دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

حجت الاسلام مهدوی بیات در این سخنرانی ابتدا به تعریف فتنه در حوزه اجتماعی [تشخیص دشوار حق از باطل] پرداختند و در ادامه به بررسی جریان فتنه در تاریخ اسلام و تطبیق با زمان کنونی پرداختند.

فتنه در طول تاریخ هر بار با قالب و ساختار یکسان در طول تاریخ تکرار می شود و پیام عاشورا نیز دلالت بر روشنگری و ایجاد بصیرت در جامعه در خصوص مسأله فتنه در جامعه اسلامی، می نماید. اما شناخت فتنه و پیچیدگی آن به خاطر وجود افراد مؤمن و انقلابی در جریان فتنه، افراد صاحب موقعیت به برکت وجود رهبر جامعه اسلامی و … است. لازم به تذکر است که در جریان فتنه ضربه ای به  جامعه اسلامی از جانب افراد خودی (مؤمن و انقلابی) وارد می شود.

حجت الاسلام مهدوی بیات در ادامه به مزایای یک جریان فتنه (رویش ها) در کنار معایب آن (ریزش ها) در جامعه اسلامی پرداختند و به مبانی فکری جریان فتنه ۸۸ از زمان دولت اصلاحات تا پس از انتخابات ۸۸ نیز اشاره ای نمودند و در آخر هم در تکمیل صحبت های خود به بیان روایتی از حضرت علی (علیه السلام) خطاب به حارث در خصوص تشخیص حق از باطل، پرداختند که این روایت شامل محورهای زیر است :

  • مبنا قرار دادن معیار ها نه افراد [ملاک، حال فعلی افراد است.]
  • داشتن بصیرت در هر زمان
  • شناخت معیارهای باطل و نفاق

بررسی و شناخت جریان فتنه در طول تاریخ / حجت الاسلام مهدوی بیات / قسمت اول

مکان سخنرانی : گلزار شهدای دستجرد [هیئت رزمندگان اسلام جنوب غرب اصفهان]

مدت زمان: ۶۳ دقیقه

زمان: محرم ۸۸

کیفیت: VCDRip (خیلی خوب)

پیشنهاد مبین مدیا: این فیلم را حتما مشاهده نمائید!

در جلسات آینده حجت الاسلام مهدوی بیات به بیان معیار های تشخیص حق از باطل مبتنی بر فرمایشات اهل بیت و امام خمینی (ره) می پردازند.

2825 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت