دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

فیلم مستند فیروزه / مصطفی محدثی خراسانی / لینک مستقیم دانلود

مجموعه «فیروزه» که چندی است از شبکه افق سیما پخش می‌شود، به بررسی زندگی و فعالیت هنری برخی از شعرای انقلاب اختصاص دارد. شعرایی که با الهام از فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس و همچنین موضوعات خاصی که پس از پیروزی نهضت اسلامی در کشور به وجود آمد به سرایش اشعار خود پرداختند و البته بیشتر آنها در حوزه ادبیات مقاومت به کار مشغول شدند ولی در این میان برخی شاعران نیز طنز را مایه اصلی کارشان قرار داده و با زبان شیرین طنز، مشکلات و معضلات را فریاد زدند. این بار این برنامه به سراغ شاعر معاصر،  مصطفی محدثی خراسانی رفته است.

فیلم مستند فیروزه / مصطفی محدثی خراسانی

فیلم مستند فیروزه / مصطفی محدثی خراسانی

مدت زمان : ۲۶ دقیقه
کیفیت : TVRip (عالی) – [ریلیز اختصاصی مبین مدیا]
حجم کل : ۱۰۰ مگابایت
پخش از : شبکه افق

این شاعر خراسانی در سال ۱۳۴۰ در شهرستان تایباد متولد شد ولی سال های نخست زندگی خود را در مشهد گذراند و در همان شهر هم وارد دانشگاه شد.

آغاز فعالیت جدی او در سرودن، هم ‌زمان با تشکیل گروه شعر حوزه هنری مشهد در سال ۱۳۶۴ بود، گروهی که جریان ‌سازترین گروه شعری در شهرستان‌ های کشور محسوب می شد.

او طی سال های دهه ۷۰ مسئولیت گروه شر حوزه هنری مشهد را بر عهده داشت و سپس به تهران نقل مکان کرد، سردبیری فصلنامه شعر از دیگر مسئولیت های او در این دوره محسوب می شود ضمن اینکه در حال حاضر سردبیر مجله شعر و عضو شورای عالی شعر در صدا و سیمای جمهوری اسلامی است.

از آثار محدثی خراسانی هم می توان به شاعران پروازی، هزار مرتبه خورشید، گزیده ادبیات معاصر شماره ۴۶، طنین کوه و سلوک باران اشاره کرد. از جمله مشهورترین سروده های محدثی خراسانی قطعه «آیه مهر» با این مطلع است:

«رسیدی و پر و بال فرشته ها وا شد، شب از کرانه هستی گذشت و فردا شد/ به یمن نام بهارآور تو ای خورشید، گره زکار فرو بسته زمین وا شد»

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۴۵۰*۷۲۰)
(حجم کل: ۱۰۰ MB )
لینک اصلی | لینک کمکی
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نا محدود
منبع: MobinMedia.ir
2109 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت