در اين سایت
در كل اينترنت

آخرین نظرات

آمار سایت

http://dwgir.com/wp-content/uploads/2016/11/ads240.gif http://abatorab.ir/asset/image/logo.png http://up.yargomnam.ir/view/1000671/banner-yargomnam240-new.gif http://dl.tazyekal.ir/admin/baner240-120.jpghttp://havayeharam.ir/wp-content/uploads/2015/08/folder.jpg

http://www.shiaupload.ir/images/79433227151524729052.gif

دانلود مذهبی

در این مجموعه گفتگو به بررسی گوشه ای از ابعاد زندگی سیاسی حضرت علی (علیه السلام) در باب تحلیل تاریخ اسلام با حضور استاد قنبری، پرداخته می شود. اما تحلیل این دوران و اینکه ” دوران حکومت حضرت علی (علیه السلام) دارای چه ویژگی ها و شرایطی بوده است؟ “، بایستی به نگاهی به دوران پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) آغاز شود. به همین خاطر دکتر قنبری در اولین جلسه از این گفتگو با مقدمه ای مبنی بر ابعاد سیاسی زمان پیامبر (ص)، بحث را آغاز نمودند. در دوران پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) دو جبهه در مقابل ایشان وجود داشت :

  • جبهه جاهلیت :

اما زندگی جاهلیت به چه معنایی است؟ به تعبیری میزان بالای بی سوادی در جامعه آن زمان عرب در حالیکه در آن زمان، ادبیات فاخری هم در آن جامعه وجود داشت. به تعبیر دیگری، جاهلیت یعنی نبود ساختار یک جامعه مدرن در آن زمان در حالیکه آن زمان قبیله قریش، مجلس [یک مصداق از ساختار جامعه مدرن] داشت.
در مورد زنده به گور کردن دختران هم بایستی اشاره کرد که این موضوع در کل جامعه عرب عمومیت نداشته است. و همه این مصادیق جامعه عرب آن زمان در زمانیکه  تمدن های دیگری با وضعیت اسفناک تر از جامعه عرب هم در همان دوران، وجود داشته است. اما در تعریف درست زندگی جاهلیت، می توان گفت که :

هرگاه تربیت و زندگی مردم از مسیر تربیت و هدایت الهی خارج شد آن تربیت و زندگی جاهلیت خواهد بود.

علی (علیه السلام) و حکومت اسلامی / دکتر قنبری / گفتگوی خبری / قسمت اول

مدت زمان : ۳۳ دقیقه [قسمت اول]

کیفیت : TVRip (عالی)

کاری از : شبکه خبر

پیشنهاد مبین مدیا: این گفتگو را مشاهده کنید!

 

  • جبهه یهود :

بر خلاف تفکر عوام، یهود پیروان حضرت موسی (علیه السلام) نبودند، بلکه یهود ساخته یک جریان التقاطی بر اساس یک افسانه با هدف پیامبر آزاری، بوده است و در طول تاریخ اسلام هیچ سندی مبنی بر همکاری قوم یهود با پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) وجود ندارد.

در زمان پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) با توجه به نزول وحی، جبهه خودی از دشمن قابل تفکیک بود؛ و از سویی دیگر همه جریان های فتنه در زمان پیامبر به دو دلیل زیر خود را نشان ندادند :

  1. ظرفیت جامعه مهیا نبود.
  2. وحی خیلی از مسائل رو حل می نمود.

پس از رحلت پیامبر اکرم (صلوات الله علیه)، مردم به تعقل، مصلحت اندیشی، تعقل، معال اندیشی روی آوردند. در  بیان تعریف معال اندیشی، گروهی که در صدر اسلام مجاهدت داشتند، در طول یک فرآیند به تدریج روی به دنیا طلبی آوردند که نتیجه ای جز کمرنگ شدن غیرت دینی برای آنان نداشت. این جریان ها، سرآغاز انحراف بوده و شروع جریان التقاطی در جامعه دینی پس از پیامبر را در برداشت.

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۵۷۶*۷۲۰)
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نا محدود
منبع: MobinMedia.ir

 

مطالب مرتبط

2409 بازدید Comments Off on حقیقت مظلوم / قسمت اول / دکتر قنبری

ارسال نظر

دسته بندی