دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

https://www.zahra-media.ir/wp-content/uploads/2015/01/penhan12.jpg

ساعت ۲۳:۱۵ ، ۲۲ خرداد ۱۳۸۸؛ در یک از سالن‌های خانه‌ای در خیابان طاهری رمز شورش علیه قانون اعلام شد؛ شورشی که بعدها موجب تشدید تحریمها علیه ملت ایران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، امروز بعد از کنار رفتن غبارها، روشن شد صحبت‌های موسوی (مبنی بر پیروزی قطعی‌اش در انتخابات) آغاز‌گر دور جدیدی از تحریم‌ها  و فشارهای بی‌سابقه غرب علیه ایران بود.

فتنه‌ای که آن روزها رسانه‌های غربی ضد انقلاب بر آن نام جنبش سبز نام نهادند حالا بیشتر نقش چراغ سبز را برای آمریکا و اروپا به منزله فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران بازی می‌کرد.

درست چند هفته پس از اردوکشی فتنه‌گران در چند خیابان تهران مقاماتی که تا چندی پیش در فکر این بودند چه مقداری توان پذیرش حقانیت مسجل ایران در زمینه دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای را عقب انداخت حالا با شروع فتنه امیدوار شده بودند رویای دیرین خود یعنی تضعیف و نابودی جمهوری اسلامی را محقق سازند.

نقش فتنه و فتنه‌گران در افزایش تحریم‌های غرب علیه ملت ایران

از آغاز فتنه ۸۸ بیش از ۱۸ تحریم بزرگ اقتصاد کشور را نشانه گرفت با تحریم‌هایی که در اصل با هدف ضعیف کردن پایه‌های پیشرفت هسته‌ای ایران وضع شد؛ تحریم‌هایی که در بند بند آن می‌شود واژه مقابله با برنامه‌هسته‌ای ایران را دید.

“مهدی محمدی” تحلیلگر پژوهشگر سیاسی است؛ او در مقاله اخیر خود که نتیجه ۵ سال تعقیب لحظه به لحظه فتنه و تبعات بعد از آن است می‌گوید: رژیم تحریم‌های اخیر غرب علیه ایران ریشه در فتنه ۸۸ دارد.

این پژوهشگر می‌گوید: در مقطع ما قبل فتنه ۸۸ آمریکایی‌ها کاملا به سمت پذیرش ایران بعنوان یک قدرت هسته‌ای و ژئوپلتیکی حرکت می‌کردند؛ نشانه‌های بسیار روشنی وجود دارد که فتنه ۸۸  نه فقط این مسیر را متوقف کرد بلکه باعث شد آمریکایی‌ها یک دوران جدید و بی‌سابقه‌ای از فشار روی مردم ایران را آغاز کنند که شاید تا قبل از فتنه ۸۸ خودشون هم تصور نمی‌کردند این مقدار از فشار، قابل اعمال به ایران باشد.

دانلود

1627 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت