دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

https://zahra-media.ir/wp-content/uploads/2021/04/14_51_009.jpg

سریال میرزا کوچک‌ خان جنگلی یکی از موفقترین و پر طرفدارترین سریالهای تاریخ تلویزیون ایران است. این فیلم به کارگردانی بهروز افخمی در ژانر اجتماعی، تاریخی، حادثه‌ای ساخته شد. از این سریال یک فیلم سینمایی ۱۲۱ دقیقه‌ای نیز تهیه شده‌است. پروژهٔ ساخت کوچک جنگلی از سال ۶۳ آغاز شد و در سال ۶۶ پایان یافت. بهروز افخمی که در آن زمان از مدیران گروه فیلم و سریال تلویزیون بود، به نوعی متولّی شکل گیری این مجموعه‌است، ولی در ابتدا به هیچ عنوان قرار نبود وی کارگردان کوچک جنگلی باشد.

خلاصه : میرزا کوچک که تازه از تبعید بازگشته به همراه دوستش حسین کسمایی در رشت گردش میکند که در شهر متوجه دستگیری رضا آژان توسط روسها میشود . رضا آژان ملتمسانه از میرزا تقاضای کمک میکند .غیرت میرزا به جوش می آید و به او کمک میکند .در این ماجرا پای میرزا تیر میخورد . میرزا و رضا آژان فرار میکنند و به خانه دکتر حشمت میروند تا پای میرزا معالجه شود . این ماجرا میرزا و دوستانش را به فکر می اندازد که برای مبارزه با اشغالگران روس دست به قیام بزنند . میرزا به کمک…

در این سریال علیرضا مجلل نقش میرزا کوچک خان را بازی می کند.از دیگر بازیگران این سریال می توان به مهدی هاشمی، منوچهر اسماعیلی، شهروز ملک آرایی و… اشاره کرد.

پخش شده از : آی فیلم

سال پخش: ۶۶

مدت زمان تقریبی هر قسمت : ۵۰ دقیقه

 

دانلود قسمت ۰۱ با لینک مستقیم

دانلود قسمت ۰۲ با لینک مستقیم

دانلود قسمت ۰۳ با لینک مستقیم

دانلود قسمت ۰۴ با لینک مستقیم

دانلود قسمت ۰۵ با لینک مستقیم

دانلود قسمت ۰۶ با لینک مستقیم

دانلود قسمت ۰۷ با لینک مستقیم

دانلود قسمت ۰۸ با لینک مستقیم

دانلود قسمت ۰۹ با لینک مستقیم

دانلود قسمت ۱۰ با لینک مستقیم

پیامبرگرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم:

(در معراج) از هیچ آسمانی گذر نکردم مگر اهلش را مشتاق دیدار علی بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام دیدم، و در بهشت هیچ پیغمبری نبود مگر اشتیاق دیدار علی بی ابی‌طالب علیه‌السلام را داشت.

الریاض النضره، ج ٣، ص ١٢٠ ـ ذخائر العقبی، ص ۶۴

اگر تمام درختان قلم، و دریاها جوهر، و جنیّان حسابگر و آدمیان نویسنده شوند نخواهند توانست فضائل علی بن‌ ابی‌طالب علیه‌السلام را اِحصا و شمارش نمایند!

تذکره الخواص سبط ابن الجوزی، ص ١٣ ـ کفایه‌الطالب گنجی شافعی، ص ١٢۴ـ١٢٣

محافل خود را با ذکر و یاد علی(ع) مُزیّن نمائید.

مناقب ابن مغازلی، ص ٢١١

روزی که قیامت برپا می‌شود و پل صراط بر کناره جهنم نصب می‌گردد هیچ کس حق عبور از آن را نخواهد داشت مگر اینکه برگه اجازه علی بن ابی‌طالب را به همراه داشته باشد.

مناقب ابن مغازلی، ص ١۴٢ ـ فرائدالسمطین، ج ١، ص ٢٨٩

محبت و دوستی علی بن ابی‌طالب گناهان را نابود می‌کند همانند آتش که هیزم را می‌خورد و نابود می‌نماید.

کنزالعمال، ج ١١، ص ۶٢١ ـ‌ الفردوس، ج ٢، ص ١۴٢ ـ‌ الریاض النضره، ج ٣، ص ١٩٠

سوگند به آن کس که جانم در دست اوست اگر بیم آن نبود که گروهی از امت من درباره تو همان چیزی را که ترسایان درباره عیس بن مریم گفتند ،بگویند، امروز درباره تو سخنی می گفتم که بر هیچ مسلمانی نمی گذشتی ، جز آنکه خاک پایت را به عنوان تبرک بر می داشت.
معجم کبیر طبرانی ج ۱ ص ۳۲۰

کسی که در حق علی شک کند کافر است
بحار النوار ج ۳۸ ص ۱۳۵

یا علی! هر کس از امّت من تو را دشمن بدارد، دیگر برای من مهم نیست او یهودی خواهد مرد یا مسیحی!

الفردوس، ج ۵، ص ٣١۶ـ مناقب ابن مغازلی، ص ۵٠

احدی از پل صراط عبور نخواهد کرد مگر کسی که علی برای او جواز عبور بنویسید
الریاض النصره ج ۳ ص ۱۳۷

سرلوحه نامه اعمال مومن محبت علی بن ابی طالب است
تاریخ بغداد ج ۴ ص ۴۱۰

مثل علی بین شما همچون مثل کعبه پوشیده است.نگاه کردن بر آن عبادت و آهنگ او نمودن واجب است.
مناقب علی ابن ابی طالب ص ۱۰۷

ای علی اگر کسی خدا را به اندازه نوح عبادت کند و همسنگ کوه احد در راه خدا طلا انفاق کند و ان مقدار عمر کند که هزار بار با پای پیاده حج به جای آورد و سپس در میان صفا و مروه مظلومانه کشته شد اگر ولایت تو را نپذیرد بوی بهشت به مشامش نمی رسد و داخل بهشت نمی شود.
مناقب خوارزمی ص ۶۸

همانا خدا از نور صورت علی بن ابی طالب فرشتگانی آفریده که (خداوند را) تسبیح گویند و تقدیس نمایند و ثواب آن را برای دوستان علی و دوستان فرزندانش ثبت و ضبط کنند.
مقتل الحسین ج ۱ ص ۹۷

ای علی تو مثل سوره قل هو الله احد هستی.هر کس تو را در دل دوست بدارد گوئی یک سوم قران را خوانده است و هر کس تو را در دل دوست بدارد و با زبانش تو را یاری کند گوئی دو سوم قران را خوانده است و هر کس تو را در دل دوست بدارد و با زبانش تو را یاری کند و با دستش به یاریت بیاید همه قران را تلاوت کرده است.
تفسیر نورالثقلین ج۵ ص ۷۰۱

اگر تمام مردم در دوستی و محبت علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام یکدل بودند و وحدت کلمه داشتند خداوند آتش جهنم را هرگز نمی‌آفرید!

مقتل‌الحسین خوارزمی، ج ١، ص ٣٨ ـ الفردوس، ج ٣، ص ٣٧٣

46724 بازدید ۱۶ نظر »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png
  1. داود گفت:

    با سلام

    ممنون از این که سریال میرزا را در سایت گذاشتید.

  2. ملک زاده گفت:

    سلام یا زهرای گرامی سریال میرزا کوچک خان کامل نیس قسمت آخر نداره

  3. اسعد پرزیوند گفت:

    باسلام به روح پاک میرزا و یارانش.بنده کرد هستم و بنظرم میرزا جزو شریفترین ادمهای کره زمین بوده وهست و افکاری درست وبجا داشته اندوبا تشکر از کسانی که باگذاشتن این سریال یاد وخاطره ایشان را زنده نگه میدارند. زنده باد میرزا – بژی میرزا

  4. سمیه احمدی گفت:

    شب جمعه نزدیکه و آرامشی مادام العمر از خداوند خواستارم برای کسانی که نامشان همچون میرزا کوچک خان جاویدان است .

  5. رسول گفت:

    آقا من نمیدونم چرا عده ای سعی دارند میرزا کوچک را مزدور روسها در ذهن افکار عمومی نشان بدهند. میرزا کوچک کسی بود که در راس استعمار ستیزی قرار گرفت و در این راه جان خودش را فدا کرد.میرزا کوچک باید الگوی تک تک ایرانیان در هر نقطه ای از گیتی باشه

  6. امیر گفت:

    سایت مزخرفی دارید تنها چیز بدربخورش همین سریال خاطره … میرزا کوچکه

  7. امید گفت:

    سلام. میرزا بزرگ مرد تاریخ بود. با اجنبی های روس و انگلیس جنگید. البته چون دولت مرکزی ( قاجاریه) را قبول نداشتند و اونو وابسته به انگلیس می دانستند حکومتی در رشت به نام حکومت شوروی ایران تشکیل دادند. در این دوران که حدود دوسال به طول انجامید بارها مخالفت خودش را با سیاستهای شوروی کمونیست ابراز کرد. نقش میرزا را علیرضا مجلل به زیبایی هرچه تمامتر ایفا می کند. واقعا بی نظیر بازی می کنه علیرضا مجلل. متاسفانه به دلیل سیاستهای نادرست صدا و سیما در ان ایام، ایشون مهاجرت کرده به سوید. واقعا حیف شد ، ایشون می تونست در حد داریوش ارجمند برای سریالهای تاریخی مفید باشه.

  8. اسمعیل گفت:

    سلام
    ممنون ازسایتتون خسته نباشید

  9. عبدالله عاصی گفت:

    سلام علیکم خداوند توفیقتان دهد از زحماتتان سپاسگزارم.

  10. بابک گفت:

    باعرض سلام وخسته نباشید.بینهایت ممنونم از سایت زیباتون.ازسال۱۳۶۶ تا سالها آرزوی دیدن دوباره سریال کوچک منگلی روداشتم واون زمان ۱۲سال داشتم واوایل انقلاب بود.واقعا هرهفته وهرشبی که سریالش پخش میشد همه دورهم راس ساعت پخش جمع میشدیم ولذت میبردیم.افسوس که اکنون خیلی ها درکنارمون نیستن ودیدن دوباره این سریال یادآوره روزهای قشنگ وروزگاره خوشمان است.صمیمانه تشکرمیکنم ازمدیریت سایت.موفق باشین…..

  11. حجت الله گفت:

    خیلی سریال خوبیه ولی حیف که شبکه ای فیلم این سریال زیباروخلاصه کرده.

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت