در اين سایت
در كل اينترنت

آخرین نظرات

آمار سایت

http://dwgir.com/wp-content/uploads/2016/11/ads240.gif http://abatorab.ir/asset/image/logo.png http://up.yargomnam.ir/view/1000671/banner-yargomnam240-new.gif http://dl.tazyekal.ir/admin/baner240-120.jpghttp://havayeharam.ir/wp-content/uploads/2015/08/folder.jpg

http://www.shiaupload.ir/images/79433227151524729052.gif

دانلود مذهبی

http://dl.bookiha.ir/2014/12/maadshenasi.jpg

این مجموعه شامل‌ ۷۵ مجلس‌ در قالب ده مجلد، در کیفیّت‌ سیر و حرکت‌ انسان‌ در دنیا و عالم‌ غرور و نحوۀ تبدّل‌ نشأۀ غرور به‌ عالم‌ حقائق‌ و واقعیّات‌ و ارتحال‌ او بسوی‌ خدا و غایه‌ الغایات‌ میباشد .

 

 

فهرست عناوین کلی

جلد اوّل‌:

  • مقدمه
  • حقایق و اعتباریات
  • زندگی موقت و حیات جاودان
  • سبب ترس از مرگ
  • عمر بهترین سرمایه تکامل و تعالی‌
  • مجانست خواب و مرگ
  • عمل فرشتگان قبض ارواح و ملک الموت، عین عمل خداست
  • عمل قبض روح و مشاهدات در حال مردن با باطن است.
  • فهرست تفصیلی جلد اول

جلد دوم‌:

  • رستگاری در ایمان به خداست اختیارا و پیروی از احکام دین تعبدا
  • اولیاءخداترس واندوه وسکرات مرگ راندارند
  • الحاق‌ مؤمنان‌ به‌ اولیای‌ خدا و منکران‌ به‌ اولیای‌ شیطان
  • تمایزات‌ عالم‌ طبع‌ و برزخ‌ و قیامت
  • در برزخ‌، دوراهی‌ سعادت‌ و شقاوت‌ دنیا یکسره‌ میگردد
  • جلوۀ انسان‌ در برزخ‌، با صورت‌ ملکوتی‌ اوست
  • فهرست تفصیلی جلد دوم

جلد سوم:

  • تلازم‌ مشاهدۀ موجودات‌ مثالیّه‌ و نسیان‌ عالم‌ کثرت
  • امید عفو برای‌ مستضعفینی‌ که‌ راه‌ وصول‌ به‌ حقائق‌ را ندارند
  • کیفیّت‌ ارتباط‌ عالم‌ برزخ‌ با عالم‌ طبع‌ و قبر
  • ارتباط‌ ارواح‌ با اهل‌ دنیا
  • قرین‌ بودن‌ ملکوت‌ برزخی‌ انسان‌ با او در برزخ
  • فهرست تفصیلی جلد سوم

جلد چهارم:

  • علائم‌ پیدایش‌ قیامت
  • علائم‌ قیامت
  • نفخ‌ صور و زنده‌ شدن‌ مردگان
  • مراد از زنده‌ شدگان‌ به‌ صور و افراد مورد استثناء
  • کسانی‌ که‌ در اثر نفخ‌ صور نمی‌میرند مُخلَصین‌ هستند
  • انبیاء و ائمّه‌ متحقّق‌ به‌ اسمآء الله‌ الحُسنی‌ هستند
  • معنای‌ وجه‌ الله‌ و وجه‌ موجودات
  • فهرست تفصیلی جلد چهارم

جلد پنجم:

  • در طلیعۀ قیامت‌، موجودات‌ با ربط‌ خود به‌ خدا، ظهور دارند
  • خفاء جنبۀ وجه‌ الخلقی‌، و ظهور جنبۀ وجه‌ اللهی‌ در قیامت
  • معاد بازگشت‌ به‌ خدا و شهود وجه‌ الله‌ است
  • قیامت‌ در عرض‌ عالم‌ نیست‌ بلکه‌ بر آن‌ احاطه‌ دارد
  • قیامت‌، عالم‌ نور و اشراق‌ و بروز حقائق‌ است
  • در قیامت‌، در عین‌ نور و اشراق‌، کفّار و فجّار محجوبند
  • قیام‌ انسان‌ در پیشگاه‌ خداوند عزّوجلّ
  • ا نکار معاد توسط طبیعیون مبتنی بر اصول علمیه نیست
  • فهرست تفصیلی جلد پنجم

جلد ششم:

  • معاد حتمی‌ است‌، و زنده‌ شدن‌ بواسطۀ اسم‌ «المُحیی‌» است
  • بارش‌ باران‌ حیات‌ برای‌ حیات‌ مردگان
  • شیئیّت‌ اشیاء به‌ صورت‌ آنهاست‌ نه‌ به‌ مادّۀ آنها
  • دفع‌ شبهات‌ وارده‌ بر معاد جسمانی
  • دفع‌ شبهۀ منکرین‌ معاد جسمانی‌ و بیان‌ حقّ
  • معاد جسمانی‌ عنصری‌ و عالم‌ عَرْض‌، و حشر تمام‌ موجودات
  • تطایر کتب‌ و کیفیّت‌ نامۀ أعمال
  • فهرست تفصیلی جلد ششم

جلد هفتم:

  • نامه عمل یا وصول آن از راست یا چپ
  • امام مبین و کتاب تکوین و نسخۀ نامۀ عمل
  • گواهی بر اعمال و گواهان و شرایط آنها
  • شرط شهادت، احاطۀ علمیه بر پنهانیهاست
  • شهادت أعضاء و جوارح در قیامت
  • شهادت زمان و مکان در قیامت
  • شهادت قرآن و اعمال در قیامت
  • معنای شهادت قرآن درقیامت
  • فهرست تفصیلی جلد هفتم

جلد هشتم:

  • در صراط ومعنای آن در روز قیامت
  • حقیقت صراط و انحصار مصداق اعلای آن به امیرالمؤمنین علی علیه السلام
  • صراط جهنم وراه به سوی بهشت
  • حقیقت میزان اعمال در روز قیامت
  • میزان عمل، پیغمبران و امامان هستند
  • در کیفیت حساب روز قیامت
  • اختلاف طبقات مردم در آسانی حساب
  • عمومیت سئوال و حساب برای تمام مردم
  • فهرست تفصیلی جلد هشتم

جلد نهم:

  • عمومیّت‌ معاد برای‌ تمام‌ موجودات‌ زمین‌ و آسمان
  • شفاعت ومسائل کلی آن
  • شفاعت‌ کنندگانِ روز قیامت
  • اصناف‌ شفیعان‌ در روز قیامت
  • کسانی‌ که‌ مورد شفاعت‌ واقع‌ می‌شوند
  • حقیقت‌ شفاعت‌ و ثبوت‌ آن
  • منبرِ وسیله‌ و پرچم‌ حمد، در روز قیامت‌ از آنِ رسول‌ الله‌ و آل‌ اوست
  • ساقی‌ حوض‌ کوثر و نهرهای‌ بهشت
  • فهرست تفصیلی جلد نهم

جلد دهم:

  • أعراف‌ و أهل‌ آن
  • بهشت‌ و تعیین‌ محلّ آن
  • بهشت‌ جای‌ پاکان‌ است
  • مراتب‌ بهشت‌، و نعمت‌های‌ آن
  • جهنّم‌ و مبدأ پیدایش‌ آن
  • أهل‌ جهنّم‌، و درکات‌ آن

 

برای دانلود بصورت جداگانه  روی لینکهای زیر کلیک کنید :

  1. جلد اول
  2. جلد دوم
  3. جلد سوم
  4. جلد چهارم
  5. جلد پنجم
  6. جلد ششم
  7. جلد هفتم
  8. جلد هشتم
  9. جلد نهم
  10. جلد دهم

 

سید محمدحسین حسینی طهرانی معروف به علامه طهرانی (۱۳۰۵ تهران ـ ۱۳۷۴ مشهد) عارف، حکیم و فقیه بوده است.

زندگی‌نامه

سید محمدحسین حسینی طهرانی از علما و عرفای معاصر، فرزند -آیت الله- سید محمدصادق طهرانی، در ۲۴ محرم سال ۱۳۴۵ هجری قمری در طهران متولد شد. پس از تحصیلات ابتدائی، دوره آموزش مکانیک و ماشین سازی را گذراند. سپس به تحصیلات علوم دینی حوزوی روی آورد. در سال ۱۳۴۶ قمری، به قم رفت و در مدرسه حجتیه آنجا مقیم شد.

اقامت در قم

وی از همان سالهای اول به جمع شاگردان علامه طباطبائی پیوست و در سطوح مختلف علمی و مجاهدات عملی در طی مدت ۷ سال از اساتید آنجا، بهره‌های علمی برد و تلاش‌های علمی دیگری از جمله استنساخ کتب ارزشمند داشت.

هجرت به نجف

وی برای تکمیل تحصیلات و علوم دینی در آغاز سن ۲۷ سالگی به عراق رفت و در نجف ساکن شد. در آنجا از محضر علما و فقهای بزرگ نجف کسب فیض کرد و بنا به توصیه علامه طباطبائی در ابتدا با شیخ عباس قوچانی (وصی قاضی طباطبائی) آشنا و در مسائل سلوکی و عرفانی حشر و نشر پیدا کرد و بعد به خدمت سید جمال الدین گلپایگانی و شیخ محمدجواد انصاری رسید. سرانجام وی به حضور سید هاشم موسوی حداد (از شاگردان سیدعلی قاضی طباطبائی) رسید و فصل نوینی را در زندگی توحیدی و عرفانی وی پدید آمد.

بازگشت به تهران

وی بسال ۱۳۷۷ هـ ق، در سن ۳۳ سالگی بعد از رسیدن به اجتهاد به جهت ترویج شعائر دینی، بنا به دستور محمدجواد انصاری همدانی، به طهران بازگشت و به عنوان امام جماعت در مسجد قائم مشغول وعظ و ارشاد مردم و اقامه نماز شد.

شخصت سیاسی و مبارزاتی وی

وی همیشه تشکیل حکومت اسلامی را یک وظیفه الهی می‌دانست؛ و در قضایای ۱۵ خرداد با سابقه آشنائی اش با آیت الله خمینی به همکاری و همفکری پرداخت. با پیروزی انقلاب و تاسیس حکومت اسلامی، در شکل گیری قانون اساسی و پیش نویس آن بر «حاکمیت اسلام و محوریت ولایت فقیه» تاکید و جهت تصویب آن در مجلس خبرگان تلاش نمود. وی در خلال ملاقات‌هایش با آیت الله خمینی، نقطه نظرها و پیشنهادهایش را توسط آیت‌الله مرتضی مطهری عرض کرد. او در سال ۱۴۰۰ هـ ق، به امر استادش (سیدهاشم حداد) به مشهد رفت و مدت پانزده سال آخر عمر خود در آنجا بود. در این مدت، علاوه بر ترویج دین و تربیت شاگردان و طلاب، به تالیف و نشر (دوره علوم و معارف اسلام) پرداخت و آثار بسیاری در همین زمینه از خود برجای گذاشت.

درگذشت

علامه طهرانی، روز نهم ماه صفر سال ۱۴۱۶ هجری قمری در مشهد درگذشت. مدفن وی در قسمت جنوب شرقی صحن انقلاب (عتیق) در آستانه کفشداری می‌باشد.

دیدگاه وی در مورد فردوسی

در کتاب معروف خود نور ملکوت قرآن می‌نویسد:فردوسی با شاهنامه افسانه‌ای خود که کتاب شعر (یعنی تخیلات و پندارهای شاعرانه) است خواست باطلی را در مقابل قران علم کند و موهومی را در برابر یقین بر سر پا دارد. خداوند وی را به سزای خودش در دنیا رسانید، و از عاقبتش در آخرت خبر نداریم.} البته علامه طهرانی بیشتر بحثش روی این است که برخی دارند با تاکید بر مباحث ملی گرایانه مسلمین را از اسلام دور می‌کنند. مشابه همین نظر را در خصوص دکتر معین هم داشته است. او همچنین در پی اجرای سیاستهای کاهش چمعیت در دهٔ هفتاد مقطعی در س خود را تعطیل وتدوین کتاب کاهش جمعیت ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین پرداخت او در این کتاب بحث کاهش جمعیت را نقشهٔ استعمار برای مسلمانان دانست.

اساتید

اساتید عرفان:

  • سید هاشم حداد
  • سید محمدحسین طباطبایی
  • محمدجواد انصاری همدانی
  • سید جمال‌الدین گلپایگانی
  • سید رضا بهاءالدینی
  • شیخ عباس قوچانی

اساتید فقه و اصول:

  • سید حسین طباطبایی بروجردی
  • مرتضی حائری یزدی
  • شیخ عبدالجواد سدهی
  • سید محمد حجت کوه‌کمری
  • سید محمد محقق داماد
  • حاج شیخ حسین حلی
  • سید ابوالقاسم خویی (همچنین استاد تفسیر وی)
  • سید محمود شاهرودی

استاد حدیث و رجال وی:

  • آقا بزرگ طهرانی

شاگردان

عبدالحمید واسطی، پسران وی (سید محمدصادق حسینی طهرانی، سید محمدمحسن حسینی طهرانی)، محسن سعیدیان، علی رضایی، مهدی زمانی و محمدحسن وکیلی از شاگردان او بودند.

 

 

مطالب مرتبط

475 بازدید نظر: »

ارسال نظر

عضویت در کانال تلگرام سایت

آموزش دانلود از سایت

http://www.tarfandestan.com/forum/up.php?file=1476729250478799_untitled-1.jpg

دسته بندی