دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

غرب با نهضت مشروطه چه کرد؟ / استاد رحیم پور ازغدی / لینک مستقیم دانلود

استاد رحیم پور ازغدی در این سخنرانی با اشاره به اسناد مشروطه، به رویکرد غرب با نهضت مشروطه پرداختند و در ادامه به دخالت های انگلیس در نظام مشروطه و جهت دهی های این کشور و همچنین کادرسازی و تغییر شعارهای قیام اشاره می کنند.

غرب با نهضت مشروطه چه کرد؟ / استاد رحیم پور ازغدی

غرب با نهضت مشروطه چه کرد؟ / استاد رحیم پور ازغدی

مدت زمان : ۶۳ دقیقه

کیفیت : TVRip (عالی) – [ریلیز اختصاصی مبین مدیا]

[اسناد مشروطه و آسیب شناسی نهضت ها – زمستان ۱۳۹۰]

کاری از : طرحی برای فردا

پخش از : شبکه اول سیما

 

استاد حسن رحیم پور ازغدی در این سخنرانی بازخوانی تاریخ مشروطه و تحلیل محتوای آن با استناد به اعترافات اسلام ستیزانی چون کسروی(تاریخ نویس مشروطه) پرداخته است.
۱- تغییر معادله قوای جهان و منطقه در تحولات جنگ بین الملل اول اروپایی و تأثیر آن در نحوه مواجهه با جنبش عدالتخواه اسلامی (مشروطه)
۲- معادلات انرژی و سوخت و کشف نفت در ایران و تأثیر آن در رفتار انگلیس با جنبش اسلامی مشروطه
۳- سقوط سلطنت تزارها بدست بلشویکها و سقوط شاه های اروپا یا بی اختیار شدن ایشان در یک ظرف زمانی
۴- شکست حکومت عثمانی و فروپاشی تدریجی آن به دست انگلیس و با شعارهای غربی
۵- رهبران مشروطه، علمای دین بودند، شعارها همه اسلامی و شریعت خواهانه و مطالبه عدالت اسلامی بود و نخستین شهدای آن، طلاب حوزه
۶- اصناف و بازار، همه با دفاع از حریم علما و روحانیت به صحنه آمدند، همچون آغاز تظاهرات و اعتصابها در اعتراض به “توهین”نوز” بلژیکی به لباس روحانیت”، اعتراض به تسلط کفار غربی (یهود و ارمنی، انگلیس و فرانسوی و…) بر گمرک و اقتصاد و مالیاتهای کشور، اعتراض به تأسیس بانک ربوی استعمارگران اجنبی در تهران و تخریب ساختمان بانک، اعتراض به بازداشت علمای مبارز در کرمان و قزوین و سبزوار و تبریز و …، اعتراض به حاکمان درباری، مطالبه عزل حاکم تهران و صدر اعظم ایران، حمله زنان محجبه با چادر و چاقچور به کالسکه شاه و مجبور کردن او به عذرخواهی از علما دین، و…
۷- محل اعتصابها، تحصنها و تظاهرات، حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، حرم حضرت معصومه (س)، مدارس علمی حوزه ها و مساجد و هیئتها و مسجد بازار بود ولی چند سال بعد ناگهان کسانی سفارت انگلیس را برای تحصن پیشنهاد کردند؟!!
۸- جرقه نخستین راهپیمایی ها و درگیری ها و اعتصابات علیه حکومت استبداد بی دین و علیه نفوذ کفار استعمار گر در کشور در ماه محرم و ماه رمضان و مراسم دینی زده شد.
۹- در فهرست مطالبات انقلابیون و نیز دستخط تسلیم شدن شاه، همه مواد، اسلامی و دینی بود و نامی از مشروطه، پارلمان، دموکراسی، آزادی و قانون اساسی به سبک غربی نبود.
۱۰- سفارت انکلیس و روشنفکران درباری قاجار، نقش اصلی را در تبدیل عبارت “مجلس شورای اسلامی” که خواست مردم و علماء و بدنه اصلی انقلاب بود به عبارت “مجلس شورای ملی”در دستخط شاه و امضاء حکم مشروطه داشتند.
۱۱- حتی نویسنده تاریخ مشروطه ایران، کسروی که چهره ضد دین، آخوند ستیز، وابسته به غرب و تحریفگر و مغرض بود، صریحا اعتراف می کند که بدنه انقلاب مشروطه، فعالان و فداکاران آن، رهبران و شعارهای آن، همگی دینی و مسجدی و علمایی و کار روحانیت و متدینین بود و مطالبات آنان، اجرای کامل قوانین شریعت اسلام، حفظ منزلت علمای دین و اطاعت از آنان، مبارزه با فساد و ظلم و رشوه و استبداد حاکمان، مبارزه با نفوذ اجانب و کفار غربی در سیاست و اقتصاد کشور و از این قبیل بود و هرگز شعارهای لائیک و غربی و مطالبات غیر شرعی نداشتند.
۱۲- کسروی اعتراف می کند حتی روشنفکران غربگرا یا درباری هم که مطالباتی چون مشروطیت غربی(کنستیتوسیون)، جمهوریخواهی فرانسوی و مشروطه خواهی انگلیسی و قانون اساسی به سبک آمریکا و شعارهایی چون دمکراسی و آزادی و پیشرفت و ترقی سر می دادند تقریبا همه به تقلید و از سر جهل بود و نمی توانستند آنها را توضیح دهند و خود نمی دانستند چه می خواهند و فقط به طور مبهم،”ترقی”!! می خواستند.

 

 

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۴۵۰*۷۲۰)
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نا محدود
منبع: MobinMedia.ir

 

3374 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت