دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

فیلم مستند ردپا / پشت پرده ارتباط مهدی هاشمی و عباس یزدان پناه یزدی / تمام قسمت ها / لینک مستقیم دانلود

فیلم مستند ردپا، که به بررسی پشت پرده ارتباط مهدی هاشمی و عباس یزدان پناه یزدی و قتل مشکوک وی، چگونگی واگذاری سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، فساد در قراردادهای نفتی، استات اویل و … می پردازد، به صورت گسترده در شبکه های مجازی توزیع شده و تاکنون پاسخی از جانب مهدی هاشمی به این ادعاها داده نشده است. بدون هر گونه قضاوت و پیش داوری درباره محتویات و ادعاهای این مستند، توجه خوانندگان را به این مستند جلب می نماییم.

فیلم مستند ردپا / پشت پرده ارتباط مهدی هاشمی و عباس یزدان پناه یزدی

تعداد قسمتها : ۱۰ قسمت
مدت زمان تقریبی هر قسمت : ۵ دقیقه
کیفیت : WebRip (متوسط)
حجم کل : ۱۵۵ مگابایت

پیشنهاد ویژه مبین مدیا: این مستند تکان دهنده را از دست ندهید!

 

عباس یزدان پناه کیست؟ جعبه سیاه مافیای اقتصادی کجاست؟
سرویس جاسوسی انگلیس یکی از دلال‌های نشان‌دار خود را که از او با عنوان «جعبه سیاه» معاملات مشکوک اقتصادی و سردسته یک مافیای نفتی یاد می‌شود، در کشور «امارات»- جایی که «بهشت جاسوسان صهیونیستی» لقب گرفته است- ربود.
به گزارش مشرق به نقل از کیهان، این فرد ۴۶ ساله، «عباس یزدان‌پناه یزدی» و یک ایرانی‌تبار دارای تابعیت بریتانیا است که ردپای مشکوک او برای دلالی کمپانی‌های غربی در ایران به قرارداد مشهور «کرسنت» می‌رسد و به گفته منابع مطلع با برخی کارگزاران فتنه دارای روابط نزدیکی نیز بوده است. نام «یزدان‌پناه‌یزدی» در پرونده شرکت نفت و گاز نروژی «استات اویل» نیز به علت دریافت و پرداخت رشوه‌های کلان مطرح شد و از چندی پیش نیز به دلیل اختلافات دو کمپانی غربی، در خارج کشور تحت پیگرد قضایی قرار داشت.

دولت انگلستان از ۴ تیرماه ۱۳۹۲ که این تبعه‌اش در امارات ناپدید شد، درباره سرنوشت وی سکوت معناداری کرد تا این که از ۴ روز پیش اخبار ضد و نقیضی از سرنوشت یزدان‌پناه یزدی منتشر شد. به گزارش روزنامه‌های «تایمز» و «گاردین»، یزدان‌پناه یزدی شش هفته پیش ناپدید شد و جسدش اخیرا در فجیره امارات پیدا شد. اما یک هفته پس از انتشار این گزارش‌ها یک مقام عالی‌رتبه وزارت کشور امارات در گفتگو با «گلف‌نیوز» خبر مرگ وی را تکذیب کرد و تاکید نمود که جسد او در فجیره پیدا نشده است. سکوت طولانی دولت انگلیس در برابر ناپدید شدن تبعه و عامل اطلاعاتی‌اش در حالی است که در موارد مشابه، این دولت اقدامات فوری بسیاری را برای اطلاع از سرنوشت اتباع خود آغاز می‌کند.
کشور امارات طی چند سال اخیر به حیاط خلوت سرویس‌های جاسوسی «موساد» و «MI6» تبدیل شده است و در سال‌های گذشته قتل‌های مرموز سرویس‌های جاسوسی صهیونیستی-انگلیسی در خاک امارات گسترش چشمگیری پیدا کرده و یکی از پایگاه‌های تروریست‌هایی مانند «عبدالمالک ریگی» نیز در دوبی بوده است. در بهمن ۱۳۸۸ سرویس جاسوسی «موساد» در هتلی در دوبی «محمود ‌المبحوح» فلسطینی را به قتل رساندند که این ترور باعث رسوایی بی‌سابقه‌ای برای دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و امارات شد.
به اعتقاد کارشناسان امنیتی، با روشن شدن سرنوشت «عباس یزدان‌پناه یزدی» نیز احتمال یک رسوایی مشابه برای سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و امارات وجود داشته است.

سلام /همه قسمتها قرار گرفت

دانلود یکجا

لینک اصلی قسمت ۱ | لینک کمکی قسمت ۱
لینک اصلی قسمت ۲ | لینک کمکی قسمت ۲

 

 

در ژوئن ۲۰۰۲ مطابق خرداد ۸۱ و ژانویه ۲۰۰۳ شرکت ملی نفت دولتی نروژ دو نوبت به یک کارمند رسمی دولت که فرزند رئیس‌ جمهور سابق ایران و مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت بوده است مبلغ ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار پرداخت می‌کند تا وی استات اویل برای انعقاد قراردادی در پارس جنوبی کمک کند و مشارکت بعدی در صنعت اقتصادی نفت را برای آن تصویب کند.

استات‌اویل می‌پذیرد که تا ۱۰ سال بعد نیز سالانه یک میلیون دلار یعنی جمعا ۱۵٫۲ میلیون دلار به طرف ایرانی پرداخت کند، بعد از یک سال مذاکرات فشرده بین دو طرف توافق می‌شود و برای پنهان‌کاری و پولشویی قرارداد به ظاهر بین شرکت هورتن به مدیریت عباس یزدان‌پناه و استات‌اویل منعقد شود.

عباس یزدان‌پناه دوست دیرینه دوران دبیرستان و دانشگاه مهدی هاشمی بود، این قرارداد در ظاهر برای دادن مشاوره به استات اویل در ۱۲ ژوئن ۲۰۰۲ در لندن با حضور مهدی هاشمی امضا می‌شود و در نهایت در پایان سال ۲۰۰۲ استات‌اویل موفق به انعقاد قرارداد با شرکت ملی نفت ایران می‌شود.

بر خلاف روش معمول شرکت نفت بدون تشکیل شرکت مشترک ایرانی و نروژی و بدون برگزاری مناقصه قرارداد بسته می‌شود، در حالی که تشکیل شرکت مشترک برای انتقال فناوری و مناقصه برای دستیابی به حداقل قیمت حیاتی بود.

البته متهم اصلی نروژی پرونده در اعترافات خود تصریح می‌کند که هیچ دلیلی ندارد که مقامات وزارت نفت برای انعقاد این قرارداد تقاضای رشوه کرده و یا از رشوه پرداختی سهمی گرفته باشند و این موجب خوشحالی است.

یک سال بعد در ۶ اکتبر ۲۰۰۳، ۱۵ شهریور ۸۲ یک روزنامه نروژی قرارداد را افشا و افکار عمومی را از آن آگاه می‌کند و موجی از اعتراض برمی‌خیزد، ۴ روز بعد از اطلاع‌رسانی روزنامه نروژی هیأت مدیره استات‌‌اویل قرارداد را متوقف می‌کند و روز بعد از آن دولت نروژ نهاد مسئول تحقیق و تعقیب جرائم اقتصادی و زیست‌ محیطی نروژ را مأمور رسیدگی به این قرارداد می‌کند. مدیر امور بین‌الملل استات اویل تعقیب و بازداشت می‌شود. مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره نیز استعفا می‌دهند.

۹ ماه بعد در ۲۹ ژوئن ۲۰۰۴ دادگاه حکوم جرم می‌دهد و طی آن به دلیل پرداخت رشوه استاداویل به پرداخت ۲۰ میلیون کران و مدیر امور بین‌الملل به پرداخت ۲۰۰ هزار کران محکوم می‌شود و نماد استات اویل برای مدت‌ها از تابلوی بورس اروپا و آمریکا حذف می‌شود از تابلوی بورس نروژ اروپا و آمریکا حذف می‌شود.

در آمریکا کمیسیون بورس و اوراق بهادار که به منزله دادگاه رسیدگی به اقدامات شرکت‌هایی که در بورس سهمی هستند عمل می‌کند به ماجرای استاداویل و پرداخت رشوه رسیدگی می‌کند زیرا استات‌اویل با داشتن سهام در بورس آمریکا پذیرفته بود که قوانین مالی ضد فساد آمریکا را رعایت کند و در ۱۳ اکتبر ۲۰۰۶ ۲۱ مهر ۸۵ رای خود را صادر می‌کند، در حکم ۱۲ صفحه‌ای دادگاه ماجرا به تفصیل شرح داده شده است، از سیر مذاکرات مهدی هاشمی نقش واسطه‌گری شرکت هورتن رشوه‌های داده شده و منافع مورد انتظار استات اویل سودآوری قرارداد فاسد منعقد شده و حواشی آن یاد می‌کند. دادگاه مذکور جرم استات‌ اویل را پرداخت رشوه و عدم انعکاس درست و دقیق پرداخت‌های غیرقانونی مذکور در اسناد خویش می‌شمارد.

اعتراف استات اویل به پرداخت رشوه 5 میلیون و 200 هزار دلاری

اعتراف استات اویل به پرداخت رشوه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری

دادگاه آمریکا حکم می‌کند که استات‌ اویل باید برای دوره‌ای سه ساله نهاد مشاوره‌ای مستقلی را که آمریکا با انتخاب آن مخالف نباشد استخدام کند تا روش‌های کنترل داخلی آن را بررسی کند، استات‌ اویل موظف می‌شود تمام توصیه‌های اسرائیل را برای گردش کار شرکت به طوری که تکرار این قبیل اقدامات به ما را منتفی سازد بپذیرد و تمام هزینه‌های مشاوره را نیز بپردازد. علاوه بر آن استات‌ اویل باید ۲۱ میلیون دلار جریمه به خزانه‌داری آمریکا پرداخت کند.

بانک جهانی بیانیه مشترک بین آمریکا و استات‌ اویل را که در آن تمام اطلاعات سابق‌الذکر است در سال ۲۰۰۶ منتشر می‌کند، سرانجام در سال ۲۰۰۹ پس از آنکه استات‌ اویل در سه سال تمام تعهدات خود را در قبال دادگاه آمریکایی ایفا کرد پرونده هورتن به وسیله آمریکا بسته می‌شود اما در ایران چه گذشت؟

در پایان در تاریخ ۸۲/۸/۲۴ وزیر نفت ایران به وزیر اقتصاد وقت می‌نویسد به دنبال انتشار مطالبی در روزنامه‌های نروژ در اواخر شهریور هیأتی از طرف این وزارتخانه به نروژ رفت و با وزیر نفت، دادستان عمومی نروژ و مدیران ارشد استات‌ اویل شرکت استات‌‌ اویل در جلسات طولانی گفت‌وگو کرد.

بر اساس اظهارات مدیران استات‌ اویل نقش مهدی هاشمی قطعی است و در انتها اعلام می‌کند که پرونده به طور کامل در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفته است.

مهدی هاشمی در دادگاه

مهدی هاشمی در دادگاه

وزیر اطلاعات وقت در گزارشی به رئیس‌جمهور می‌نویسد که ۹ ملاقات بین مهدی هاشمی و استات‌ اویل در ایران و خارج از کشور انجام شده است، از قول مهدی هاشمی نقل می‌کند که من می‌خواستم نروژی‌ها را تشویق کنم که در پارس جنوبی فعال شوند و این ماجرا را نروژ و آمریکا برای لطمه زدن به رفسنجانی ساخته‌اند.

وزارت اطلاعات همچنین مدعی می‌شود که ماجرا به این دلیل به مهدی هاشمی ارتباط داده شده که فساد درآمدی استات‌ اویل پوشانده شود، در حالی که نروژ پنجمین کشور جهان از حیث سلامت مالی است، باید پرسید شرح وظایف مدیرعامل سازمان بهینه‌‌سازی سوخت چه ربطی به قراردادهای نفتی خارجی دارد که مهدی هاشمی حداقل ۹ بار در داخل و خارج از کشور با استات‌ اویل ملاقات می‌کند.

پس از گذشت ۱۲ سال از ابتدای ماجرای استات‌ اویل و ۶ سال از پایان رسیدگی به فساد و اعمال مجازات‌ها در نروژ و آمریکا رسیدگی قضایی به اتهامات مهدی هاشمی در جریان است، وکلای وی که دادخواست دادستان را بیانیه‌ای سیاسی می‌خوانند و ادعا می‌کنند که اسناد جمع‌آوری شده از طرق قضایی بین‌المللی رسمی از آمریکا و انگلیس معتبر نیست که این دو کشور دول متخاصم با ما هستند.

متهم نیز در دفاعیات خود دادخواست را بیانیه شوم سیاسی می‌خواند و آن را وسیله تسویه حساب با پدرش می‌نامد.

عباس یزدان‌پناه در دبی به طرز مرموزی به قتل می‌رسد. مهدی هاشمی در دادگاه پس از پخش فیلم اعترافات یزدان‌پناه که در بازداشت‌های قبلی ثبت شده بود با عصبانیت می‌گوید قتل یزدان‌پناه کار مافیایی است و اعترافات او را رد می‌کند.

اداره مبارزه قاطع با کلاهبرداری انگلستان وقتی به درخواست مقامات قضایی نروژ دفاتر یزدان‌پناه در لندن را بازرسی می‌کند اسناد مبادله شده بسیاری بین یزدان‌پناه و یار دیرینه‌اش به دست می‌آورد.

کاریکاتور: آقازاده در انتظار حکم دادگاه

بنده به عنوان نماینده ملت ایران بخشی از اطلاعات ذیربط را گفتم تا ملت به جز اجرای عدالت در برخورد با ضعیف و قوی از هر قشر و جناحی انتظار دیگری ندارد توجه داشته باشد که اگر قاضی دادگاه فردا حکم قاطعی داد دست غوغاسالاران متکی به زر و زور و فاسدان را که به تقطعه قوه قضائیه خواهند پرداخت بخواند و فریب سیاسی‌سازی پرونده را نخورد. خطی که از همان ابتدا متهم و وکلایش در صدد القای آن بودند. بنده از همه ایرانیان خواهش می‌کنم در مبارزه با فساد متحد شوند زیرا که هر خطری بیشتر از فساد نظام برآمده از خون شهیدان ۲۲ بهمن را به فنا تهدید نمی‌کند.

نطق احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی (۹۳/۱۱/۱۴)

5441 بازدید ۱ نظر »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png
  1. از دیجیتال جدید pm7 که به تازگی ارائه شده و شما میتونید با
    ثبت نام در سایت به صورت رایگان ۲۰ دلار اعتبار بگیرید و
    با اعتبارتون ارز pm7 بخرید
    http://bit.ly/pm7icofree

    این روزها بازار ارزهای دیجیتال خیلی داغه
    و حتی تلگرام هم در حال اماده سازی بسترش برای ارائه ارز
    دیجیتال اختصاصی خودش هستش
    امروزه ۱ عدد بیت کوین (ارز دیجیتال ) چیزی در
    حدود ۵۱ میلیون تومان ارزش داره
    برای ورود به سایتش از لینک زیر میتونید استفاده کنید

    http://bit.ly/pm7icofree

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت