دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

حجت الاسلام مهدی طائب ابتدا به بیان مقدمه ای در خصوص ریشه بحران پس از رحلت پیامبر اکرم و تأثیر آن بر تاریخ در قالب بحث ” دشمن شناسی دینی ” پرداختند. در یک نگاه کلی، فلسفه امامت در تاریخ به دلیل آن بوده است که امام معصوم به عنوان عالم مطلق در بین مردم به مانند وجود عقل در بدن انسان، باید باشد تا ریشه اختلافات برچیده شود…

در حال حاضر نیز امام زمان (عج) در بیان ما هستند و بایستی موانع برطرف شود تا ظهور عینی یابند که شناخت این موانع در این مقوله به مبحث دشمن شناسی منتهی می شود. ابتدا بایستی به سیر کاهش سن به امامت رسیدن ائمه اطهار، توجه کرد تا جایی که ولی عصر (عج) در سن ۵ سالگی به امامت رسیدند. علت این مقوله چه بوده است؟ در ادامه با شناخت دشمن، در این مبحث به این سؤال پاسخ داده خواهد شد.
اما از سویی دیگر جریان انحرافی پس از رحلت پیامبر اکرم، با عدم تحقق واقعه غدیرخم و به خلافت رسیدن ابوبکر آغاز گردید. سه دلیل احتمالی برای به قدرت رسیدن ابوبکر، می توان ذکر کرد :

  • پیامبر اکرم (صلوات الله علیه)، علی (علیه السلام) را به عنوان امام و جانشین به حق خود معرفی نکردند. » رد این دلیل با توجه با واقعه غدیرخم
  • مردم مدینه حرف پیغمبر اکرم را قبول نداشتند. » رد این دلیل بر اساس آیات و روایات
  • مردم به همان اندازه ای که حرف پیغمبر اکرم را قبول داشتند، به همان میزان هم حرف ابوبکر را قبول داشتند. » قبول این دلیل با توجه به اینکه ابوبکر در بین مردم به عنوان نفر دوم اسلام بعد از پیغمبر در اذهان عمومی، تلقی می شد.
دشمن شناسی دینی / حجت الاسلام مهدی طائب / قسمت اول
دشمن شناسی دینی / حجت الاسلام مهدی طائب / قسمت اول

مکان و زمان سخنرانی : تالار حافظ شیراز – ۲۲ فروردین ۱۳۸۴

مدت زمان: ۷۴ دقیقه

کیفیت: VCDRip (خیلی خوب)

کاری از : کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز 

ولی ابوبکر چگونه به این جایگاه اجتماعی رسیده شده بود؟ بر اساس اسناد تاریخی چنین فردی نمی تواند از جامعه مکه [با آن همه جاهلیت] برخواسته باشد بلکه ایشان، شاگرد مکتب یهود بود. پس بایستی در اینجا به صورت اجمالی به بحث یهود شناسی پرداخت. یهود تنها مکتبی است که ۵ ویژگی بارز دارد :

  1. بهره مندی از آموزش لازم
  2. دارای تجربه فراوان
  3. دارای سازماندهی قوی
  4. داشتن امکانات فراوان
  5. وجود انگیزه بالا در بین آنان

حجت الاسلام مهدی طائب برای پرداختن به بحث یهودشناسی به بیان بعد تاریخی شکل گیری قوم یهود پرداختند. داستان بنی اسرائیل از زمان حضرت یعقوب و پس از ایشان حضرت موسی (علیه السلام) آغاز گردید اما پس از حضرت موسی (علیه السلام) یک انحراف در عقاید آنان به وجود آمد. از یک سو با توجه به تعالیم حضرت موسی (علیه السلام)، آنان به قدرت کافی رسیده بودند و از سویی دیگر عقاید نژادپرستی جای عقاید خداپرستی آنان را گرفته بود.

از نگاه بنی اسرائیل سه دسته انسان در جهان وجود دارند:

  • الف – انسانهایی از نژاد بنی اسرائیل : اینان بایستی به قدرت مطلق در جهان برسند تا بتوانند حکومت جهانی یهود را تأسیس کنند.
  • ب – انسانهایی از نژادی غیر نژاد بنی اسرائیل ولی موافق نظریه حاکمیت بنی اسرائیل بر جهان : اینان حق زندگی در قالب برده قوم بنی اسرائیل را دارند.
  • ج – انسانهایی از نژادی غیر نژاد بنی اسرائیل و مخالف نظریه حاکمیت بنی اسرائیل بر جهان : اینان حق زندگی ندارند و بایستی با این گونه افراد، مبارزه کرد.

در طول تاریخ، پس از حضرت موسی (علیه السلام)، انبیای بعدی برای اصلاح آنان آمدند ولی موفق نشدند و این قوم سعی در کشتن انبیاء الهی داشتند تا آنجا که در نهایت توسط شخصی به نام ” شائول ” در دین مسیحیت رسوخ کرده و انجیل را تحریف نمودند و بعد از آن نیز به دنبال رفع برطرف کردن تهدید ظهور آخرین پیغمبر الهی برآمدند. برای تحقق این امر و غلبه بر تهدید دین اسلام، قوم یهود ۳ طرح و برنامه داشتند :

  1. ترور
  2. ایجاد استحکامات و موانع
  3. نفوذ

پی نوشت : ادامه این مبحث را در قسمت بعدی این سخنرانی، حتما دنبال کنید.

دانلود فایل (های) این نوشته :

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۵۷۶*۷۲۰)
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نا محدود
منبع: MobinMedia.ir

8278 بازدید ۳ نظر »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png
  1. شاگرد گفت:

    سلام و عرض ادب و خسته نباشید
    لطف کنید از سخرنانی های حاج اقا طائب بیشتر در سایت قرار بدین ممنون میشم .
    یا علی

  2. راستگو گفت:

    واقعا عالی است خدا خیرتون بده
    اگر موضوعات دیگری هم از ایشان دارید لطفا بارگذاری نمایید

  3. محمد گفت:

    با سلام اولین سخنرانی ای بود که گوش دادم و واقعا متحول شدم. عالی بود

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت