دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>
4203 نماهنگی از استقبال مردم از رهبر انقلاب

«گروه سرود آباده» را شاید به نام نشناسید، اما حتما سرودهایی چون «رضا رضا» یا «قصه بابا» را شنیده‌اید. و حدود پانزده سال پیش سرودی را درباره مقام معظم رهبری خواندند که شاه‌بیت آن این بود:

«دست تو در دست خداست خامنه‌ای
دست خدا بر سر ماست خامنه‌ای»

 

 

دانلود

این گروه از سال ۱۳۵۵ در خانه فرهنگ و هنر آباده استان فارس توسط فردی به نام «احمد توکلی» تشکیل شده است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۰ با اجرای سرودهایی چون «یا علی مدد» و «خواهرم حجابت سنگر است» کار خود را مجددا آغاز کرد.

سال ۱۳۶۷ هم توانستند در حسینیه جماران در محضر امام خمینی(رض) سرود خود را بخوانند و در مراسم سپاهیان ۱۰۰ هزار نفری حضرت محمد(ص) در شیراز در حضور رئیس جمهور وقت، حضرت آیت الله خامنه ای با اجرای سرودهای «جنگ»، «دلیران تنگستان» و بخشی از سرود «قصه بابا» خود را بیش از پیش به هنر انقلاب معرفی کنند.

این گروه در دوره‌های مختلف افتخارات متفاوتی را کسب کرده است. به عنوان مثال در جشنواره سراسری هنری «مهر۷۷» در سالگرد ارتحال امام خمینی(رض) در میان ۳۰گروه سرود، رتبه اول کشوری را دریافت کرد و باز هم نشان داد که یکی از گروه‌های ریشه‌دار انقلاب اسلامی است.

اهمیت این گروه برای اهالی آباده تا حدی بالا رفت که در آذرماه ۱۳۸۰، «احمد دانایی» کتابی را با عنوان «سرودهای بچه‌های آباده» منتشر کرد و این گروه سرود را ماندگار کرد.

حالا بعد از گذشت نزدیک به ۳۶ سال از تشکیل این گروه، بچه‌های آباده –که حالا دیگر بزرگ شده‌اند و هر کدام‌شان به جایگاهی رسیده‌اند- قطعه جدیدی را پیرامون رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خوانده‌اند.

5149 بازدید ۳ نظر »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png
  1. محمدرضا گفت:

    احسنت از این چیزهای قدیمی بیشتر بذار

  2. سلمان محمدی گفت:

    سلام علیکم
    خداوند خیر کثیر به همه شما عنایت بفرماید.

  3. سعید گفت:

    اگه فایل تصویری میکس شدش رو بذاری خیلی محشر میشه!

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت