دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

http://dr-abbasi.ir/wp-content/uploads/2013/11/en1.jpg

دکتر حسن عباسی به بررسی شکل گیری کودتای مخملی در حوادث پس ازانتخابات و فتنه ۸۸، پرداختند و به مقایسه زمان حال [برهه پس از انتخابات ۸۸] و زمان حکومت حضرت علی (علیه السلام) نیز اشاره نمودند. در ادامه ایشان به ساز و کار دشمن خارجی در این برهه زمانی اشاره کردند. سه محور اساسی از سوی دشمن خارجی (به طور ویژه، آمریکا) برای فروپاشی نظام تحت طرح “ کدام راه به سمت ایران؟ [?Which Path to Persia] ” شامل موارد زیر است:

  1. حرکت دیپلماتیک از جمله تحریم اقتصادی و …
  2. حمله نظامی : الف- حمله نظامی مستقیم ب- بمباران اتمی ج- حمله اسرائیل به ایران
  3. فروپاشی تهران از درون الف- انقلاب مخملی ب- ساماندهی شورش های قومی مسلحانه ج- کودتای نظامی

با بررسی همه گزینه های پیش رو، گزینه انقلاب مخملی تصویب گردید. اما در انقلاب مخملی : الف – چه زمانی شروع می شود و جرقه ش زده شود؟ و ب- رهبران آن چه کسانی هستند؟ بهترین زمان، زمانی است که با تغییر دولت، بی ثباتی در جامعه وجود دارد. و مبنای انقلاب مخملی این گونه است که اگر جبهه مخالف حکومت پیروز شد سیستم حکومتی مورد قبول است وگرنه سیستم حکومتی از پایه زیر سؤال می رود.

مدت زمان : ۹۰ دقیقه

کیفیت : DVDRip (عالی)

در بحث مسائل استراتژیک سه مفهوم زیر مطرح است :

  • اطلاعات استراتژیک : دشمن چطوری فکر می کند؟ و درباره ما چه فکری می کند؟
  • اقدامات استراتژیک : دشمن چه اقدامی می کند؟ [حمله نظامی، تحریم و …]
  • برآورد استراتژیک : حد وسط بین این دو مفهوم بالا را برآورد استراتژیک می گویند.

با مانیتورینگ رسانه های دشمن (VOA و BBC Persian و …) و اقدامات جبهه های مخالف دولت در جامعه ایران در برهه پس از انتخابات ۸۸، تا حد زیادی برآورد استراتژیک دشمن حاصل گردید. که به طور ویژه در جامعه ایران با طرحی تحت عنوان طرح گاز انبر [فشار از پایین، چانه زنی در بالا ]، مطرح گردید :

  • فشار از پایین : با تحریک مردم با رهبری مشخص و مخالف دولت [میرحسین موسوی] همراه با ساز و کار رسانه ای [توئیتر و فیس بوک در فضای اینترنت، VOA و BBC Persian در فضای شبکه های ماهواره ای]
  • چانه زنی در بالا : برای قبولاندن ابطال انتخابات به حکومت [مقام معظم رهبری] با رهبری مشخص [هاشمی رفسنجانی] همراه با ساز و کار هدایت خواص جامعه [جلوگیری از موضع گرفتن مراجع تقلید در حمایت از دولت]

که هدف کلی این طرح در مرحله اول حذف رهبری (ولایت فقیه) و در مرحله بعدی تغییر دولت بود. ایشان در آخر صحبت های خود به نقل از مقام معظم رهبری، وظیفه خواص را در جامعه به طور شفاف بیان کردند :

” تشخیص، تصمیم و اقدام به موقع خواص، همواره اسلام را نجات داده است.”

پس در جامعه چون نمی توان به جای مردم تصمیم گرفت یا اقدامی انجام داد، بایستی قدرت تشخیص آنان را بالا برد و به حمدالله نظام جمهوری اسلامی، این انقلاب مخملی را نیز پس از کودتا، جنگ تحمیلی، انتقال رهبری، بلایای طبیعی، تحریم و فشار اقتصادی و .. از سر گذراند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2465 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت