دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

احمد رستگار
تاریخ تولد: ۱۳۳۵
محل تولد: اهواز
وضعیت تاهل: متاهل
مدرک تحصیلی: دیپلم
محل شهادت: منطقه عملیاتی فاو
تاریخ شهادت: ۱۳۶۴
نحوه شهادت: اصابت گلوله

زندگی نامه شهید:
شهید احمد رستگار در سال ۱۳۳۵ در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود از آغاز طفولیت فعالیتهای مذهبی خود را در سنگر مؤمنان و موحدان مسجد متمرکز نمود و در دوران انقلاب با پخش اعلامیه های امام (ره) عیناً به مقابله با طاغوت پرداخت تا آنگاه که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. در سال ۶۰ به عنوان اپراتور پخش در صداوسیمای جمهوری اسلامی مرکز خوزستان مشغول به کار شد. سپس با سمت فیلمبردار چندین بار به جبهه رفت و گزارشهایی از عملیات های گوناگون تهیه نمود که سرانجام در عملیات والفجر در کمال سرافرازی و صلابت در حالی که به ثبت رشادتهای ایثارگران جبهه های نبرد مشغول بود پس از اصابت گلوله به سرش در تاریخ ۷/۱۲/۱۳۶۴ روح بزرگش از زندان خاکی تن رهایی یافت و به خیل شهیدان اسلام پیوست. از این شهید عزیز یک فرزند پسر به یادگار باقی مانده است.

همسر شهید می فرماید:
شهید بسیار آگاه به مسائل دینی بود و به ائمه اطهار و به خصوص امام حسین (ع) ارادت ویژه ای داشت. ایشان با دیگر همرزمانش به سوی خط مقدم جبهه می رفتند تا پیام خونین رزمندگان اسلام را به جهانیان برسانند. به نماز و مسجد وابستگی عجیبی داشت و در مسجد درس احکام و فرایض دینی را یاد گرفته بود. مسجد را بهترین دانشگاه و بهترین سنگر می دانست. به امام و انقلاب و شهدا عشق می ورزید و تنها آرزویش این بود که در کنار رزمندگان اسلام علیه کفر بجنگد و به درجه شهادت نائل آمد.

فیلمبردار شهید احمد رستگار-مستند اول ۰۵:۵۸
فیلمبردار شهید احمد رستگار-مستند دوم ۰۳:۴۵
2158 بازدید ۱ نظر »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png
  1. محمد گفت:

    شهید احمد رستگار مرد بزرگی بود / من سعادت آشنایی با وی را داشتم /او در تمام ماموریت ها حاضر و اعلام آمادگی می کرد .عاشق امام حسین و شهادت بود / خداهم مزد اورا شهادت داد. انشا الله ما را دعا کند

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت