دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

فیلم مناظره هسته ای ابوالفضل ظهره وند و میرشهبیز شافعی / بررسی روند مذاکرات هسته ای / فیلم برنامه تیتر امشب / لینک مستقیم دانلود

میرشهیز شافعی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص بررسی روند مذاکرات هسته ای و مصوبه کنگره آمریکا اظهارداشت: چالشی که بین دمکرات ها و جمهوریخواهان وجود دارد تنها بازی سیاسی و دست دولت آمریکا در جریان مذاکرات باز است.

وی افزود: آنچه که اتفاق افتاده بده بستان بین کنگره و رئیس جمهور است و پیش نویس ها نشان می دهد که دولت اوباما می تواند آن دسته از تحریم هایی که دولت ایجاد کرده لغو کند.

فیلم مناظره هسته ای ابوالفضل ظهره وند و میرشهبیز شافعی / بررسی روند مذاکرات هسته ای / فیلم برنامه تیتر امشب

فیلم مناظره هسته ای ابوالفضل ظهره وند و میرشهبیز شافعی / بررسی روند مذاکرات هسته ای / فیلم برنامه تیتر امشب

مدت زمان : ۴۳ دقیقه
کیفیت : TVRip (عالی)
حجم کل : ۲۰۳ مگابایت
کاری از : شبکه خبر (برنامه تیتر امشب)
پخش از : مستضعفین تی وی

مصوبه کنگره، معاهده نیست
شافعی گفت: مصوبه کنگره، معاهده نیست و رئیس جمهور آمریکا به خوبی توانست این امتیاز را از کنگره بگیرد. ابوالفضل ظهره وند دیگر تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: به نظر می رسد کنگره و دولت آمریکا هماهنگ باهم این نمایش سیاسی را اجرا کردند و این اقدام در جهت فشار بیشتر بر ایران است. وی افزود: اختلافات کنگره و دولت آمریکا بر سر کف و سقف امتیازات در جریان مذاکرات است.

ظهره وند گفت: اینکه آنها در زمان های مختلف بحث تشدید تحریم ها و یا استفاده از گزینه نظامی را مطرح می کنند همه در جهت بازی دیپلماتیک در جریان مذاکرات هسته ای است.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اظهارات وزیر انرژی آمریکا افزود: موریس گفته بسیاری از سیاستمداران این کشور از مقدار و صراحت پارامترهای تعیین شده در توافق سوئیس شگفت زده شده اند و معتقدند که توانسته اند دست ایران را ببندند. ظهره وند گفت: بر اساس طرحی که کنگره تصویب کرده، از زمان امضای توافق، وی موظف است ظرف پنج روز جزئیات این توافق را در کنگره مطرح کند و تا ۳۰ روز اجازه لغو تحریم ها را ندارد.

تعهداتی که قوه مجریه خود را موظف به انجام آن می کند، الزامی نیست
شافعی در پاسخ به این اظهارات اظهارداشت: تحریم های مشخص شده در این مصوبه کنگره آن دسته از تحریم هایی است که خود کنگره وضع کرده و ربطی به تحریم های دولت آمریکا ندارد.

وی افزود: از نظر حقوق بین الملل، تعهداتی که قوه مجریه خود را موظف به انجام آن می کند، الزامی نیست و در این مورد خاص اوباما توانست از موضوع نظارت کنگره بگریزد.

شافعی با اشاره به مصوبه کنگره آمریکا گفت: آنچه که به تصویب رسیده زیاد نگران کننده نیست و حداقل نظارت ها را برای توافق آینده در نظر گرفته است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای در روزهای آینده افزود: سخت ترین بخش مذاکرات که نوشتن جزئیات متن است تازه شروع شده است و دو طرف نهایت تلاش خود را می کنند تا بالاترین امتیاز را بگیرند.

امریکا درپی گرفتن امتیاز بیشتر از ایران است
این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تمام این اتفاقات و سر و صداهایی که در آمریکا رخ می دهد همه در جهت سیاست گرفتن امتیاز بیشتر از ایران است. ظهره وند با انتقاد از صحبت های شافعی گفت: در جریان مذاکرات فعلی هنوز هیچ چیز مشخص نشده و ما فکت شیتی در دست نداریم و نمی توانیم بگوییم چه چیزی در پیش روی ماست.

وی افزود: خطوط قرمز ما مشخص شده و به خوبی می دانیم که توافق خوب و یا توافق بد چیست، تنها چیز مجهول، فکت شیت است که به ما ارائه نشده و این، پیش بینی را سخت می کند.

شافعی در پاسخ به این اظهارات گفت: جزئیات فکت شیت پیش از این در مفاد توافقنامه لوزان اعلام شد و تعداد و اندازه مؤلفه های مختلف مشخص شده است که باید به آن مراجعه کرد.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات دکتر ظریف در خصوص مصوبات کنگره آمریکا افزود: به خوبی مشخص است که این مصوبه دست دولت آمریکا را نبسته است و دولت آمریکا می تواند نقشی مستقل از تصمیمات کنگره در جریان مذاکرات ایفا کند.

ظهره وند دیگر کارشناس این برنامه گفت: تیم مذاکره کننده باید در جریان مذاکرات به خوبی از سیاست های طرف مقابل آگاه باشد چرا که حیله گری و دروغگویی از خصوصیات غربی هاست.

امضای توافق نامه تکلیف ما را روشن می کند
کارشناس مسائل سیاسی در ادامه برنامه “تیتر امشب” شبکه خبر گفت: امضای توافق نامه تکلیف ما را روشن می کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ابوالفضل ظهره وند افزود: اگر قرار باشد توافق امضا شود و بعد ما با پیامدهای آن مواجه شویم این کار منطقی نیست بحث این است که این مشکل کارشناسی و در چهارچوب های روشن صورت بگیرد تا تجربه سال های ۸۲ تا ۸۸ تکرار نشود .

میر شهبیز شافع کارشناس حقوق بین الملل نیز در این خصوص گفت: اگر توافق معاهده نباشد بنابراین کنگره هیچ نظارتی نخواهد داشت با این حساب دولت امریکا یک موقعیت به دست آورده است.

وی افزود: بنابراین شانه خالی کردن از این مسئله شانه خالی کردن یک رییس جمهور از توافق نیست. ظهره وند نیز در ادامه گفت : با این توافق نامه ای که قرار است امضا شود تکالیف ما روشن می شود .

باید بدبین بود
وی با بیان اینکه مسئله این است که با ما به عنوان یک عضو استثنایی “ان پی تی ” برخورد می شود افزود : این وضعیت نشان می دهد که ما اگر عدول کردیم چه اتفاقاتی برای ما خواهد افتاد در غیر این صورت اگر مطیع باشیم مشکلی پیش نمی اید .

وی افزود : ما وظیفه داریم از منظر منافع ملی خودمان طرف مقابل را ببینیم تا مشخص شود که به صورت ملموس منافع ما چیست. ظهره وند گفت : بنابراین ما باید هر پالسی که از طرف مقابل می گیریم با نگاه بد بینانه کارشناسی و بررسی و مطالبه کنیم. وی افزود : وقتی پرونده ای موضوع ملی است باید از تمامی ظرفیت هایی که می تواند منافع ما را حداکثر کند بهره ببریم .

ظهره وند ادامه داد: باید همه ظرفیت ها را بکار گرفت از جمله ظرفیت مجلس شورای اسلامی در حالی که ما اکنون این ظرفیت را کنار گذاشته ایم .

این تحلیلگر گفت : باید همه ظرفیت های نظام درگیر موضوع باشد این درحالی است که اعلام می کنند اگر مجلس ما را استیضاح کند ما نمی گوییم در مذاکرات چه می گذرد و این جای سوال دارد .

وی افزود : در این خصوص باید پاسخگوی مجلس شورای اسلامی و ملت باشیم در حالی که اطلاعات مجلس نیز مثل اطلاعات بنده است .

ظهره وند گفت : وقتی کنگره می گوید من باید جزئیات این مذاکرات را بررسی کنم مجلس ما نیز باید بررسی کند و نمی توان گفت که این توافق سیاسی است و نیاز به بررسی مجلس ندارد .

دخالت کنگره درباره مسائل هسته ای ماهوی نیست
مجری برنامه پرسید مجلس یکشنبه بیانیه ای صادر کرد که شرایط بازرسی آژانس صرفا باید در چهارچوب باشد و نباید فراتر از قوانین باشد که شافع کارشناس حقوق بین الملل در پاسخ گفت : اگر کنگره در این خصوص دخالت کرده است دخالتش ماهوی نیست بلکه کنگره دست دولت امریکا را از نظر اینکه در داخل مذاکرات چگونه رفتار کند و چه امتیازی بدهد و یا ندهد ، باز گذاشته است .

وی در ادامه به موضوع برچیده شدن بساط تاسیسات هسته ای اشاره کرد و افزود : من با این مباحث مخالفم چون بهترین شیوه ای که می شد این تاسیسات را حفظ کرد همین توافق است .

شافع درباره به رسمیت شناختن رژیم غاصب اسرائیل نیز گفت : یکی از اصلاحیه های که پیش از تصویب نهایی متن در سنا مطرح شد طرح همین موضوع بود و صرف اینکه یک تندروی در کنگره چنین خواسته ای دارد نباید اینگونه مطرح شود که این خواسته تمام کنگره است .

ظهره وند نیز در ادامه گفت : اگر اوباما در یک سال و خرده ای می گفت من می توانم لغو تمام تحریم ها را در دستور کار خود قرار دهم مطمئنا ما این تفاوت ماهوی را می دیدیم .

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت : در تحریمها اولا بحث تعلیق و تخفیف مطرح است دوم اینکه صرفا متوجه مباحث هسته ای است ، آن هم ۲۰ درصد تحریم ها را در بر می گیرد بنابراین در این خصوص مشکلی با هم در کنگره ندارند .

وی افزود : آنها می خواستند کل ماجرا دست اقای اوباما و دموکرات ها نیفتد تا به عنوان یک امتیاز بزرگ در انتخابات اتی امریکا مطرح نشود.

شافع گفت : کنگره می گوید من به قوه مجریه اعتماد دارم و بعد از پایان مذاکره ان را مورد بررسی قرار می دهم .

ظهره وند هم گفت : آخرین موضوع کنگره که انتظار هم دارد عملی شود ، این است که باید بازرسی ها در هر زمان و مکانی انجام شود و اوباما نیز همین را می خواهد و بحثی که درباره راستی آزمایی مطرح می کند همین را نشان می دهد .

شافع کارشناس حقوق بین الملل گفت : دولت امریکا از اینکه در ایران هیچ گونه غنی سازی صورت نگیرد عقب نشینی کرده و پذیرفته است که انجام شود . چهارچوب “فکت شیت” این را می گوید.

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۴۵۰*۷۲۰)
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نا محدود
منبع: MobinMedia.ir
1863 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت