دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

فیلم مستند شهروند شماره چهار / شهروند چند ملیتی / Citizenfour 2014 Documentary / دوبله فارسی / لینک مستقیم دانلود

رسوایی افشای جاسوسی گسترده سال ۲۰۱۳ وقایعی است که از ژوئن ۲۰۱۳ آغاز شده است، پس از آن که ادوارد اسنودن، یک کارمند سابق آژانس امنیت ملی امریکا (NSA)، اسناد محرمانه ای از NSA را منتشر کرد. این اسناد نشان دهنده جزئیات چگونگی تلاش گسترده ایالات متحده امریکا و انگلستان (با همکاری کانادا، استرالیا و نیوزیلند؛ که مجموعه این ۵ کشور را «پنج چشم» می گویند) برای نظارت و جاسوسی گسترده، به ویژه از طریق اینترنت است. برخی از اسناد منتشر شده نشان می‌دهد اطلاعات مخابره شده مردم در مقیاسی بسیار وسیع تر از آنچه پیش تر تصور می‌شد رهگیری و شنود می‌شود. برخی از داده های جمع آوری شده، مانند داده های پروژه ایکس کی اسکور مستقیماً روی میز باراک اوباما قرار می‌گرفتند.

فیلم مستند «شهروند شماره چهار» (انگلیسی: Citizenfour) یک فیلم در سبک مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی لورا پویترس است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده و به افشاگری‌های ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی می‌پردازد. این مستند بهترین مستند سال ۲۰۱۴ از سوی انجمن بین‌المللی مستند انتخاب شده‌است. همچنین این مستند برنده اسکار بهترین مستند در سال ۲۰۱۴ نیز شده است.

مستند «شهروند۴» محصول مشترک آمریکا، آلمان و بریتانیاست. این فیلم مستند از اتاق ۱۰۱۴ هتل میرا در هنگ‌کنگ (محل اختفای اسنودن) آغاز می‌شود و صحت ادعاهای او را در آلمان، بلژیک، برزیل، بریتانیا، آمریکا، روسیه، چین و سفارت اکوادور در آمریکا بررسی می‌کند.

فیلم مستند شهروند چند ملیتی / Citizenfour 2014 Documentary / دوبله فارسی

فیلم مستند شهروند چند ملیتی / Citizenfour 2014 Documentary / دوبله فارسی

مدت زمان : ۱۱۴ دقیقه
کیفیت : WebRip (عالی) – [ریلیز اختصاصی مبین مدیا]
حجم کل : ۴۳۰ مگابایت
کارگردان : لورا پویترس
امتیاز فیلم : ۸٫۲/۱۰
دوبله : صداوسیما
سینک فیلم و دوبله : ایران فیلم
پخش از : شبکه مستند

پیشنهاد ویژه مبین مدیا: این مستند افشاگر را مشاهده نمائید!

مستند «شهروند چند ملیتی» با محوریت افشاگری‌های ادوارد اسنودن علیه سازمان اطلاعات آمریکا، در یک قسمت ۱۱۰ دقیقه ای از شبکه مستند سیما پخش شد. «شهروند چند ملیتی» به افشاگری های ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی می‌پردازد در این مستند یک مستندساز و یک گزارشگر برای ساخت نخستین قسمت از گفتگوهای بسیار با ادوارد اسنودن راهی هنگ کنگ می‌شوند.

بر اساس اسناد طبقه بندی شده ارائه گشته توسط ادوارد اسنودن در رسانه‌ها، فعالیت های جاسوسی ایالات متحده امریکا و انگلستان نه تنها در برابر کشورهای خارجی انجام می‌شود، بلکه در برابر شهروندان خود این کشورها، و نیز متحدان ایالات متحده مانند ناتو و کشورهای اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد. پس از آن، اطلاعاتی در رسانه های دیگر مبتنی بر فعالیت های مشابه توسط کشورهای دیگر مانند فرانسه و آلمان گزارش شده است.

در خلاصه موضوع این فیلم مستند آمده است: در ژانویه ۲۰۱۳ تعدادی ای‌میل نیمه‌کاره و مشکوک از نشانی ای‌میلی غیرعادی با عنوان شهروند۴ به دست مستندسازی به‌نام لورا پویتراس می‌رسد. شهروند۴ در این ای‌میل مدعی می‌شود شواهدی در دست دارد که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) با همکاری سازمان‎‌های امنیتی کشورهای دیگر، به‌شکل مخفی اطلاعات خصوصی افراد را مورد بررسی قرار می‌‎دهند. پنج ماه بعد خانم پویتراس همراه با دو خبرنگار به‌نام‌های گلن گرینوالد و اون مک‌اسکین به هنگ‌کنگ سفر می‌کنند تا برای نخستین بار با ادوارد اسنودن (شهروند۴) ملاقات کنند!

فیلم مستند شهروند چند ملیتی / Citizenfour 2014 Documentary / دوبله فارسی

فیلم مستند شهروند چند ملیتی / Citizenfour 2014 Documentary / دوبله فارسی

این فیلم بخشی از اسرار افشا‌شده توسط اسنودن را از زبان او به نمایش می‌گذارد و آنها را تحلیل می‌کند. مستند «شهروند۴» نخستین رودررویی اسنودن با جهان آزاد، پس از مخفی شدن به‌خاطر افشای اسناد طبقه‌بندی شده سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و چند کشور دیگر را روایت می‌کند.

«شهروند۴» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم مستند سال ۲۰۱۴ شده است. این فیلم همچنین برنده جایزه بهترین مستند بفتا (آکادمی فیلم بریتانیا)، برنده جایزه بهترین مستند از جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا، بهترین مستند سال از نگاه اتحادیه جهانی مستندسازان، بهترین فیلم مستند جشنواره پالم اسپرینگز آمریکا و ده‌ها جایزه دیگر (از جمله در بخش تدوین) شده است.

لورا پویتراس کارگردان «شهروند۴» بیشتر به‌عنوان تهیه‌کننده و فیلمبردار سینمای مستند در آمریکا شناخته می‌شود. پویتراس هشت فیلم مستند هم کارگردانی کرده که از میان آنها می‌توان به “پرچم‌های جنگ” ۲۰۰۳ و “مرگ زندانی” ۲۰۱۲ اشاره کرد. او برای ساخت این فیلم از سوی اتحادیه زنان روزنامه‌نگار سینمایی آمریکا، برنده دو جایزه بهترین مستندساز زن و شمایل زن سال ۲۰۱۴ شد.


در خبرها:

الیور استون: هالیوود پروژه «اسنودن» را بایکوت کرد

جاسوسی آمریکا از اینترنت گسترده‌تر شده است


»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۴۵۰*۷۲۰)
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نامحدود
منبع: MobinMedia.ir
2396 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت