دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

https://www.zahra-media.ir/wp-content/uploads/2015/01/seraj-ghaeleye-amol2401.jpg

مستند سراج : غائله آمل ، شهر هزار سنگر

 بهمن ماه در ایران اسلامی، تداعی کننده بهاری دلنشین وبا طراوت است و این بارنسیم آزادگی، شجاعت و عشق در ششم بهمن ماه ۱۳۶۰ ازخطه سرسبز و روح بخش شمال وزیدن گرفت. شهر آمل؛ در این روز باحضورمردم غیرتمند و مبارز خود، شهر هزار سنگر شد.

صبح روز ششم بهمن ماه ۱۳۶۰ هنگامی که مردم سلحشور آمل از منازل خود برای کسب و کار بیرون آمدند، آرایش نظامی مشکوکی را در شهر ملاحظه کردند. شهر توسط اشرار و منافقین به پادگانی نظامی مبدل شده بود. این افراد که جزیی از کمونیستها به حساب می آمدند خود را سربداران! نامیده بودند.
منافقین دلخوش به حمایت نظام کمونیستی خارج از مرزها تصمیم داشتند تا ظرف مدت کوتاهی ارتباط شهر آمل را بعنوان ورودی اصلی استان مازندران از تهران قطع نمایند و به تدریج کل مناطق شمال ایران را از جامعه اسلامی جدا سازند.
منافقین با کینه ای که از تحولات ایران در سال ۱۳۵۷ به دل داشتند، با قرار دادن مقر خود در جنگلهای آمل به تمرینات سخت نظامی و چریکی پرداخته بودند تا به خیال خود بتوانند ضربه مهلکی به پیکره انقلاب وارد آورند.
در پی این هدف، سازمان کمونیستی در اوایل سال ۱۳۶۰ طی نشستهایی منافقین را به دو قسمت مجزا و پشتیبان یکدیگر تقسیم کرد. گروه ‘اشرف دهقان’ طرفدار جنگ چریکی شهری در کردستان استقرار یافت و گروه ارتش رهایی بخش به رهبری ‘حرمتی پور’ و ‘عبدالرحیم صبوری’ خواهان اعزام به جنگل و حرکت دهقانی بود.

دانلود

2307 بازدید ۱ نظر »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png
  1. مرتضی گفت:

    مطالب بیشتری بگذارید

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت