دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

فیلم مناظره هسته ای مهرداد بذرپاش و عباسعلی منصوری آرانی / نقد و بررسی توافق لوزان سوئیس / لینک مستقیم دانلود

مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، و عباسعلی منصوری آرانی، نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، مناظره‌ ای درباره بیانیه لوزان سوئیس درخصوص فعالیت های هسته‌ای ایران و نتیجه مذاکره با ۱+۵ برگزار کردند.

فیلم مناظره هسته ای مهرداد بذرپاش و عباسعلی منصوری آرانی / نقد و بررسی توافق لوزان سوئیس

فیلم مناظره هسته ای مهرداد بذرپاش و عباسعلی منصوری آرانی / نقد و بررسی توافق لوزان سوئیس

مدت زمان : ۸۰ دقیقه
کیفیت : WebRip (خیلی خوب)
حجم کل : ۲۹۷ مگابایت
تاریخ پخش : ۱۸ فروردین ۹۴
کاری از : شبکه خبر (برنامه تیتر امشب)
پخش از : مستضعفین تی وی

پیشنهاد ویژه مبین مدیا : این مناظره جذاب را از دست ندهید!

در ابتدا عباسعلی منصوری آرانی به جلسه غیرعلنی کمیسیون امنیت خارجی که روز یکشنبه برگزار شد اشاره کرد و گفت: در این جلسه بسیاری از ابهامات نمایندگان مجلس درخصوص بیانیه لوزان برطرف شد. وی همچنین نتیجه جلسه غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی را نیز بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: در این جلسه مطالبی از جانب دکتر ظریف و آقای صالحی مطرح و بسیاری از ابهامات نیز برطرف شد.

در ادامه این برنامه، بذرپاش توافق ایران با دیگر کشورها را اتفاق بزرگی برای کشورمان توصیف و تصریح کرد: به طبع هرچه در این خصوص اظهار نظر و یا نقد شود در نهایت به نفع ملت ایران رقم می خورد و از این بابت باید از رسانه ملی برای فراهم اوردن این فضا تشکر کرد.

وی به برگزاری جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی اشاره و تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد برای نگارش متن نهایی مذاکرات لوزان نمایندگان مجلس پیشنهادهای خود را در جلسات بعدی به تیم مذاکره کننده ارائه مطرح کنند.

بذرپاش تشکیل کمیته ای مستقل بین مجلس و دولت را رد کرد و گفت: این موضوع اصلا صحت ندارد. وی تلاش دست اندرکاران حوزه بین المللی را در طول ۱۲ سال گذشته بسیار با اهمیت و با زحمت توصیف کرد.

منصوری آرانی با بیان اینکه نتایج مذاکرات لوزان را نمی توان به وضوح و به سرعت به تصویر کشید به پیشداوری هایی که در این روزها در داخل کشور شده است اشاره کرد و گفت: بی توجهی به نتایج بدست آمده و به رخ کشیدن گزارش برگ امریکاییان، ظلمی مظاعف برای تیم مذاکره کننده است. اصلا انتظار نمی رفت که در فضای داخل کشور اینگونه با تیم مذاکره کننده برخورد شود.

منصوری آرانی بیانیه منتشر شده در لوزان را بیانیه مطبوعاتی دانست و گفت: این بیانیه به منزله توافقنامه نیست بنابراین امکان رد آن از جانب ایران وجود دارد.

بذرپاش نیز تاکید کرد: همه مفاد موجود در بیانیه پایانی دوصفحه ای برای ایران تعهدآور و الزام آور است. وی به اظهارات آقای عراقچی اشاره کرد و گفت: براساس این اظهارات دیگر نمی توانیم بیانیه را تغییر دهیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بیانیه مطبوعاتی صادر شده در پایان مذاکرات لوزان گفت : این بیانیه مطبوعاتی برای ما الزام آور است.

بذرپاش در مناظره تلویزیونی با عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بیانیه صادر شده در پایان مذاکرات لوزان به هیچ وجه با مفاهیمی که بیانیه های مطبوعاتی مشابه وجود دارد همخوانی نداشته و به مفهوم پذیرفتن برخی الزامات از جانب تیم مذاکره کننده ایرانی است.

وی اظهارات عراقچی در مصاحبه زنده تلویزیونی را مصداق این صحبت خود بیان کرد و گفت : آقای عراقچی در این مصاحبه به صراحت اعلام کرد که خیلی از موارد ذکر شده در بیانیه مطبوعاتی را نمی توان تغییر یا عوض کرد.

منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در این بخش از مناظره خطاب به بذرپاش گفت : شما باید به جای اتکاء به بیانیه انگلیسی و مستند قرار دادن آن ،‌ به آنچه که وزیر خارجه اعلام کرده است اتکا کنید. ما در رسانه ملی صحبت می کنیم و دلیلی برای استناد به یک متن انگلیسی با زبان انگلیسی وجود ندارد وباید با مردم فارسی صحبت کنیم.

آقای بذرپاش خطاب به منصوری گفت: شما در بحث بسیار عجله می کنید امیدوارم که نگارش توافق نامه نیز با چنین تعجیلی همراه نباشد. اگر فارسی صحبت کردن به عنوان یک مصداق در بحث مطرح است چرا وزیر خارجه در مصاحبه های خود به زبان انگلیسی صحبت می کند و بهتر است شما از طرح مباحث فرعی پرهیز کنید.

در ادامه منصوری عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد : بیانیه مطبوعاتی اعلام شده در پایان مذاکرات لوزان به هیچ وجه الزام آور نیست، شما باید در مباحث خود بگویید که مبنای استناد شما درخصوص الزام آور بودن این بیانیه چیست.

بذرپاش در پاسخ گفت: متن انگلیسی منتشر شده از این بیانیه مورد استناد من است؛ آیا شما معتقدید که این بیانیه الزام آور نیست. این بیانیه مطبوعاتی است که منتشر شده و مردم در مورد آن باید قضاوت کنند. به طور معمول بعد از هر نشستی مذاکره کنندگان بیانیه مطبوعاتی صادر می کنند و در نشست ایران با شش کشور نیز چنین بیانیه ای صادر شده است؛ آیا شما معتقدید این بیانیه اعتبار ندارد.

وی گفت : آیا شما معتقدید این بیانیه قابلیت تغییر دارد.

منصوری در پاسخ گفت : این بیانیه مطبوعاتی حاصل نشست ۱۶ ماهه تیم مذاکره کننده کشورمان با شش کشور است.

بذرپاش در ادامه این مناظره گفت : من در این مناظره ،‌فکت شیت را مطرح نمی کنم بلکه آنچه را که به زبان انگلیسی مطرح شده است مطرح می کنم. در توافق ژنو ما توافق کردیم تا همه تحریم های مالی، انرژی و فناوری برداشته شود و در این توافق به دو مورد تحریم های مالی آمریکا و اتحادیه اروپا اشاره شده است.

بذرپاش افزود: بر اساس این بیانیه اتحادیه اروپا واژه خاتمه بخشیدن به تمام تحریم های مالی و اقتصادی را مطرح کرده است البته برخی عنوان کرده اند که بحث تحریم های انرژی در مباحث اقتصادی مطرح شده که این تحریم ها نیز متوقف می شود. آمریکا اعلام کرده است که تحریم های انرژی و فناوری را لغو نمی کند وحتی به اندازه اروپاییها نگفته است که به این تحریم ها خاتمه می دهد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : شورای امنیت تا کنون شش تحریم را که به اعتقاد ما به دلیل طی نشدن مراحل قانونی تصویب آن غیر قانونی است بر ضد ما به تصویب رسانده است که بر اساس توافقات جدید در بیانیه آمده است قطعنامه جدیدی در سازمان ملل تصویب می شود که علاوه بر اعتبار بخشیدن به شش قطعنامه قبلی تحریم های جدیدی را بر ضد ایران وضع می کند. قطعنامه جدید ضمن حمایت از تمامی محدودیت قبلی در ذیل فصل هفتم محدودیت های جدیدی را وضع می کند که با پذیرش آن از جانب ما حق اعتراض از قطعنامه های غیر قانونی گذشته را نیز از ما سلب می کند و به آنها وجاهت قانونی می بخشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این بخش از مناظره گفت : شما دچار اشتباه محاسباتی شده اید چرا که مباحث کارشناسی را با مباحث سیاسی مخلوط می کنید. شما عضو کمیسیون امنیت ملی نیستید و در نشستی که با حضور تیم مذاکره کننده برگزار شد حضور نداشتید اگر در این نشست بودید خیلی از مشکلات حل می شد.

منصوری آرانی افزود: بزرگ ترین هنر تیم مذاکره کننده ایران در این مذاکرات خاتمه بخشیدن به تحریم های سازمان ملل متحد بود و این بزرگ ترین دستاورد تیم مذاکره کننده بود چرا که ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تحریم های آمریکا مواجه بود اما آنچه مشکل را جدی کرد تحریم هایی بود که براساس قطعنامه های سازمان ملل ایجاد شد. وزیر امور خارجه می گوید با یک قطعنامه سازمان ملل متحد تمامی قطعنامه های قبلی این سازمان به طور کامل لغو خواهد شد و چنین رویدادی نخستین بار است اتفاق می افتد.

منصوری آرانی افزود: گروه مذاکره کننده کشورمان با شش کشور طی ۹ روز مذاکره اقدام به صدور بیانیه کردند که در قالب این بیانیه اتحادیه اروپا اعلام کرده است همه تحریم های اقتصادی مرتبط با بحث هسته ای را خاتمه خواهد داد و آمریکا نیز تمام تحریم های مرتبط با این موضوع را همزمان با اجرای موافقتنامه کلی متوقف خواهد کرد.

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۴۵۰*۷۲۰)
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نامحدود
منبع: MobinMedia.ir
1804 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت