دکتر عباسی
استاد رائفی پور
حمایت مالی زهرا مدیا

تصویر ثابت

جستجو

آخرین نظرات

  • ya zahra 135 در سریال مختار نامه با کیفیت بالا
  • جاهای دیدنی روسیه در شعر خوانی های مصطفی صابر خراسانی
  • ali در سریال مختار نامه با کیفیت بالا
  • ya zahra 135 در بازی ایرانی ایران علیه اسرائیل HD برای اندروید
  • بهمنیار در نقد دیپلماسی اتفاقی در مراسم روز عاشورا
  • بهمنیار در حقوق بشر آمریکایی
  • بهمنیار در مشاوران مجیزگو در دولت تدبیر و امید
  • بهمنیار در وقتی روحانی در چشم مردم نگاه میکند و دروغ می گوید
  • بهمنیار در نماهنگ های ولادت پیامبر (ص)
  • بهمنیار در پیش بینی پیامبر (ص) در مورد یمنی ها و ایرانی ها
  • بهمنیار در پایگاه موشکی سپاه در دل کوه
  • بهمنیار در سرانجام دیپلماسی سازش در کربلا
  • بهمنیار در موشن گرافیک «چرا مرگ بر آمریکا؟»
  • بهمنیار در مستند زخم تازه
  • بهمنیار در با دیپلماسی به چیزی رسیدیم که تحریم ها نتوانست به آن برسد
  • بهمنیار در تصاویر منتشر نشده از اقتدار موشکی سپاه
  • امیر در بازی ایرانی ایران علیه اسرائیل HD برای اندروید
  • درب اتوماتيک شيشه اي... ) در آموزش دانلود
  • هنر اسلامی، سینما و آخرالزَمان / قسمت دوم / فیلم سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی / لینک مستقیم دانلود

    استاد رحیم پور ازغدی در این سخنرانی که در سالروز شهادت شهید آوینی، در جمع دانشجویان کارگردانی و سینما دانشکده صدا و سیما، برگزار شد به نسبت سینما و هنر و تکنولوژی پرداخت و ابعاد سینمای دینی هنر اسلامی و نسبت سینما و آخرالزَمان را تشریح نمود.

    فایل صوتی این سخنرانی افزوده شد.

    هنر اسلامی، سینما و آخرالزَمان / قسمت دوم / فیلم سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی

    هنر اسلامی، سینما و آخرالزَمان / قسمت دوم / فیلم سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی

    مدت زمان : ۶۰ دقیقه
    کیفیت : TVRip (عالی) – [ریلیز اختصاصی مبین مدیا]
    [به مناسبت روز هنر اسلامی – سالروز شهادت شهید آوینی – دانشکده صدا و سیما – دانشجویان کارگردانی و سینما – فروردین ۹۱ ]
    حجم کل : ۲۳۶ مگابایت
    پخش از : شبکه چهارم سیما

    –  تفنّن، لذّت، شادی، ملازمه‌ی ذاتی با «غفلت» ندارد و می‌تواند معطوف به بصیرت و رشد باشد.

    – هنر و سینما، هم به لحاظ اندیشه و انگیزه‌ی «هنرمند» و هم به لحاظ نتیجه کار او، قابل تقسیم به اسلامی و غیر اسلامی است.

    – نیازهای غریزی، عاطفی و فطری بشر می‌تواند بستر رشد یا سقوط فرد و جامعه بوده و توسط هنرمند مورد حُسن یا سوء استفاده قرار گیرد.

    – نوع استفاد‌ی هنرمند از نقاط ضعف مخاطب و تمایلات مثبت یا منفی او، ماهیت هنر را تغییر می‌دهد.

    – انکار غایت برای «هستی» و «انسان» به انکار غایت برای هنر و هنرمند می‌انجامد.

    – همه‌ی تمایلات مخاطب، مستوجب ارضاء و مستحقّ اعتناء از سوی هنر و هنرمند نیست؛ «تمایلات بشر» به عقلانی و نفسانی، اخلاقی و غیراخلاقی و  عادلانه و ظالمانه تقسیم می‌شود، پس هنر و هنرمند نیز به دو دسته‌ی ارزشی و غیرارزشی تقسیم‌شدنی است.

    – هنرمند مسلمان، اصالت را به نیازهای معنوی و تکامل‌طلب می‌دهد و نیازهای مادی را بی‌آن‌که انکار کند، در جهت نیازهای اصیل‌تر راه‌بری می‌کند.

    – هنر اسلامی، غرائز حیوانی(خشم و شهوت و توهم) را نه تحریک، بلکه تعدیل و به سوی تکامل هدایت می‌کند.

    – هر «جذابیّتی» و هر نوع تأثیرگذاری و تصرّف در ذهن و روح مخاطب، لزوماً به معنای اغواء، استحاله، حق‌گریزی و واقع‌ستیزی نیست.

    – سینمای اسلامی نیز از عنصر ابهام، ایهام، تفنّن، زیبایی، تعلیق و تلذّذ بهره می‌گیرد اما در جهت تعلیم و تهذیب و نه علیه آن.

    – جذابیت در هنر اسلامی، نه «هدف» و نه وسیله در جهت اهداف باطل بلکه «وسیله»ای در جهت خیرات و ارزش‌ها و عدالت و محبّت و اخلاق و عقلانیت است.

    – سینمای تخیلی، ترسناک، کمدی، درام، حماسی و… همگی به اسلامی و غیراسلامی، تقسیم‌شدنی و در جهت تعدیل و ارتقاء بشر یا تحریک و انحطاط او به‌کارآمدنی است.

    – سینمای داستانی و مستند، هر دو می‌توانند دینی یا غیر دینی باشند.

    – خداوند در قرآن با وعده وعیدهای بهشتی و جهنّمی، از قوای شهوت، ترس، خشم و تخیّل انسان در جهت اصلاح بشر استفاده فرموده است.

    – «خنده»ی غفلت و تمسخر و عصیان، هدف «هنر باطل» و سینمای شیطانی است و «خنده»ی شادی و محبت و شگفتی، هدف «هنر حق» و سینمای اسلامی است.

    – ترس‌ها و غم‌های مادی و دنیوی ناشی از یأس، حسادت، نفرت، حرص و همان ترس و غم غیراسلامی و ابزار کار «سینمای غیردینی» است و ترس‌های عقلانی و غم‌های اخلاقی و معنوی، ابزار کار سینمای اسلامی و عامل رشد و تعالی است.

    – سلسله‌جنبانی نمایشنامه‌نویسی جدید و داستان کوتاه با امثال میرزافتح‌علی آخوندزاده و صادق هدایت به توهّم «ملازمت هنر جدید» با کفر و شکاکیّت و اسلام‌ستیزی و عقیده به امتناع «هنر» اسلامی و نفی «سینما»ی دینی و محال انگاشتن «ادبیات» از نوع دینی دامن زده است.

    »» بخش تصویری
    .::. دانلود با کیفیت بالا .::.
    (فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۴۵۰*۷۲۰)
    تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نامحدود
    منبع: MobinMedia.ir

    مطالب مشابه

    529 بازدید ۱ نظر »

    ارسال نظر

    آموزش دانلود از سایت

    http://www.tarfandestan.com/forum/up.php?file=1476729250478799_untitled-1.jpg

    1. محمد صدرا گفت:

      دستتون درد نکنه.من حرف های آقای رحیم پور رو خیلی ذوست دارم.با کلام روشن و زیبا،به ذوستان هم توصیه می کنم

      [پاسخ]

    دسته بندی