دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

فیلم مستند مرتضی مطهری [روایت انقلاب] / مروری کوتاه بر زندگی ایشان / لینک مستقیم دانلود

مرتضی مطهری در ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ در فریمان از توابع مشهد در خانواده‌ای روحانی متولد شد. در کودکی برای فراگیری دروس ابتدایی به مکتب خانه رفت. در سن دوازده سالگی به حوزه علمیه مشهد رفت و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی همت گماشت و پس از چند سال عازم قم شد.

شهید مطهری در فعالیت‌های سیاسی در کنارامام خمینی (ره) بود، به‌طوری که می‌توان سازماندهی قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در تهران و هماهنگی آن با امام را مرهون تلاش‌های او و یارانش دانست. وی در ساعت ۱ بعد از نیمه شب روز چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به دنبال یک سخنرانی مهیج علیه شخص شاه به وسیله ساواک دستگیر، و پس از انتقال به زندان موقت شهربانی به همراه تعدادی از روحانیون تهران زندانی شد. پس از ۴۳ روز به دنبال مهاجرت علمای شهرستانها به تهران و فشار مردم، به همراه سایر روحانیون از زندان آزاد شد.

 

فیلم مستند مرتضی مطهری / مروری کوتاه بر زندگی ایشان

 

 

 

 

فیلم مستند مرتضی مطهری / مروری کوتاه بر زندگی ایشان

 

زمان: ۲۳ دقیقه

کیفیت: TVRip (عالی)

کاری از : گروه روایت فتح

پخش از : شبکه اول سیما

 

وی در مبارزات انقلابی خود با سخنرانی های در حوزه، دانشگاه و مساجد دست به روشنگری می زد. از جمله این روشنگری ها سخنرانی معروف ایشان در خصوص فلسطین در عاشورای ۱۳۴۸، افشاگری در خصوص بنیان های فکری اکبر گودرزی و همفکرانش (گروهک فرقان) و … .

تا جایی که این افشاگری ها منجر به اخراج ایشان از دانشگاه تهران و از سویی دیگر دشمنی گروهک تروریستی فرقان با ایشان گردید و در نهایت در بعدازظهر روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از خروج از منزل یدالله سحابی، به دست اکبر گودرزی به شهادت رسید.

دانلود فایل (های) این نوشته :

»» بخش تصویری

.::. دانلود با کیفیت بالا .::.

(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۲۶۴*۳۵۲)

تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نا محدود
منبع: MobinMedia.ir

 

3253 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت