت می‌باشد. گویا رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: این جایزه برای شما است در مقابل این عمل و باقی نیز بر عهده من می باشد.

      شارح نهج البلاغه ابن ابی الحدید نیز سخن استادش ابو الهذیل را در مورد اینکه عمل حضرت علی (عله السلام ) ‌در روز خندق افضل از تمام اعمال مهاجرین و انصاری می‌باشد بصورت ذیل می‌آورد:

      قال شیخنا أبو الهذیل وقد سأله سائل أیما أعظم منزله عند الله ، علی أم أبو بکر ؟ فقال : یا بن أخی ، والله لمبارزه علی عمراً یوم الخندق تعدل أعمال المهاجرین والأنصار وطاعاتهم کلها وتربی علیها فضلاً عن أبی بکر وحده .

      إبن أبی‌الحدید المدائنی المعتزلی، ابوحامد عز الدین بن هبه الله بن محمد بن محمد (متوفاى۶۵۵ هـ)، شرح نهج البلاغه، ج۱۹، ص۲۶، تحقیق: محمد عبد الکریم النمری، ناشر: دار الکتب العلمیه – بیروت / لبنان، الطبعه: الأولى، ۱۴۱۸هـ – ۱۹۹۸م.

      ابن ابی الحدید شارح نهج البلاغه می‌گوید: شخصی از استاد ما ابو الهذیل سؤال کرد آیا منزلت و جایگاه ابوبکر در نزد خداوند بزرگ می‌باشد یا علی (ع)؟ استاد در جواب گفت: ای پسر برادرم وقتی علی با عمرو عبدود در روز خندق به مبارزه بر خواست این عملش برابری کرد با اعمال و طاعات تمام مهاجرین و انصار و از اعمال آنها بزرگتر نیز بود چه رسد از عمل ابی بکر به تنهایی.

      در جای دیگر نیز ایشان جریان روز خندق را از حذیفه بن یمان بصورت ذیل می آورد:

      عن حذیفه بن الیمان ما یناسب هذا ، بل ما هو أبلغ منه ، روى قیس بن الربیع عن أبی هارون العبدی ، عن ربیعه بن مالک السعدی ، قال : أتیت حذیفه بن الیمان فقلت : یا أبا عبد الله ، إن الناس یتحدثون عن علی بن أبی طالب ومناقبه ، فیقول لهم أهل البصیره : إنکم لتفرطون فی تقریظ هذا الرجل ، فهل أنت محدثی بحدیث عنه أذکره للناس ؟ فقال : یا ربیعه ، وما الذی تسألنی عن علی ، وما الذی أحدثک عنه والذی نفس حذیفه بیده لو وضع جمیع أعمال أمه محمد صلى الله علیه وسلم فی کفه المیزان منذ بعث الله تعالى محمداً إلى یوم الناس هذا ، ووضع عمل واحد من أعمال علی فی الکفه الأخرى لرجح على أعمالهم کلها ، فقال ربیعه : هذا المدح الذی لا یقام له ولا یقعد ولا یحمل ، إنی لأظنه إسرافاً یا أبا عبد الله فقال حذیفه : یا لکع ، وکیف لا یحمل وأین کان المسلمون یوم الخندق وقد عبر إلیهم عمرو وأصحابه فملکهم الهلع والجزع ، ودعا إلى المبارزه فأحجموا عنه حتى برز إلیه علی فقتله والذی نفس حذیفه بیده لعمله ذلک الیوم أعظم أجراً من أعمال أمه محمد إلى هذا الیوم وإلى أن تقوم القیامه .

      إبن أبی‌الحدید المدائنی المعتزلی، ابوحامد عز الدین بن هبه الله بن محمد بن محمد (متوفاى۶۵۵ هـ)، شرح نهج البلاغه، ج ج ۱۹، ص ۲۶- ۲۷، تحقیق: محمد عبد الکریم النمری، ناشر: دار الکتب العلمیه – بیروت / لبنان، الطبعه: الأولى، ۱۴۱۸هـ – ۱۹۹۸م.

      ربیعه بن مالک می گوید: رفتم پیش حذیفه و گفتم ای ابا عبد الله! مردم در مورد مناقب و فضائل حضرت علی (علیه السلام) صحبت می کنند و اهل بصره به آنها می‌گویند: شما در مورد این مرد زیاده روی می‌کنید و آیا شما حدیث در این باره برای من ذکر می‌کنید که به مرم بگویم، ایشان گفت: اگر کسی از حضرت علی (علیه السلام) سوال کرد و یاسخن گفت و قسم به خدای که نفس حذیفه در دست اوست اگر تمام اعمال امت پیامبر صلی الله علیه و آله را در یک کفه ترازو و یک عمل حضرت را در کفه دیگر قرار بدهد، عمل حضرت بر تمام اعمال امت رجحان و برتری پیدا می کند.

      ریبعه می گوید: این حرف شما در مورد حضرت قابل پذیرش و تحمل نیست و من گمان می کنم که زیاده روی در حق حضرت می باشد، حذیفه در جواب می گوید: این ناکس، چگونه قابل تحمل نیست، کجا بود مسلمین روز خندق؛ در حالیکه عمرو عبدو و اصحابش از خندق عبور کرد و همگی ترسیدن و مبارزه طلبیدن؛ تا اینکه حضرت علی (علیه السلام) به مبارزه بر خواست و او را کشت و قسم به خدا که نفس حذیفه بدست اوست این عمل حضرت از اعمال تمام امت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) تا روز قیامت برتر است.

      تحریف روایت در برخی منابع اهل سنت:

      از آنجائیکه فضائل حضرت علی (علیه السلام ) بی شمار است، قبول فضائل آن حضرت از جمله این فضلیت وصف نشدنی، برای برخی از علمای اهل سنت گران می‌شود، آمده اند دست به تحریف صحت این روایت شریف زده اند؛ تاشاید باعث کتمان فضلیت حضرت بشوند؛ چنانچه گذشت سیوطی بعد از نقل روایت از کتاب «المستدرک علی الصحیحین» حاکم نیشابوری، تصریح می‌کند که ذهبی این حدیث را صحیح می‌داند. اما امروزه در چاپهای موجود کتاب «المستدرک علی الصحیحن» حاکم نیشابوری با تعلیقه ذهبی ، عبارت «صح= صحیح است» تحریف شده است و به جای آن چنین آمده است:

      قبح الله رافضیا افتراه.

      الحاکم النیسابوری، ج ۳ ، ص ۳۴،

      خدا روی رافضی که دروغ می بندد، زشت گرداند.

      تصریح علمای اهل سنت به صحت روایات بهز بن حکیم:

      با توجه به اینکه سند این روایت به بهز بن حکیم ختم می‌شود، و علمای اهل سنت از جمله یحیی بن معین در کتاب تاریخش در باره توثیق ایشان چنین می‌آورد:

      وسألته عن بهز بن حکیم کیف حدیثه فقال ثقه.

      در مورد بهز بن حکم سوال کردند ایشان گفتند که ایشان ثقه می‌باشد.

      یحیى بن معین أبو زکریا ( متوفای۲۳۳هـ)، تاریخ ابن معین (روایه عثمان الدارمی)، ج ۱، ص ۸۲ ، تحقیق: د. أحمد محمد نور سیف، دار النشر: دار المأمون للتراث – دمشق – ۱۴۰۰

      ابو داود نیز در باره احادیث ایشان چنین می گوید:

      قال أبو داود بهز بن حکیم أحادیثه صحاح.

      الخزرجی الأنصاری الیمنی، الحافظ الفقیه صفی الدین أحمد بن عبد الله (متوفای۳۲۹هـ )، خلاصه تذهیب تهذیب الکمال فی أسماء الرجال، ج ۱، ص ۳۸۱، تحقیق: عبد الفتاح أبو غده دار النشر: مکتب المطبوعات الإسلامیه/دار البشائر – حلب / بیروت،‌ الطبعه: الخامسه ۱۴۱۶ هـ

      ابو داود می‌گوید: احادیث بهز بن حکیم از جمله احادیث صحیح می باشد.

      باتوجه مطالب فوق به خوبی می‌تواند بدست که سند این روایت کاملاً صحیح می باشد و علمای اهل سنت به صحت سند آن اعتراف دارند.

      [پاسخ]

    3. جاوید گفت:

      عالی بود تشکر از زحمات شما.تمام فیلم های مذهبی و دفاع مقدس رو بدون هیچ مشکلی دانلود کردم.

      [پاسخ]

    4. بنده خدا گفت:

      حضرت علی کرم الله وجهه یک خلیفه خداوند بود، غیرت حضرت علی را هیچ کسی نداشت، ولی او یک انسان بود، که متأسفانه شما او را چون خدایی ساخته‌اید، غیر از حضرت پروردگار می‌توان فضایل یک شخص و یک انسان را بیان کرد. باز حضرت علی همانند حضرت صدیق، عمر، عثمان رضی‌الله تعالی عنهم خلیفه خداوند بود. این همه خرافات تا چه وقت!!!

      [پاسخ]

    5. اسماعیل گفت:

      آره منم چندبار میخاستم دانلود کنم به ۲۰٪ هم نمیرسه و قطع میشه

      [پاسخ]

      ya zahra 110 پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۳۱ام, ۱۳۹۴ ۱۴:۱۳:

      سلام دیروز سرور مشکل پیدا کرده بود ولی الان حل شده میتونی راحت بگیری

      [پاسخ]

    6. حامد گفت:

      خیلی ممنون . ولی قسمت آخر یعنی ۱۹ نصفه تموم شد. فک کنم یه قسمت دیکه باید داشته باشه!

      [پاسخ]

    7. امین گفت:

      اشکالات تاریخی سریال مردان آنجلس:
      ۱. تاریخ فیلم در زمان قبل از خواب، سال ۱۳۷ پس از میلاد است در حالیکه زمان اصلی در سال ۲۵۰ بوده است.
      ۲. دیوکلتیانوس و دقیانوس دو نفر مجزا هستند و نه یک نفر. در ضمن جفتشان هم امپراتور بوده اند و نه حاکم فیلادلفیا.
      ۳. دقیانوس به انگلیسی میشود دسیوس و این همان امپراتوری است که اصحاب کهف را به مرگ در غار محکوم کرد. پس هادریانوس نبود! (موقعی که راوی فیلم حوادث پس از خواب را میگفت، لحظه ای به نام دسیوس اشاره کرد)
      ۴. وقتی قاضی از ماکسیمیلیانوس میپرسد چه سالی از فیلادلفیا خارج شدید، او میگوید ۸۹۰. قاضی میپرسد ۸۹۰ بر چه مبنایی؟ او جواب میدهد ۸۹۰ سال پس از تشکیل امپراطوری روم!
      خب در واقع سه سلسله بودند. یکی پادشاهی روم که از ۷۵۳ قبل از میلاد تا ۵۰۹ قبل از میلاد وجود داشت. دیگری جمهوری روم که از ۵۰۹ قبل از میلاد تا ۲۷ قبل از میلاد وجود داشت. و دیگری امپراطوری روم که از ۲۷ قبل از میلاد تا حدود قرن پنجم بعد از میلاد وجود داشت.
      سال ۱۳۷ بعد از میلاد (که فیلم اینطوری نشان داد)، یعنی ۸۹۰ سال بعد از سال ۷۵۳ قبل از میلاد. یعنی ۸۹۰ سال پس از تشکیل پادشاهی روم. بنابراین دیالوگ ۸۹۰ سال پس از تشکیل امپراطوری روم بالکل غلط است.
      در ثانی اصلا گیریم که بر فرض محال منظورشان ۸۹۰ سال پس از تشکیل پادشاهی روم بوده! از پادشاهی روم تا امپراطوری روم میشود سه سلسله. با هر تغییر حکومت مطمئنا مبنای تاریخ هم عوض میشود. در زمان پادشاهی روم مبنا تشکیل این سلسله گرفته شد. در زمان جمهوری هم مبنایی دیگر. حتی در اواخر جمهوری هم مبنای سزار در نظر گرفته شد. و در زمان امپراطوری هم مبنا عوض شد. پس ۸۹۰ سال پس از تشکیل پادشاهی روم هم نقض میشود.

      [پاسخ]

      Miran پاسخ در تاريخ آبان ۲۷ام, ۱۳۹۵ ۲۰:۴۷:

      سلام
      خب حاجی
      اینا که میگن همه اش فرضه
      داستان اصلی اصحاب کهف در قرآن است که فقط اشاره ای شده
      همین
      همه ی این ها فرض است ( با توجه به روایات البته )
      حتی خود قرآن میگه کسی هم از تعدادشون با خبر نخواهد شد ! ( این تعداد هم که میگن از روی حدیث امام علی است و بس )
      ۳۰۹ سال کاملا درست است . چون هم قرآن می گه هم امام علی
      باید جویای حقیقت شد
      و به ۳ غار منتسب به اصحاب کهف رفت:
      *نخجوان
      *افسوس
      *پایتخت اردن
      به این سه جا بروید و حقیقت را جویا شوید

      [پاسخ]

    8. یاسر گفت:

      سایت تون عالی هست ممنون

      [پاسخ]

    دسته بندی