دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

در ابتدای این قسمت از برنامه گره با موضوع چاش­های مساله حجاب در جمهوری اسلامی، گفتگویی با سردار کارگر، معاونت اجتماعی ناجا، در مورد گشت امنیت اخلاقی انجام شد و پس از آن، با حضور کارشناس برنامه حجت الاسلام و المسلمین پناهیان (استاد حوزه و دانشگاه)، حجاب و امنیت اخلاقی، وضعیت حجاب در جامعه، عقلانیت حجاب پس از انقلاب اسلامی، نقش سیاسیون در مساله حجاب مورد بررسی قرار گرفت. در خلال این گفتگو، مصاحبه­های مردمی پیرامون موضوع حجاب، مصاحبه با آقای دکتر سید مجید امامی (استاد دانشگاه) پیرامون تحقیق در مورد وضعیت پوشش افراد در شهر تهران و قسمت­هایی از مستند تولدی دیگر (Born Again) و مصاحبه با زنان محجبه استرالیایی پخش شد.

برنامه گره / حجت الاسلام و المسلمین پناهیان / حجاب و امنیت اخلاقی

برنامه گره / حجت الاسلام و المسلمین پناهیان / حجاب و امنیت اخلاقی

 

 

 

 

مدت زمان: ۷۰ دقیقه

کیفیت: TVRip (عالی)

کاری از: شبکه سه سیما / برنامه گره

حجت الاسلام پناهیان در گفت‌وگو با برنامه گره شبکه سوم سیما در مورد گشت امنیت اخلاقی گفت: نه تنها فقط برخورد پلیسی جواب نمی دهد بلکه اگر برخورد پلیسی شدیدتر از حدی باشد که می­شود در موردش صحبت کرد باز جواب نخواهد داد. برخورد پلیس هم باید جامع باشد. پلیس هم باید با غیر محجبه ای که رفتار شدیدی دارد و هم با عوامل این مساله برخورد کند. نه اینکه عوامل توسعه بدحجابی را رها کرده و عوامل و مدیریت­ها را هی نصیحت کنیم، گوش نکنند. مدیریت‌ها و پول ها صرف چه چیزی می شود، معلوم نباشد، آنها را پلیس رها کند و کاری نداشته باشد و به معلول بچسبد.

وی در مورد عوامل و مسوولانی که در مورد بد حجابی موثرند گفت: در ساختارهای حقوقی جامعه باید عوامل بدحجابی را جستجو کرد. موضوع این است که به هیچ وجه من جرات نمی­کنم وارد این مسایل شوم؛ چون بحث حقوقی سنگینی است که به حقوق  خانواده بر می­گردد و من در دست اندرکاران نمی بینم که بخواهند صریحا در این مسایل آن چیزی را که اسلام گفته و همه شان می دانند؛ آن را بپذیرند. یک سری مباحث حقوقی در مورد خانواده هست که نمی خواهیم در مورد آن حرف بزنیم.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه گفت: صریحا می­گویم جرات گفت‌و‌گو در زمینه مسایل حقوقی اسلامی را ندارم. یک سری مسایل سیاسی است که در مورد سیاسیون‌ است. تاریخ برخورد سیاسیون با مساله حجاب باید گفته شده و برای عوارض‌اش مستند ساخته شود؛ شاید من جرات داشته باشم در مورد آن مستند بسازم اما نمی­دانم که صدا و سیما چقدر جرات‌ را دارد که بتواند وارد این قصه شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: در مسایل فرهنگی اعم از آموزش و پرورش، رسانه ملی و دیگر بخش‌ها، در این قسمت‌ها تقریبا نسبت به حجاب، سکوت است. خودتان گفتید با دخترهای زیادی صحبت کردید که علی رغم میل خانواده‌شان خودشان حجابشان را انتخاب کردند. نامه‌های بسیار زیادی در این زمینه دارم که می‌توانم به شما نشان بدهم، آیا صدا و سیما هیچوقت در جامعه این مسایل را نشان داده است؛ در این برنامه سراغ دختران استرالیالی رفتید که چونه محجبه شدند، کار قشنگی است ولی آیا به سراغ دختران ایرانی که خودشان حجاب‌شان را انتخاب کردند، رفتید. به محض طرح درگیری با بدحجابی در جامعه شما با افرادی مثل من صحبت می­کنید بروید سراغ کسانی که علی رغم شرایط و خانواده، خودشان حجابشان را انتخاب کردند. شما به جای صحبت با من با یک کارگردان و مستند ساز مصاحبه کنید بعد بگویید که چرا تا به حالا نتوانستی فیلمی در مورد حجاب بسازی؟ اگر بخواهی فیلم بسازی چه عشقی به حجاب در درونت وجود دارد؟ در عرصه مسایل فرهنگی دریای گسترده کار هست که انجام نشده و مدیران در این زمینه مسوول هستند.

دانلود فایل (های) این نوشته :

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۵۷۶*۷۲۰)
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نا محدود
منبع: MobinMedia.ir

 

3213 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت