دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

https://rasekhoon.net/_files/images/advertise/dr-hesabi.jpg

دانلود مستند مردی که زیاد می دانست با موضوع دکتر محمود حسابی
رضا محمدی کارگردان «مردی که زیاد می دانست» درباره این مستند گفت: این اثر فرازهایی از زندگی و خدمات دکتر حسابی را به عنوان یکی از نوابغ دوران معاصر ایران به تصویر می کشد. این مستند ابتدا با عنوان «معلم عاشق» ساخته شد اما به دلیل چند بعدی بودن شخصیت پروفسور حسابی که توانسته پایه گذار بسیاری از انجمن ها و پژوهشگاه ها باشد عنوان «مردی که زیاد می دانست» را انتخاب کردیم.
نگاهی واقع گرایانه به کارهای بزرگ دکتر حسابی
وی افزود: این اثر قصد دارد از چهره مردی غبار بزداید که غلو کنندگان او را برتر از افرادی مثل انیشتین و نیوتن می دانند در صورتی که دکتر حسابی خود را خادم علم و کشور ایران می‏دانست. در این مستند سعی کردم با نگاهی واقع گرایانه و با توجه به مستنداتی که وجود داشت کارهای بزرگ دکتر حسابی را به وسیله تصویر روایت کنیم. البته بضاعت ما برای اینکه تمام ویژگی علمی ایشان را در مدت زمان ۵۰ دقیقه به تصویر بکشیم واقعا کم بود.
در این مستند مصاحبه تلویزیونی دکتر حسابی در سال ۱۳۷۰ نیز نمایش داده می شود.
کارگردان «مردی که زیاد می دانست» پروفسور حسابی را پدر اولین های ایران دانست و گفت: او اولین رادیو را در ایران راه اندازی کرد همچنین اولین ایستگاه هواشناسی، به جای اینکه پروفسور حسابی را پدر علم نوین فیزیک در ایران معرفی کنیم بهتر است او را پدر اولین ها در ایران بنامیم. یکی از مهمترین و شاخص ترین ویژگی ایشان معلم بودن است، چرا که شاگردان پرورفسور حسابی توانستند بار علمی کشور را بعد از دهه ۴۰ بر دوش خود بگیرند. دکتر حسابی در زمینه ادبیات و موسیقی هم حرفی برای گفتن داشتند.
عوامل تولید این مستند عبارتند از نویسنده و کارگردان و پژوهشگر: رضا محمدی، مدیر تصویربرداری: سید حسین موسوی، صدابردار و صداگذار: مرجان رحمانی افجه، طراح صحنه و گریم: نازنین سرابی، مدیر تولید: سینما ربیعی، دستیار کارگردان: فاطمه ربیعی، تهیه کننده : مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و رضا محمدی.

مستند «مردی که زیاد می دانست» – (درباره دکتر حسابی) ۴۹:۲۳
2878 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت