دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

جاسوسان کانون های صهیونیستی در راه حاکمیت رضاخان / راز آرماگدون یک / قسمت هشتم / لینک مستقیم دانلود

دیگر عنصری که از عوامل روی کار آمدن رضاخان محسوب می شود، سید ضیاء طباطبائی، مدیر روزنامه رعد بود که در وابستگیش به سازمان های اطلاعاتی انگلیس در میان مورخین و محققین تقریبا اجماع نظر وجود دارد. حضور سری سید ضیاء در کمیته سری زرگنده یا کمیته آهن، که به عنوان مجری طرح های سرویس های اطلاعاتی انگلستان مشهور شد و وظیفه آن سرکوب نهضت جنگل و تلاش برای استقرار یک دیکتاتوری آهنین در ایران، دلیلی بر این اجماع هست.

این قسمت برنامه، ابتدا به بررسی وابستگی سید ضیاء طباطبائی به انگلیس و اسرائیل و به خصوص نقش وی در خرید زمین های فلسطینی ها و تحویل آن به صهیونیست ها و همچنین کودتای رضاخان می پردازد. در ادامه نیز نقش پنهان بهائیان در انجام کودتا بررسی شده است.

 

پیوند و همکاری بهائیت با رژیم پهلوی – که تاریخ، آن را به دو ویژگی «فساد» و «وابستگی» می‌شناسد – از واقعیات آشکار تاریخ است. این همکاری و تعامل، که به نحو «فزاینده» تا آخرین لحظات عمر آن رژیم ادامه داشت، سابقه‌ای حتی بیش از عمر سلطنت پهلوی داشت و به سالها پیش از کودتای ۱۲۹۹ می‌رسید. اسناد و مدارک تاریخی حاکی است که، محفل بهائیت در ایران، مدتها پیش از کودتای «انگلیسی» سوم اسفند ۱۲۹۹، توسط مهره نشاندار خویش: حبیب‌الله عین‌الملک (پدر هویدا نخست وزیر مشهور عصر پهلوی)، رضاخان را کشف و به سر جاسوس بریتانیا در ایران (سر اردشیر ریپورتر یا اردشیر جی) برای انجام کودتا معرفی کرد. جز این، عوامل دیگری نیز از بهائیان با کودتاچیان همکاری داشتند که پس از پیروزی کودتا حتی به کابینه سید‌ضیاء (رهبر سیاسی کودتا) راه یافتند. پاره‌ای گزارش‌ها حاکی است که رضاخان نیز متقابلاً (در تعهداتش به انگلیسی‌ها) وعده‌هایی درباره میدان دادن به این فرقه در ایران داده بود.

جاسوسان کانون های صهیونیستی در راه حاکمیت رضاخان / راز آرماگدون یک / قسمت هشتم

 

 

 

 

کارگردان: سعید مستغاثی

کاری از: گروه اقتصادی-سیاسی شبکه خبر
 

مختصری در مورد سید ضیاء طباطبائی:

سید ضیاء الدین طباطبایی که بعدها به “سید نعنا ” معروف شد، در تابستان ۱۲۶۸ ه.ش در شیراز به دنیا آمد. پدر وی، “سید علی آقا یزدی” در جریان جنبش مشروطه به صف هواداران مشروطه پیوست و در زمان محمدعلی شاه قاجار و استبداد صغیر، به شهر ساری تبعید گردید. خود سید ضیاء، بسیار تندروتر از پدر بود و در پیگیری اهداف مشروطه‌خواهان، با جدیت تمام عمل می‌کرد.

 

نویسندگی و روزنامه نگاری تخصص سید ضیاء بود و همین امر موجب شد که انگلیس به سرعت او را در جهت منافع خود به کار بگیرند. انتشار روزنامه‌های متعدد کاری بود که سید ضیاء به خوبی آن را فرا گرفت. وی، به نمایندگی از مطبوعات ایران، در جشن تاجگذاری پادشاه انگلیس (جرج پنجم) شرکت کرد و پس از بازگشت به ایران، معروفترین روزنامه ی خود یعنی روزنامه‌ی رعد را منتشر نمود.

 

سید ضیاء به عنوان یک روشنفکر طرفدار مشروطه، ماهیت واقعی روشنفکری در ایران را به نمایش گذاشت. او در این روزنامه آشکارا از منافع انگلیس سخن می‌گفت و مانند یک انگلیسی واقعی، به دشمنان بریتانیای کبیر می تاخت. روزنامه‌ی رعد از تشکیل پلیس جنوب توسط انگلیس و قرارداد ۱۹۱۹ (اعلام رسمی تبدیل ایران به مستعمره‌ی انگلیس) با کمال جرأت حمایت نمود.

 

اقدامات سید ضیاء در حمایت از سیاستهای انگلیس، به نگارش روزنامه ختم نمی‌شود. او با نظر سفارت انگلیس، گروهی با نام “کمیته‌ی آهن” یا “کمیته ی زرگنده” (به مناسبت قرار داشتن اقامتگاه تابستانی سفیر انگلیس در زرگنده) تدارک دید که در عین پیگیری تصویب قرارداد ۱۹۱۹، در کار برنامه‌ریزی برای اجرای مطامع انگلستان بودند. این اقدامات سیدضیاء، او را در ردیف معتمدان انگلیس قرار داد و موجب شد در اجرای کودتای سوم اسفند، ‌نقش کلیدی به او واگذار گردد.

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: mkv – ابعاد تصویر: ۷۲۰*۵۷۶,DVDRip

 

 

(حجم کل:۹۸.۸ MB )
لینک اصلی | لینک کمکی
.::. دانلود با کیفیت متوسط .::.
(فرمت: wmv، ابعاد تصویر: ۲۴۰*۳۲۰)

 

 

(حجم کل:۳۲.۹ MB )
لینک اصلیلینک کمکی
.::. دانلود نسخه مخصوص موبایل – 3gp .::.

 

 

(حجم کل:۱۳.۶ MB )
لینک اصلیلینک کمکی
 
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نا محدود
منبع: MobinMedia.ir

 

2709 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت