دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

بررسی و تحلیل روند مذاکرات هسته ای و نقد توافقنامه ژنو / سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمود نبویان / مسجد نورباران اصفهان / اسفند ۹۳ / لینک مستقیم دانلود

متأسفانه عده‌ای در گذشته معتقد بودند که چنانچه با آمریکایی ها مراوده و نشست و برخاست داشته باشیم، مشکلات حل می‌شود، ولی در لوای این مذاکرات، غلط بودن این نوع تفکر مشخص شد. … با بررسی اجمالی به متن توافق‌نامه ژنو، به امتیازاتی که تیم مذاکره کننده ایران به طرف غربی، آمریکایی در قبال هیچ داده است، می رسیم، امری که تأسف بار است و هوشیاری در ادامه مسیر را برای جبران می‌طلبد. … افزایش ظرفیت فکری ملت، دستاوردی است که بر طبق نظر مقام معظم رهبری در لوای مذاکرات با گروه ۵+۱ حاصل شده است و این ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمود نبویان / اسفند ۹۳ / مسجد نورباران اصفهان

حجت الاسلام سید محمود نبویان، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، در مراسمی که در ششم اسفندماه ۹۳ در مسجد نورباران که به همت بسیجیان و جمعی از مردم انقلابی اصفهان برگزار شد، به تحلیل و ارزیابی ابعاد مختلف توافق‌نامه ژنو پرداخت.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه سخنان خود به تشریح بند بند این توافقنامه پرداخت و گفت امروز جزئیات توافقنامه‌های هسته‌ای برای مردم ایران در هاله‌ای از ابهام است. چرا رئیس جمهور و مذاکره کنندگان اصرار دارند که این توافق مخفی بماند. چرا باید آمریکا این روند را به اسرائیل گزارش دهد اما به ما اطلاع رسانی نمی شود و تنها جوابی که ما در مجلس از تیم مذاکره کننده شنیده ایم این بوده است که شما این موضوعات را اگر بگوییم به مردم خواهید گفت. دلیل محرمانه خواندن محتواهای مذاکرات هسته‌ای در ژنو از سوی دستگاه دیپلماسی این است که چنانچه تمام بندهای تفاهم‌نامه مشترک امضاء شده را هر آدم منصف، عاقل و منطقی بخواند و از آن مطلع شود بر عقب‌نشینی ایران در امر هسته‌ای صحه می‌گذارد.

به همراه فایل صوتی سخنرانی استاد نبویان در موسسه امام خمینی در خصوص بیانه لوزان
و کلیپ پیش بینی توافق هسته ای در سریال ۲۴ (سال ۲۰۱۰)

بررسی و تحلیل روند مذاکرات هسته ای و نقد توافقنامه ژنو / سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمود نبویان / مسجد نورباران اصفهان / اسفند 93

بررسی و تحلیل روند مذاکرات هسته ای و نقد توافقنامه ژنو / سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمود نبویان / مسجد نورباران اصفهان / اسفند ۹۳

مدت زمان : ۹۶ دقیقه
کیفیت : DVDRip (خیلی خوب)
حجم کل : ۴۱۳ مگابایت
مکان سخنرانی : اصفهان، مسجد نورباران
زمان سخنرانی : ۹۳/۱۲/۰۶
کاری از : مدرسه علمیه دارالحکمه
پخش از : مبین مدیا

بررسی و تحلیل روند مذاکرات هسته ای و نقد توافقنامه ژنو / سخنرانی استاد محمود نبویان / مسجد نورباران اصفهان / اسفند 93

بررسی و تحلیل روند مذاکرات هسته ای و نقد توافقنامه ژنو / سخنرانی استاد محمود نبویان / مسجد نورباران اصفهان / اسفند ۹۳

تشریح ابعاد مختلف توافق‌نامه ژنو و بررسی آنچه ما در لوای امضای این توافق‌نامه به دست آورده‌ایم و امتیازاتی که به طرف مقابل داده‌ایم برای مردم بسیار مهم و حیاتی است. اولین جمله این توافقنامه با یقه گیری ملت آغاز شده است. کسی که این توافق را نوشته است حواسش جمع بوده تا منافع ملت ایران را یکی یکی بگیرد.

* چرا باید اسرائیل گزارش مذاکرات را بداند اما نمایندگان مجلس خیر

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با ابراز گله‌مندی از اینکه متأسفانه دولتمردان و دستگاه دیپلماسی مردم و امت ایران را محرم خود نمی‌دانند، خاطر نشان کرد: اصرار دولت برای عدم تشریح زوایای نهفته و جزئیات توافق‌نامه ژنو جای سئوال است. طرف مذاکره‌کننده غربی، آمریکایی در آخرین اظهارنظرهای خود از رسیدن به توافق هسته‌ای به صورت قطعی در یازدهم فروردین‌ماه خبر داده است و متأسفانه سخنگوی دولت یازدهم نیز بر این امر تأکید کرده است.

توافق خوب که مدنظر مقام معظم رهبری است یعنی تأمین منافع ملت و نظام، یعنی عدم اجازه کُند شدن پیشرفت ایران و یعنی لغو کامل تحریم‌ها به صورت یکجا؛ این شرایط توافق‌نامه خوب است. متأسفانه بر اساس یکسری رفتارها، گفتارها و مواضع از سوی تیم مذاکره‌کننده ایرانی و دولت یازدهم شاهد هستیم که دولت یازدهم درصدد امضای دیکته آمریکایی‌هاست.

لغو کامل تحریم‌ها خواسته رهبری و ملت ایران است؛ تحریم‌ها علیه ایران چند بخش دارد که شامل تحریم از سوی اتحادیه اروپا، کنگره آمریکا، شورای امنیت، سازمان ملل و شخص رئیس جمهور آمریکاست که تیم مذاکره‌کننده گروه ۵+۱ تنها قول‌های مساعدی به صورت شفاهی برای لغو تحریم‌ها از سوی رئیس جمهور آمریکا داده‌اند.

طبق تفاهم‌نامه مشترک و اجرای تعهدات طرفین ۹۰ درصد تحریم‌های ظالمانه آمریکا و اروپا علیه ایران در یک مدت زمان طولانی یا در اصطلاح longtime برداشته شود که در حال حاضر طبق گفته مسؤولان فعلی آمریکایی و اروپایی ۲۰ سال به طول خواهد انجامید.

* در روند مذاکرات مردم را سر کار نگذاریم

نبویان ادامه داد: در روند مذاکرات نباید مردم را سرکار بگذاریم و باید افرادی قوی را برای مذاکرات بفرستیم. وی با اشاره به همراهی فریدون (برادر رئیس جمهور) در تیم هسته ای گفت: یعنی فردی قوی تر فریدون نیست؟

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطرح می کردند که مشکل ما در دولت قبل ۷۰ درصد در سوء مدیریت است و ۳۰ درصد در تحریم ها، حال شما که تدبیر دارید اگر اثرات تحریم ۳۰ درصد است و شما تورم را به صفر درصد رسانده اید ادامه مذاکرات را ول کنید و نیازی به مذاکره ندارید.

بررسی و تحلیل روند مذاکرات هسته ای و نقد توافقنامه ژنو / سخنرانی استاد محمود نبویان / مسجد نورباران اصفهان / اسفند 93

بررسی و تحلیل روند مذاکرات هسته ای و نقد توافقنامه ژنو / سخنرانی استاد محمود نبویان / مسجد نورباران اصفهان / اسفند ۹۳

* واردات به منزله بستن کارخانه های داخلی است

وی در ادامه سخنان خود به واردات نیز اشاره نمود و اظهار داشت: باید جلوی واردات را بگیرید. در دولت قبل، ما در تولید بنزین به خود کفایی رسیده بودیم اما حال شما روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین وارد می کنید.

نبویان با اشاره به واردات برنج به کشور نیز اظهار داشت: این در حالی است که کشاورزان ما در کشور برنج تولید می کنند و در هر صورت وارد کردن به معنی بستن درب کارخانه های تولید در کشور است.

* در بحث هسته‌ای فقط منافع ملی مطرح است

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: توافقنامه هسته‌ای ژنو یک بحث ملی است و باید از دریچه منافع ملی و ملت ایران به آن نگاه کرد و فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی مرسوم باید به آن نگریست. متأسفانه عده‌ای در داخل بر این عقیده هستند که نشست و برخاست با آمریکایی‌ها، مشکلات اقتصادی کشور را حل می‌کند، اما آنها باید بدانند که زهی خیال باطل، یک دشمن قسم‌خورده دوست نمی‌شود.

موضع دولت یازدهم نسبت به تفاهمنامه مشترک ایران با گروه ۱+۵ رسیدن به یک دستاورد و موفقیت در زمینه تأمین حقوق هسته‌ای ایران، حق غنی‌سازی، خطوط قرمز نظام است و در ضمن موجبات لغو تحریم‌ها را فراهم کرده است. نخستین انتقاد وارده به تفاهمنامه ژنو این است که طبق قواعد بین‌المللی تمامی تفاهمنامه‌های امضا شده بین ایران و هر کشور دیگر باید به دو زبان طرفین مذاکره تنظیم شود که متأسفانه این تفاهمنامه ژنو فقط به زبان انگلیسی تنظیم شده است.

تفاهمنامه ژنو شامل ۵ قسمت مهم از جمله مقدمه، گام اول، گام میانی، گام نهایی و نتیجه نهایی است که در حال حاضر در مرحله گام نهایی هستیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم در ادامه با قرائت و تحلیل بندهای متعدد توافق‌نامه ژنو و ابراز تأسف شدید از برخی از آنان، عنوان کرد: از جمله نقدها به این توافقنامه این است که عنوان این توافقنامه هسته‌ای با نام (طرح مشترک برای عمل) آمده است که دلیل این امر چنین است که طبق اصل ۱۰۷ قانون اساسی باید هرگونه توافقنامه مشترک میان ایران با کشورهای دیگر به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد.

از دیگر نقدهایی که به توافق‌نامه ژنو وارد است و حتی اخیراً مورد گلایه رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفته است، استفاده از کلمات، واژگان، الفاظ و قیودی است که جنبه کیفی دارند و از آنها می‌توان تفاسیر متعددی کرد. توانایی ایران در غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصد در حقیقت اهرم فشاری برای پر بودن دست ایران در مذاکرات بود.

دولتمردان آمریکایی و اروپایی می‌گویند که گروه ۱+۵ با تعلیق غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصد ایران برای نخستین‌بار امنیت اسرائیل را تأمین کرده است. از جمله خطوط قرمز مدنظر رهبری که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای موظف به حفظ آن بود، آب سنگین اراک و رآکتور اراک است که متأسفانه در توافقنامه ژنو رعایت نشد. آب سنگین ۱۰ برابر آب سبک شارژ نوترونی دارد و مستکبران در بستن آب سنگین اراک برای نرسیدن ایران به فواید بی‌نظیر آب سنگین اهتمام ورزیدند و ایران اسلامی باید در باز نگهداشتن و استفاده از آن به جد پافشاری کند.

برای راه‌اندازی رآکتور هسته‌ای بوشهر و تولید یک هزار مگاوات برق، حداقل ۹۰ تن اورانیوم غنی‌سازی شده ۳٫۵ تا ۵ درصد لازم است و همچنین به طور سالانه نیازمند ۳۰ تن اورانیوم با ۵ درصد غنی‌سازی هستیم که برای این امر به ۵۴ هزار سانتریفیوژ فعال نیاز داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که چنانچه کشوری ۲۷۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد، ۱۰ تن اورانیوم ۱۰ درصد و ۲۰ هزار سانتریفیوژ داشته باشد به نقطه جهش در بخش فناوری هسته‌ای رسیده است، عنوان داشت: نقطه جهش یعنی رسیدن به توانایی تولید بمب هسته‌ای البته قابل توضیح است که ایران قصد ساختن بمب هسته‌ای را نداشته و ندارد ولی توانایی تولید اورانیوم ۲۰ درصد اهرم فشار ایران برای اسرائیل به شمار می‌رفت که با تعلیق آن این اهرم از دست ایران خارج شد. گروه ۱+۵ در گام نخست ۲۸ تعهد از ایران گرفته است؛ از جمله این که کل اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد باید به نحوی حذف شود.

حجت الاسلام نبویان اذعان کرد: توانمندی غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصد توسط ایران اهرم فشاری بود در برابر ابر قدرت‌های جهان و البته تهدیدات منطقه‌ای که متأسفانه تیم آمریکایی در راستای تأمین امنیت اسرائیل این اهرم را هم از دست ایران طی توافق نامه ژنو گرفت.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گریزی هم به اهداف گروه ۵+۱ برای محدود کردن ایران در تولید سانتریفیوژ‌ها کرد و متذکر شد: در حال حاضر طبق توافقی که دولت یازدهم در برابر گروه ۵+۱ کرده است، ایران مجاز به داشتن فقط ۸ هزار سانتریفیوژ فعال است و نباید حتی یک عدد به آن هم اضافه کند. امروز جزئیات توافقنامه‌های هسته‌ای برای مردم ایران در هاله‌ای از ابهام است.

* راه‌حل رفع مشکلات، چشم دوختن به دست آمریکایی‌ها نیست

آمریکایی‌ها همواره در فکر تحقیر مردم ایران و تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، بنابراین نشست و برخاست با آنها برای ما منافعی ندارد و مشکلات داخلی را رفع نمی‌کند. افزایش ظرفیت فکری ملت، دستاوردی است که بر طبق نظر مقام معظم رهبری در لوای مذاکرات با گروه ۵+۱ حاصل شده است و این ارزشمند است.

طرف مذاکره‌کننده غربی و کنگره آمریکا، در آخرین اظهار نظرهای خود از رسیدن به توافق هسته‌ای به صورت قطعی در یازدهم فروردین‌ماه خبر داده که متأسفانه سخنگوی دولت یازدهم نیز بر این امر تأکید کرده است و این امر تنها یک موضوع را به ذهن متبادر می کند و آن نوشتن دیکته آمریکاییان توسط دولتمردان است.

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۴۵۰*۷۲۰)
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نامحدود
منبع: MobinMedia.ir
2067 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت