جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار سایت

http://s3.picofile.com/file/8222382376/banner08.gif http://havayeharam.ir/wp-content/uploads/2015/08/folder.jpg

http://upload.nasr19.ir/uploads19/banner-nasr19.gif

قصه های قرآن

نویسندگان:

محمد ابولفضل ابراهیم، سید شحاته، محمد احمد جادالمولی، علی محمد بحاوی

مترجم: استاد مصطفی زمانی

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ_R7Enj-p5X-ELZt4VfbBJ5dagnIDnVOgr27C33R9cpobv-GLB

زمان کل: ۱۸ ساعت و ۴۱ دقیقه

تذکر مهم: کتاب «قصه های قرآن» توسط جمعی از دانشمندان مسلمان به زبان عربی نگاشته و بارها تجدید چاپ و به زبان های مختلفی ترجمه شده و مورد اسقبال بسیاری از دوستداران قرآن گرفته است ولی متاسفانه مترجم این کتاب (استاد مصطفی زمانی) قسمت هایی از کتاب را که با اعتقادات شیعیان جور در نمی آمد هنگام ترجمه از آن حذف کردند.
 
امیدواریم مترجمین ما به دور از هرگونه تعصب و دخل و تصرف به ترجمه آثار دیگر زبان ها بپردازند و روشن فکران دیندار ما این نکته را به خوبی درک کنند که هم می شود با مکتب تشیع به خدا رسید، هم با مکتب اهل سنت، هم مسیحیت، هم یهودیت، هم زرتشیت، هم… و تنها شرط رستگاری را همان بدانند که خود قرآن می گوید:

محققاً کسانی که ایمان آوردند و کسانی که یهودی شدند و مسیحیان و صابئان، هر کدام به خدا و روز قیامت ایمان آورند و کارهای نیکو کنند، پاداش آن ها نزد پروردگار است و نه خوفی بر آن هاست و نه غمگین می شوند. [وحدت جوهری ادیان الهی]   (سوره بقره، آیه ی ۶۲)

 

دانلود با لینک مستقیم:

(Format: Mp3          Archive Type: RAR)

لینک کمکی:

 
 
 
(Download Server: Mediafire     Format: Mp3     Archive Type: RAR) 
9858 بازدید ۱۱ نظر »

ارسال نظر

  1. مهساناوي says:

    عالییییییییییییییه

    [پاسخ]

  2. امیرحسین says:

    یا حق خدا نگهدارتون
    هر چی از این سایتا بزنن کمه
    اجرتون با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

    [پاسخ]

  3. عسگری says:

    روشن فکران دیندار ما این نکته را به خوبی درک کنند که هم می شود با مکتب تشیع به خدا رسید، هم با مکتب اهل سنت، هم مسیحیت، هم یهودیت، هم زرتشیت، هم… و تنها شرط رستگاری را همان بدانند که خود قرآن می گوید
    اول این مطلب با آخرش تناقض دارد اخوی این چه ادعای باطلیست که می کنید اگر اینجوریه پس این همه دعوا برای چیه آنچه که قرآن میگه همانی است که تشیع میگوید

    [پاسخ]

  4. سیده زهرا says:

    امیدواریم مترجمین ما به دور از هرگونه تعصب و دخل و تصرف به ترجمه آثار دیگر زبان ها بپردازند و روشن فکران دیندار ما این نکته را به خوبی درک کنند که هم می شود با مکتب تشیع به خدا رسید، هم با مکتب اهل سنت، هم مسیحیت، هم یهودیت، هم زرتشیت، هم… و تنها شرط رستگاری را همان بدانند که خود قرآن می گوید:

    محققاً کسانی که ایمان آوردند و کسانی که یهودی شدند و مسیحیان و صابئان، هر کدام به خدا و روز قیامت ایمان آورند و کارهای نیکو کنند، پاداش آن ها نزد پروردگار است و نه خوفی بر آن هاست و نه غمگین می شوند. [وحدت جوهری ادیان الهی] (سوره بقره، آیه ی ۶۲)
    این حرف شما زمانی درست بود که ادیان به دست بشریت تحریف نشده بودند. بعدش تو همین قرآن هست که «دین نزد خدا اسلام است» (آل عمران /آیه ۱۹)؛ چرا ما عادت کردیم یک جای قرآن رو می گیریم و جای دیگر رو رها می کنیم. بعدش این حرفی که شما می زنید همون پلورالیسم دینی و صراط های مستقیم هست که در نقدش خیلی ها کتاب نوشتن و قلم زدن. لطفا به این کتابها و مقالات هم رجوع کنید.

    [پاسخ]

  5. آزیتا says:

    باسلام
    بسیار متن جذابی داره اما اگر لطف کنید متن کتاب هم قرار دهید بسیار عالی و شما که این همه زحمت می کشید خواهشمندم از افرادی برای خواندن کتاب استفاده کنید که حالتی و جذابیتی داشته باشه که شنونده مشتاق ادامه مطلب بشه نه فقط به خاطر علاقش مجبور به گوش دادن بشه…
    با تشکر

    [پاسخ]

  6. nadimi says:

    ازشما بعید است این حرفهای غیر عالمانه با آمدن اسلام بعنوان اکمل ادیان ادیان سلف منسوخ شدند ومن یبتغ غیر الاسلام دینا وبر همه واجب است بعد از اتمام حجت مسلمان شوند این آیه مربوط به کسانیست که ندای اسلام به آنها نرسیده.

    [پاسخ]

  7. مهدی says:

    سلام خسته نباشید.

    [پاسخ]

  8. طارق عبیات says:

    سلام دست شما درد نکنه اجرتون با امام الزمام

    [پاسخ]

  9. مریم طاهری says:

    ایا میشود تمامی تفاسیر استاد انصاری را به صورتCDخریدازی کرد

    [پاسخ]

    ya zahra 110 پاسخ در تاريخ خرداد ۶ام, ۱۳۹۴ ۰۳:۱۱:

    سلام بله همش هست

    [پاسخ]

  10. گمنام says:

    سلام و عرض ادب.
    من از ارادتمندان وبسایت شما هستم. اما با خواندن این حرفتان که “روشن فکران دیندار ما این نکته را به خوبی درک کنند که هم می شود با مکتب تشیع به خدا رسید، هم با مکتب اهل سنت، هم مسیحیت، هم یهودیت، هم زرتشیت، هم…” و این که آن را به قرآن کریم نسبت دادید، انگار یک سطل پر از آب یخ روی سرم خالی شد.
    اگر میخواهید بگویید در ترجمه نباید چیزی کاست یا افزود، این حرف دیگری است؛ اما از بزرگوارانی مثل شما بعید است که با اکتفا به ترجمه (و منابع ناآگاه یا مغرضی که آیه یادشده را اینگونه تفسیر کرده اند) ادعایی را مطرح بفرمایید که با انبوهی از آیات و روایات در تناقض باشد.
    آیه شریفه (بقره ۶۲) می فرماید:
    «إِنَّ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ الَّذِینَ هَادُواْ وَ النَّصَرَى‏ وَ الصَّبِِینَ مَنْ ءَامَنَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الاَْخِرِ وَ عَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَ لَا خَوْفٌ عَلَیهِْمْ وَ لَا هُمْ یحَْزَنُونَ.»
    در کتاب “برگزیده تفسیر نمونه” ذیل این آیه میخوانیم:
    “یک سؤال مهم:
    بعضى از بهانه جویان آیه فوق را دستاویزى براى افکار نادرستى از قبیل صلح کلى و این که پیروان هر مذهبى باید به مذهب خود عمل کنند قرار داده‏ اند، آنها مى‏گویند بنابراین آیه لازم نیست یهود و نصارى و پیروان
    ادیان دیگر اسلام را پذیرا شوند، همین قدر که به خدا و آخرت ایمان داشته باشند و عمل صالح انجام دهند کافى است.
    پاسخ:
    به خوبى مى‏دانیم که آیات قرآن یکدیگر را تفسیر مى‏کنند، قرآن در آیه ۸۵ سوره آل عمران مى‏گوید: وَ مَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلامِ دِیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ: «هر کس دینى غیر از اسلام براى خود انتخاب کند پذیرفته نخواهد شد».
    به علاوه آیات قرآن پر است از دعوت یهود و نصارى و پیروان سایر ادیان به سوى این آیین جدید. اگر تفسیر فوق صحیح باشد با بخش عظیمى از آیات قرآن تضاد صریح دارد، بنابراین باید به دنبال معنى واقعى آیه رفت.
    در اینجا دو تفسیر از همه روشنتر و مناسبتر بنظر مى‏رسد.
    ۱- اگر یهود و نصارى و مانند آنها به محتواى کتب خود عمل کنند مسلّما به پیامبر اسلام صلّى اللّه علیه و اله ایمان مى‏ آورند چرا که بشارت ظهور او با ذکر صفات و علایم مختلف در این کتب آسمانى آمده است.
    ۲- این آیه ناظر به سؤالى است که براى بسیارى از مسلمانان در آغاز اسلام مطرح بوده، آنها در فکر بودند که اگر راه حق و نجات تنها اسلام است، پس تکلیف نیاکان و پدران ما چه مى‏شود؟ آیا آنها به خاطر عدم درک زمان پیامبر اسلام و ایمان نیاوردن به او مجازات خواهند شد؟
    در اینجا آیه فوق نازل گردید و اعلام داشت هر کسى که در عصر خود به پیامبر بر حق و کتاب آسمانى زمان خویش ایمان آورده و عمل صالح کرده است اهل نجات است، و جاى هیچ گونه نگرانى نیست.
    بنابراین یهودیان مؤمن و صالح العمل قبل از ظهور مسیح، اهل نجاتند، همان گونه که مسیحیان مؤمن قبل از ظهور پیامبر اسلام.
    این معنى از شأن نزولى که براى آیه فوق ذکر شده نیز استفاده مى‌‏شود.
    شرح این شأن نزول را در «تفسیر نمونه» جلد اول ذیل همین آیه مطالعه کنید.”
    سپاس فراوان از زحماتتان؛
    إن شاء الله از دست مبارک حضرت زهرا (سلام الله علیها) مزد بگیرید.

    [پاسخ]

دسته بندی