دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

فیلم مستند ویترین تجدد / نقش خاندان پهلوی در ترویج فرهنگ غربی / لینک مستقیم دانلود

استعمارگران با مشاهده نقش اساسی زنان باحجاب در نهضت‌های اسلامی، درصدد بر آمدند تا این زنان را به بهانه تجددگرایی و جبران عقب‌ماندگی به کالایی برای تبلیغات در پشت ویترین تبدیل کنند تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند. رضاخان چند ماه پس از بازگشت از ترکیه در دانش سرای مامایی همراه همسر و دختران بی‌حجاب خود در ۱۷ دی ماه سال ۱۳۱۴ برای نخستین بار رسماً فرمان ممنوعیت حجاب را برای زنان در ایران اعلام کرد.

وی طی سخنانی در این دانشسرا بی‌حجابی را با عنوان اعطای آزادی به بانوان نام برد و اقدام به ممنوعیت حجاب را گشودن فصل جدیدی در زندگی زن ایرانی دانست.

فیلم مستند ویترین تجدد / نقش خاندان پهلوی در ترویج فرهنگ غربی

فیلم مستند ویترین تجدد / نقش خاندان پهلوی در ترویج فرهنگ غربی

مدت زمان : ۲۲ دقیقه

کیفیت : TVRip (عالی)

کاری از : شبکه اول سیما

پخش از : مستضعفین تی ویبه دنبال فرمان رضاخان در منع حجاب مأموران شهربانی و پاسبان‌ها در کوچه و خیابان شهرها به اذیت و آزار زنان و دختران محجبه پرداختند و چادر و روسری و هر نوع پارچه شبیه آن را با خشونت از سر زنان می‌کشیدند و پاره می‌کردند.

به همین دلیل تعداد زیادی از زنان و دختران خانه‌نشین شدند و از ترس مأموران، در نیمه‌های شب از کوچه‌های فرعی، دور از چشم آنان برای انجام کارهای ضروری از خانه بیرون می‌رفتند. آنان با به جان خریدن همه خطرات و تحقیرها تا پایان حکومت رضاخان و حتى پس از آن حاضر به ترک حجاب اسلامی نشدند و با مقاومت کردن افتخار نسل‌هاى آینده شدند.

خلق حماسه‌های دلیرانه زنان و مردان مسلمان در مقابله موج اسلام ستیزى رضاخان جزو درخشنده‌ترین صفحات تاریخ کشور اسلامى ایران است که براى همیشه در تاریخ ماند.

دانلود فایل (های) این نوشته :

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۴۵۰*۷۲۰)
(حجم کل: ۹۲ MB )
لینک اصلی | لینک کمکی
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نا محدود
منبع: MobinMedia.ir

 

2891 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت