دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

مستند فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه / اثری تکان دهنده درباره وضعیت گروهی از عناصر جداشده از گروهک منافقین / لینک مستقیم دانلود

«فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» عنوان مستندی است به کارگردانی مرتضی پایه‌شناس و تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا که روایتگر بخشی از زندگی پدری است که خواهان نجات فرزندانش از کمپ اشرف، پایگاه سازمان منافقین در عراق بوده است. سوژه منحصر به فرد باعث شد این اثردر جشنواره سینما حقیقت و جشنواره فجر مورد استقبال زیاد مردم قرار بگیرد.
«فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» داستان زندگی مصطفی محمدی،‌ مردی است که پس از اعدام یکی از بستگان همسرش٬ در دهه هفتاد از ایران خارج می‌شود. او برای سهولت پروسه پناهندگی٬ کیس هواداری سازمان منافقین (مجاهدین خلق) را انتخاب می‌کند و از آن پس٬ به دلیلی دینی که به سازمان احساس می‌کند٬ در کشور کانادا به عنوان یکی از هواداران این سازمان فعالیت می‌کند. اما مشکل از جایی آغاز می‌شود که سازمان منافقین،‌ سمیه دختر او را برای یک بازدید سه هفته‌ای به عراق دعوت می‌کند. سه هفته‌ای که هنوز پایان نیافته است و سمیه هرگز به آغوش خانواده باز نمی‌گردد. داستان به این ختم نمی‌شود و محمد،‌ پسر دیگر مصطفی محمدی نیز برای بازگرداندن خواهرش سمیه٬ به عراق می‌رود‌ ولی او نیز در پادگان اشرف ماندگار می‌شود.
فیلم درباره یکی از سیاسی‌ترین موضوعات ایران معاصر یعنی مساله سازمان منافقین است. «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» به یکی از ایدئولوژیک‌ترین سازمان های ایران معاصر می‌پردازد ولی اساسا تلاش می‌کند به موضوع٬ فراتر از ایدئولوژی نگاه کند. پایه‌شناس به عبور فیلم از برخی از خط قرمز‌های رایج در رسانه‌های تصویری ایران اشاره و تاکید می‌کند که فیلم او روایتگر یک دعوا یا بازی سیاسی نیست. مضمون مورد توجه او در این فیلم خانواده است و فیلم او روایتگر تلاش یک پدر برای جمع کردن دوباره خانواده‌ای است که به واسطه یک سازمان متلاشی شده است.

مستند فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه / اثری تکان دهنده درباره وضعیت گروهی از عناصر جداشده از گروهک منافقین

مستند فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه / اثری تکان دهنده درباره وضعیت گروهی از عناصر جداشده از گروهک منافقین

مدت زمان : ۱۳۰ دقیقه (۲۱ دقیقه + ۱۰۸ دقیقه)
کیفیت : TVRip (عالی)[ریلیز اختصاصی مبین مدیا]
حجم کل : ۴۷۳ مگابایت
کارگردان : مرتضی پایه شناس (کارگردان مستند ملاقات پشت دیوار اشرف)
تهیه کننده : محمد شکیبانیا
کاری از : سیما فیلم
پخش از : شبکه یک و سه سیما

پیشنهاد ویژه مبین مدیا: این مستند روشنگر را از دست ندهید!

عمده فیلم، مربوط به صحنه‌هایی است که مصطفی محمدی از تلاش‌هایش برای بازگرداندن دو فرزندش به آغوش خانواده ضبط کرده است. تصاویری که با دوربین غیر حرفه‌ای ضبط شده و شاید از این رو بود که یکی از حاضران در جلسه پرسش و پاسخ٬ از دلیل استفاده بیش از اندازه٬ از پلان‌هایی که در آنها حرکت دوربین وجود دارد٬ در یک سوم اول فیلم می‌پرسد. پایه شناس پاسخ می‌دهد که دلیل لرزش‌های دوربین در بخش‌های اولیه فیلم،‌ قراردادی است که کارگردان با مخاطب می‌بندد. درواقع این تصاویر به عمد اینگونه ضبط شده‌اند که چشم مخاطب را عادت دهد که قرار است فیلمی ببیند که در آن لرزش دوربین زیاد است.

محمد شکیبانیا، تهیه‌کننده فیلم نیز درباره مخاطبان فیلم می‌گوید: مخاطب فیلم جوانان زیر سی سالی هستند که از سازمان منافقین تنها یک اسم شنیده‌اند و نمی‌دانند این اسم به چه پدیده‌ای اطلاق می‌شود.

مستند فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه / اثری تکان دهنده درباره وضعیت گروهی از عناصر جداشده از گروهک منافقین

مستند فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه / اثری تکان دهنده درباره وضعیت گروهی از عناصر جداشده از گروهک منافقین

«فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» داستان زندگی «مصطفی محمدی» به روایت فیلم‌های خانوادگی او از سال‌ها زندگی پرماجرای خویش است. «مصطفی» از جوانی حامی پروپا قرص سازمان مجاهدین بوده و پس از پیروزی انقلاب و اعدام برادران همسرش که هر دو عضو سازمان بودند، تاکنون کانادا را برای زندگی انتخاب کرده است. اما گره‌ی اصلی زندکی او از جایی آغاز می‌شود که دخترش «سمیه» با تشویق پدر با سازمان مجاهدین آشنا شده و در سنین نوجوانی به اردوگاه اشرف می‌رود تا با سازمان همکاری کند. اما بعد از مدتی، هیچ خبری از او به خانواده‌اش نمی‌رسد. تا اینکه «مصطفی محمدی» تصمیم می‌گیرد که پسرش «محمد» را برای خبر گرفتن از سمیه، به اردوگاه اشرف بفرستد. همین سفر باعث می‌شود که «محمد» هم به عضویت سازمان درآید و در آنجا ماندنی شود. بالاخره بعد از مدت‌ها پیگیری، «مصطفی» به علت خوش خدمتی‌هایی که به سازمان انجام داده، اجازه پیدا می‌کند تا به اشرف برود و به پسر و دخترش سر بزند و حتی از آن اردوگاه فیلمبرداری کند. اما آنچه که در اشرف انتظار او را می‌کشد، هولناک‌تر از چیزی است که او تا قبل از این تصورش را می‌کرد…

«فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» پیش از این موفق به دریافت جایزه بهترین مستند سیاسی-اقتصادی از هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های مستند سینما حقیقت و حضور در بخش رقابتی فیلم‌های مستند سی و دومین جشنواره فجر شده بود که در هر دو جشنواره، اکران این مستند با استقبال بالای مخاطبین مواجه شد.

مستند فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه / اثری تکان دهنده درباره وضعیت گروهی از عناصر جداشده از گروهک منافقین

مستند فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه / اثری تکان دهنده درباره وضعیت گروهی از عناصر جداشده از گروهک منافقین

روایت ناگفته‌هایی از سازمان مجاهدین از زبان فرد خارج نشینی که هنوز جز مخالفین نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، بهره‌گیری از تصاویر مستند فیلم‌های خانوادگی «مصطفی محمدی» و روایت داستان با کمک این فیلم‌ها، تصویربرداری از اردوگاه اشرف در زمان فعالیت، دوری از کلیشه‌ها مرسوم مستندهای سیاسی و احتراز از بیانیه صادر کردن در کنار پرداختن به یک فاجعه انسانی تکان‌دهنده از دوری یک پدر و دختر که دل هر انسانی را فارغ از گرایش‌های سیاسی‌اش آزرده خواهد کرد، از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد آخرین مستند «مرتضی پایه‌شناس» به تهیه‌کنندگی «محمد شکیبانیا» و سیمافیلم محسوب می‌شود.


در خبرها :

گفتگو با کارگردان «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه»

اقدام شنیع “حوض مخصوص رجوی” را بدانی و دخترت در پادگان اشرف باشد چه می‌کشی؟


مطالب مرتبط:

فیلم مستند ملاقات پشت دیوار اشرف / بررسی وضعیت منافقین در اردوگاه اشرف / لینک مستقیم دانلود


»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۴۵۰*۷۲۰)
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نامحدود
منبع: MobinMedia.ir
6088 بازدید ۴ نظر »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png
  1. سلام و درود به مدیریت محترم
    خدا قوت مری از سایت خوب و بی نظیرتون
    http://www.merajsecurity.com/

  2. سمیه گفت:

    سلام یا زهرای گرامی خیلی ممنون که این مستند رو گذاشتید می خواستم بهتون بگم بزارید برا دانلود که خودتون گذاشتید دست شما درد نکنه

  3. یه نفر گفت:

    سلام خسته نباشید و تشکر
    من همه قسمت هارو دانلود کردم و نگاه نکردم جدا هر کدوم اول چی توش هست، بعد از دانلود هر۵ قسمت اونطور که دیدم فقط قسمت۱ دو تا فایل اصلی برنامه رو داره که جمعاً ۴۷۳مگابایت میشه اما ۴پارت دیگه همه یکی هستن و تکراری! (دومین فایلی که توی قسمت۱ هست توی اینا همش تکرار شده)
    ، خواستم بگم قبل از دانلود بقیه دوستان یه بار نگا کنن تو فایل رو و اصلاح بشه.
    با تشکر و خسته نباشید بسیار از سایت عالی و جامعتون :]

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت