دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

بیداری اسلامی؛ پادزهر جنگ مذهبی و سازش با اسرائیل / فیلم سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی / لینک مستقیم دانلود

استاد رحیم پور ازغدی در این سخنرانی که در کنفرانس امت واحده اسلامی و در جمع جوانان شیعه و سنی ایراد شد، به ابعاد مختلف بیداری اسلامی در کشورهای مختلف جهان و تاثیر انقلاب اسلامی ایران، تلاش غرب برای انحراف موج بیداری اسلامی، وضعیت مصر و بحران سوریه پرداختند.

بیداری اسلامی؛ پادزهر جنگ مذهبی و سازش با اسرائیل / فیلم سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی

مدت زمان : ۶۴ دقیقه

کیفیت : WEBRip (خیلی خوب) – [ریلیز اختصاصی مبین مدیا]

زمان سخنرانی :  ۱۳۹۲/۴/۱۴

مکان سخنرانی : در جمع جوانان سنی و شیعه – امت واحده اسلامی

کاری از : شبکه چهارم سیما

استاد حسن رحیم پور ازغدی استاد حوزه و دانشگاه و عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی، در نشست نیازهای شرایط کنونی منطقه که در چهارمین دوره آموزشی اتحادیه بین المللی امت واحده برگزار شد، با تاکید بر لزوم ایجاد آگاهی عملی و عزم نظری در جهان اسلام خاطر نشان کرد: جهان اسلام بیش از ۱۵۰ سال منتظر بیداری اسلامی بود، امری که ایجاد آگاهی از کف جامعه تا سقف نخبگان را می‌طلبید.

وی افزود: اصل بیداری اسلامی اتفاق بسیار خوبی و مبارکی است که با آفت هایی نیز مواجه شد، اما باید در نظر داشت که این آفت‌ها ما را از اصل این نهضت اسلامی غافل نکند چرا که رهبران اسلامی سختی‌‎های بسیاری برای تحقق این نهضت کشیدند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران پیشگام سایر حرکت‌های اسلامی و موفقیت آمیزترین نمونه در بین آن‌هاست، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان اولین حرکت اسلام‎خواه در عصر حاضر، این امید در سایر کشورهای اسلامی به وجود آمد که آنان نیز می‌توانند پرچم اسلام را برافرازند.
عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: جمهوری اسلامی با تکیه بر مردم توانست در سه دهه اخیر از همه تحریم‌ها و فشارهای غرب سربلند بیرون آمده و به مراتب بیشتر از کشورهای وابسته به غرب پیشرفت کند.

رحیم پور ازغدی با رد اظهارات برخی مبنی بر بهار عربی و اسلامی نبودن این جنبش‌ها، تاکید کرد: اگر چه در همه جنبش‌های اخیر در منطقه علاوه بر گروه‌های اسلامی سایر گروه‌ها نیز در صحنه حضور داشتند، اما پایگاه اساسی تظاهرات، مسجد و اصلی ترین شعارهای توده مردم شعارهای اسلامی بود که همین امر گواه بیداری اسلامی است.

نزدیک ترین جریان سنی به انقلاب اسلامی، جریان اصیل اخوان المسلمین است

وی در ادامه به بررسی جریان های اسلام گرای جهان اسلام پرداخت و گفت: اخوان المسلمین به عنوان یکی از اصلی ترین جنبش‌های اسلامی از سوی حسن البنا و سید قطب با اهداف تقریبی تاسیس شد اما امروزه رهبران این جنبش از شعارهای اصلی رهبران خود کمی فاصله گرفته‌اند.

وی ادامه داد: اخوانی ها یک طیف هستند با چند رویکرد؛ از مسلمان های سکولار گرفته تا جریان های تکفیری و اهل سنت بسیار معتدل که می توان آنان را نسخه ای از اهل سنت مطابق نظر امام خمینی (ره) عنوان کرد و همچنین می‌توان گفت نزدیک ترین جریان سنی به انقلاب اسلامی، جریان اصیل اخوان المسلمین است.

رحیم پور ازغدی اظهار داشت: دو تحلیل درباره جنبش‌های منطقه وجود دارد؛ تحلیل اول این است که سرویس های جاسوسی غرب و برخی کشورهای عربی منطقه به طراحی پروژه‌ای پرداختند و موج جنبش‌های اسلامی را مدیریت کردند. در این پروژه جریان های سلفی تندرو و اخوانی های وابسته به غرب یک شبه انقلابی را با پیش شرط عدم مبارزه با رژیم صهیونیستی و مقابله با ایران ترتیب دادند.

وی افزود: تحلیل دوم و درست نیز با تاکید بر مردمی بودن انقلاب‎ها این امکان را قائل است که سرویس های جاسوسی غرب برخی گروه‌ها را برای تحریف مسیر این جنبش‌ها به کار گرفته‎اند.

استاد رحیم پور با اشاره به چالش های پیش روی جریان بیداری اسلامی عنوان کرد: در ایران نیز جریان های مختلف حضور داشتند که از تضادهایی برخوردار بودند اما جریان غالب با هدایت ولایت فقیه در سایه مکتب اهل بیت(ع) انقلاب را از همه پرتگاه‌ها به سلامتی عبور داد.

اخوان المسلمین از بی توجهی به هشدارهای رهبر انقلاب خسارت دید

وی با اشاره به پیام مهم مقام معظم رهبری در نماز جمعه مصادف با سالگرد انقلاب مصر و اینکه اخوان المسلمین از بی‎توجهی به هشدارهای رهبر انقلاب بسیار خسارت دید، تصریح کرد: متاسفانه اخوان المسلمین چه در مصر و چه در ترکیه به هیچ وجه روابط خود با اسراییل را قطع نکرده و در مقابل به جنگ در سوریه دامن زدند که اشتباه بسیار بزرگی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه عملکرد اخوان المسلمین در یک سال اخیر در مصر را بسیار بد عنوان کرد و گفت: اخوانی‌ها با ایران نیز که می‌توانست بهترین هم پیمان آنان باشد خوب برخورد نکرده و دست دوستی آنان را پس زدند.

جنگ در سوریه علیه دولتی است که هیچگاه به فلسطین خیانت نکرد

رحیم پور ازغدی به بحران در سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: در سوریه ابتدا مسأله مطالبات مردم بود اما رفته رفته قطر و عربستان سعودی که از متحجران و کثیف‌ترین حکومت‌های جهان هستند با کمک گروه‌های تکفیری و مدیریت آمریکا و غرب نبردی را علیه سوریه ترتیب دادند.

وی افزود:برخی در جهان اسلام به دنبال تبدیل بیداری اسلامی به جنگ‎های مذهبی و ضربه زدن به سوریه به عنوان تنها حکومت عربی هستند که هیچ گاه به فلسطین خیانت نکرده است.

استاد رحیم پور ازغدی گفت: دسته بندی های مذهبی بسیار مذموم و ناپسند است و امام خمینی(ره) نیز همواره در تقسیم بندی‎های خود نه از شیعه و سنی بلکه از اسلام ناب محمدی‎(ص) در مقابل اسلام آمریکایی یاد می‌کرد.

وی هدف اصلی از اقدامات قطر و عربستان سعودی را دامن زدن به بحث های قومی مذهبی و تبدیل ایران به جای رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن عرب‌ها و مسلمانان اهل سنت عنوان کرد.

رحیم پور ازغدی در پایان با اشاره به تلاش غرب برای ناکارآمد جلوه دادن جریان های اسلامی و سکولاریزه کردن مسلمان بیان داشت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران توانست نمونه بسیار موفقی را از حکومت داری اسلامی به مسلمانان ارائه کند غرب برای مقابله با این چالش به دنبال آن است که در این پیچ تاریخی مردم را از وجود یک خط معتدل اسلامی و الگو گیری از آن ناامید کرده و وجهه خشنی از اسلام به جای بگذارد.

وی ادامه داد: حمایت پنهان آمریکا و غرب از گروه‌های تکفیری نیز به منظور خدشه وارد کردن به چهره اسلام و در نتیجه به انزوا کشیدن اسلام معتدل سیاسی در جهان اسلام است.

دانلود فایل (های) این نوشته :

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۴۵۰*۷۲۰)
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نامحدود
منبع: MobinMedia.ir
2644 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت