دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

فیلم مستند بدون مرز، عشق … / نبرد گروه‌های مردمی عراق با داعش / قسمت دوم / لینک مستقیم دانلود

هرکس می خواهد ما را بشناسد، داستان کربلا را بخواند. هرچند که خواندن داستان را سودی نیست.

شهید سید مرتضی آوینی

فیلم مستند «بدون مرز، عشق» به تهیه‌کنندگی سیدهاشم موسوی و کارگردانی وحید فراهانی درباره مبارزه گروه‌های مردمی عراق علیه داعش ساخته شده است. این مستند روایت یکی از این گروه‌های مردمی برای مقابله با داعش در عراق به نام کتائب سیدالشهداست که از سال ۲۰۰۳ با جریان اشغالگری آمریکا مبارزه می‌کرده و پس از سال ۲۰۱۱ نقش مؤثری در سوریه داشته و گردان‌هایی از آن برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) در آنجا حاضر شدند که موفقیت‌هایی هم داشتند و پس از رخداد مسئله داعش به عراق برگشتند.

فیلم مستند بدون مرز، عشق ... / نبرد گروه‌های مردمی عراق با داعش / قسمت دوم

فیلم مستند بدون مرز، عشق … / نبرد گروه‌های مردمی عراق با داعش / قسمت دوم

مدت زمان : ۴۱ دقیقه
کیفیت : WebRip (خیلی خوب)
حجم کل : ۹۴ مگابایت
تهیه‌کننده : سیدهاشم موسوی
کارگردان : وحید فراهانی
پخش از : شبکه افق

پیشنهاد ویژه مبین مدیا: این مستند زیبا را از دست ندهید!

سیدهاشم موسوی تهیه‌کننده مستند «بدون مرز، عشق» که درباره مبارزه گروه‌های مردمی عراق علیه داعش ساخته شده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس، درباره چرایی ساخت چنین مستندی گفت: هنگامی که بحث داعش در ایران پیش‌آمد دغدغه‌ درباره این قضیه بود و تقریباً این جریان ناشناخته بود به‌ویژه که از کسانی که با اینها می‌جنگیدند کسی اطلاع و تصویر خوبی نداشت و تصویر آنها مبهم بود.

وی با بیان آنچه که بیشتر دیده می‌شد داعش و جنایت‌های آن در فضای مجازی بود، افزود: در آن طرف بالاخره افرادی هستند که با داعش در حال مبارزه‌‌اند و این دغدغه‌‌ای را برای ما ایجاد کرد که باید این تصویر روشنی از آنها ارائه کنیم لذا تصمیم گرفتیم که به عراق برویم و با خیلی از مؤسسات و مجموعه‌‌ها صحبت کردیم که متأسفانه با دلایلی که داشتند تصمیم نرفتن را گرفتند لذا تصمیم گرفتیم که خودمان به عراق برویم و کار به صورت شخصی انجام شد.

موسوی ادامه داد: وقتی وارد عراق شدیم با گروه‌های مختلف ارتباط برقرار کردیم و موفق شدیم با کتائب سیدالشهدا صحبت کنیم و موافقت آنها را جلب کردیم و با آنها در مسیر بغداد به فلوجه و در ۱۲ کیلومتری بغداد که درگیری بود همراه شدیم و سعی کردیم یکی از گروه‌های عراقی که با داعش در نبرد هست را به تصویر بکشیم.

وی با بیان اینکه امروز در عراق ده‌ها گروه علیه داعش مبارزه می‌کنند، تاکید کرد: مستند ما روایت یکی از این گروه‌هاست؛ کتائب سیدالشهدا از سال ۲۰۰۳ با جریان اشغالگری آمریکا مبارزه می‌کرده و پس از سال ۲۰۱۱ نقش مؤثری در سوریه داشته و گردان‌هایی از آن برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در آنجا حاضر شدند که موفقیت‌هایی هم داشتند و پس از رخداد مسئله داعش به عراق برگشتند.

تهیه‌کننده این مستند با معرفی «وحید فراهانی» به عنوان کارگردان این مستند، درباره نحوه ساخت آن گفت: کل پروژه ۱٫۵ ماه طول کشید که ۱۰ روز در عراق بودیم و کار تدوین ۳ هفته طول کشید که تلاش برای تدوین ۲۴ ساعته بود چون دوست داشتیم که قبل از محرم مستند را عرضه کنیم چرا که در این مستند هم به مبحث امام حسین(ع)‌ و قیام عاشورا و هم به مبحث روز یعنی داعش پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه تحقیقاتی درباره کلیت وضع موجود در عراق انجام داده بودیم، افزود: علاوه بر فیلمبرداری همراه با کتائب سیدالشهدا در این مستند از برخی فیلم‌‌های آرشیوی درباره سوریه استفاده کردیم.

موسوی با اشاره به برخی مشکلات ساخت این مستند گفت: چون می‌دانستیم کسی همراه ما نیست و حمایت‌مان نمی‌کند خیلی از محدودیت‌ها را سعی می‌کردیم حفظ بکنیم و مسیر مستندسازی ما پر از اضطراب و دلهره بود.

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۴۵۰*۷۲۰)
(حجم کل: ۹۴ MB )
لینک اصلی | لینک کمکی
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نامحدود
منبع: MobinMedia.ir
1676 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت