دکتر عباسی
استاد رائفی پور
حمایت مالی زهرا مدیا

جستجو

آخرین نظرات

  • طراحی وب سایت در کرج در نماهنگ «عالی اعلی حیدر»
  • ارام در دانلود سریال در چشم باد با کیفیت بالا و لینک مستقیم
  • ya zahra 135 در دانلود سخنرانی های زیبای استاد علی صفایی حائری
  • دانلود آهنگ در راهیان نور، فرصت عبور از سیم خاردار نفس
  • دانلود آهنگ در نماهنگ محمد (ص) با صدای حامد زمانی
  • نصب و تعمیرات اسپلیت کولرگازی در اعلانات سایت
  • تعمیرات ماشین ظرفشویی در اعلانات سایت
  • تعمیرات لوازم خانگی در اعلانات سایت
  • خدمات پس از فروش لوازم خانگی در اعلانات سایت
  • تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی در اعلانات سایت
  • دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی در شعر خوانی های مصطفی صابر خراسانی
  • اخلاقی در دانلود سخنرانی های زیبای استاد علی صفایی حائری
  • تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی در آهنگ مردان سیدالشهدا (ع) - علی اسدی
  • تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی در خاطرات همرزمان و همسر و فرزندان شهيد بروجردي از شهيد
  • طراحی سایت در مجموعه مداحی و مناجات های علی فانی
  • sahand در اینان فاتحان خرمشهر هستند
  • سولفات آلومینیوم در شفا یافتن یک مرد مسیحی در حرم امام موسی کاظم(ع)
  • بهینه سازی سایت در گلچین مداحی ولادت با سعادت امام زمان (عج)
  • هنر اسلامی، سینما و آخرالزَمان / قسمت دوم / فیلم سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی / لینک مستقیم دانلود

    استاد رحیم پور ازغدی در این سخنرانی که در سالروز شهادت شهید آوینی، در جمع دانشجویان کارگردانی و سینما دانشکده صدا و سیما، برگزار شد به نسبت سینما و هنر و تکنولوژی پرداخت و ابعاد سینمای دینی هنر اسلامی و نسبت سینما و آخرالزَمان را تشریح نمود.

    فایل صوتی این سخنرانی افزوده شد.

    هنر اسلامی، سینما و آخرالزَمان / قسمت دوم / فیلم سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی

    هنر اسلامی، سینما و آخرالزَمان / قسمت دوم / فیلم سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی

    مدت زمان : ۶۰ دقیقه
    کیفیت : TVRip (عالی) – [ریلیز اختصاصی مبین مدیا]
    [به مناسبت روز هنر اسلامی – سالروز شهادت شهید آوینی – دانشکده صدا و سیما – دانشجویان کارگردانی و سینما – فروردین ۹۱ ]
    حجم کل : ۲۳۶ مگابایت
    پخش از : شبکه چهارم سیما

    –  تفنّن، لذّت، شادی، ملازمه‌ی ذاتی با «غفلت» ندارد و می‌تواند معطوف به بصیرت و رشد باشد.

    – هنر و سینما، هم به لحاظ اندیشه و انگیزه‌ی «هنرمند» و هم به لحاظ نتیجه کار او، قابل تقسیم به اسلامی و غیر اسلامی است.

    – نیازهای غریزی، عاطفی و فطری بشر می‌تواند بستر رشد یا سقوط فرد و جامعه بوده و توسط هنرمند مورد حُسن یا سوء استفاده قرار گیرد.

    – نوع استفاد‌ی هنرمند از نقاط ضعف مخاطب و تمایلات مثبت یا منفی او، ماهیت هنر را تغییر می‌دهد.

    – انکار غایت برای «هستی» و «انسان» به انکار غایت برای هنر و هنرمند می‌انجامد.

    – همه‌ی تمایلات مخاطب، مستوجب ارضاء و مستحقّ اعتناء از سوی هنر و هنرمند نیست؛ «تمایلات بشر» به عقلانی و نفسانی، اخلاقی و غیراخلاقی و  عادلانه و ظالمانه تقسیم می‌شود، پس هنر و هنرمند نیز به دو دسته‌ی ارزشی و غیرارزشی تقسیم‌شدنی است.

    – هنرمند مسلمان، اصالت را به نیازهای معنوی و تکامل‌طلب می‌دهد و نیازهای مادی را بی‌آن‌که انکار کند، در جهت نیازهای اصیل‌تر راه‌بری می‌کند.

    – هنر اسلامی، غرائز حیوانی(خشم و شهوت و توهم) را نه تحریک، بلکه تعدیل و به سوی تکامل هدایت می‌کند.

    – هر «جذابیّتی» و هر نوع تأثیرگذاری و تصرّف در ذهن و روح مخاطب، لزوماً به معنای اغواء، استحاله، حق‌گریزی و واقع‌ستیزی نیست.

    – سینمای اسلامی نیز از عنصر ابهام، ایهام، تفنّن، زیبایی، تعلیق و تلذّذ بهره می‌گیرد اما در جهت تعلیم و تهذیب و نه علیه آن.

    – جذابیت در هنر اسلامی، نه «هدف» و نه وسیله در جهت اهداف باطل بلکه «وسیله»ای در جهت خیرات و ارزش‌ها و عدالت و محبّت و اخلاق و عقلانیت است.

    – سینمای تخیلی، ترسناک، کمدی، درام، حماسی و… همگی به اسلامی و غیراسلامی، تقسیم‌شدنی و در جهت تعدیل و ارتقاء بشر یا تحریک و انحطاط او به‌کارآمدنی است.

    – سینمای داستانی و مستند، هر دو می‌توانند دینی یا غیر دینی باشند.

    – خداوند در قرآن با وعده وعیدهای بهشتی و جهنّمی، از قوای شهوت، ترس، خشم و تخیّل انسان در جهت اصلاح بشر استفاده فرموده است.

    – «خنده»ی غفلت و تمسخر و عصیان، هدف «هنر باطل» و سینمای شیطانی است و «خنده»ی شادی و محبت و شگفتی، هدف «هنر حق» و سینمای اسلامی است.

    – ترس‌ها و غم‌های مادی و دنیوی ناشی از یأس، حسادت، نفرت، حرص و همان ترس و غم غیراسلامی و ابزار کار «سینمای غیردینی» است و ترس‌های عقلانی و غم‌های اخلاقی و معنوی، ابزار کار سینمای اسلامی و عامل رشد و تعالی است.

    – سلسله‌جنبانی نمایشنامه‌نویسی جدید و داستان کوتاه با امثال میرزافتح‌علی آخوندزاده و صادق هدایت به توهّم «ملازمت هنر جدید» با کفر و شکاکیّت و اسلام‌ستیزی و عقیده به امتناع «هنر» اسلامی و نفی «سینما»ی دینی و محال انگاشتن «ادبیات» از نوع دینی دامن زده است.

    »» بخش تصویری
    .::. دانلود با کیفیت بالا .::.
    (فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۴۵۰*۷۲۰)
    تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نامحدود
    منبع: MobinMedia.ir
    498 بازدید ۱ نظر »

    ارسال نظر

    آموزش دانلود از سایت

    http://www.tarfandestan.com/forum/up.php?file=1476729250478799_untitled-1.jpg

    1. محمد صدرا گفت:

      دستتون درد نکنه.من حرف های آقای رحیم پور رو خیلی ذوست دارم.با کلام روشن و زیبا،به ذوستان هم توصیه می کنم

      [پاسخ]

    دسته بندی

    >