دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

فیلم مستند کیلومتر ۶ / پیاده روی زائران اربعین حسینی / لینک مستقیم دانلود

«کیلومتر ۶» مستندی درباره پیاده روی زائران اربعین حسینی و فعالیت موکب داران برای خدمت به آنها است. «اربعین» یادآور مصیبت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) است؛ وقتی چهل روز از شهادت آن رادمرد تاریخ گذشت و خاندانش پس از تحمل رنج اسارت، به مدینه بازگشتند.

می گویند «جابر بن عبدالله انصاری بیستم ماه صفر، درست چهل روز بعد از شهادت امام وارد کربلا شد و سنت زیارت اربعین امام به دست او تأسیس گردید» و در برخی منابع اسیران شام یعنی بازماندگان کشته‌ شدگان کربلا در چهملین روز شهادت حسین بن علی(ع) به کربلا رسیدند از جمله در کتاب نزهه الزاهد ص ۲۱ این مطلب ذکر شده ‌است.

فیلم مستند کیلومتر 6 / پیاده روی زائران اربعین حسینی

فیلم مستند کیلومتر ۶ / پیاده روی زائران اربعین حسینی

مدت زمان : ۲۰ دقیقه
کیفیت : TVRip (عالی) – [ریلیز اختصاصی مبین مدیا]
حجم کل : ۱۰۵ مگابایت
پخش از : شبکه افق

از مستندات تاریخی که بگذریم، اربعین در عصر و زمانه ما یادآور یک حرکت دسته جمعی از سوی شیعیان و عاشقان مکتب حسینی نیز هست؛ زمانی که بوی اربعین به مشام می رسد فوج فوج زائران کربلای معلی را می بینیم که از شهرهای دور و نزدیک عازم این سرزمین هستند و با پای پیاده، قصد قربت کرده و به نیت زیارت بارگاه نورانی امام حسین(ع) راهی این شهر شده اند.
عکاسان، تصویربرداران و برنامه سازان فراوانی هر ساله با زائران پیاده کربلا همراه می شوند تا گوشه ای از این عشق و ارادت دائمی را به تصویر بکشند و در تاریخ ثبت کنند.
فیلم مستند «کیلومتر ۶» تلاشی است در این راستا؛ تصاویری از پیاده روی زائران اربعین حسینی و فعالیت های موکب داران در این مستند در برابر چشمان مخاطب قرار می گیرد.
موکب دارانی که خدمت رسانی به زائران پیاده کربلا را افتخاری عظیم برای خود می دانند و در قسمت از مسیر، به پذیرایی از آنها می پردازند.

لینک اصلی | لینک کمکی

3407 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت