دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

دانلود مستند باد صبا (مستند بسیار زیبای کارگردان فرانسوی آلبرت لاموریس در مورد جغرافیای طبیعی و اجتماعی ، فرهنگی ایران)

مستند باد صبا
ژانر :مستند
مدت زمان فیلم :۷۰ دقیقفه
کارگردان:آلبرت لاموریس
فیلم باد صبا اثری از آلبرت لاموریس کارگردان و مستند ساز فرانسوی می باشد که در اواخر دهه ۴۰ شمسی به سفارش وزارت فرهنگ و هنر وقت ایران تهیه گردید.
مستند باد صبا که یکی از زیباترین و ارزشمندترین فیلم های مستند با موضوع ایران می باشد تاکنون چند بار از تلویزیون ایران در سالهای اخیر پخش گردیده است.
فیلم روایتگریست از زبان باد صبا در گشت و گذاری در ایران ، تا دلنشین ترین مکان را برای زندگی پیدا کند و به همبن روست که حدود ۹۰% آن از بالا و به مسیله هلیکوپتر فیلمبرداری شده است.
این حکایت دلنشین ، بیننده را به سفری رویایی به سراسر ایران می برد و بدین ترتیب به اثری به یاد ماندی و البته اثری با ارزش از لحاظ ثبت بسیاری از آثار باستانی و تاریخی ایران (که اکنون تخریب و یا دچار تغییرات شدیدی گردیده است) تبدیل شده است.
از نکات بارز فیلم، انتخاب موسیقی بسیار مناسب آن می باشد. موسیقی فیلم اثری است ازاستاد حسین دهلوی که با انتخاب بسیار زیرکانه و استادانه موسیقی دستگاهی و مقامی ایران و نیز استفاده از ریتم های بسیار متنوع والبته متناسب با صحنه های فیلم ، کمک بسیاری در دلنشین تر و زیباتر کردن اثر داشته است.
شناخت درست از حال و هوای مناطق مختلف ایران و موسیقی هر منطقه باعث گردید تا موسیقی فیلم از نقاط قوت و جزء لاینفک فیلم گردد.
فیلم به سفارش وزارت فرهنگ و هنر دولت ایران ساخته شد و در سال ۱۹۷۹ کاندیدای اسکار بهترین فیلم مستند گردید. کارگردان فیلم آلبرت لاموریس به تقاضای وزارت فرهنگ و هنر وقت ایران مبنی بر اضافه کردن نماهایی از ایران صنعتی به فیلم بار دیگر به ایران بازگشت و این بار در یک حادثه تلخ هلیکوپتر گروه ، هنگام فیلمبرداری از سد کرج به کابلهای مخصوص تمرین تکاوران برخورد و سقوط کرد که منجر به کشته شدن کارگردان فیلم آلبرت لاموریس شد.
فیلم بردار ایرانی فیلم محمود نوربخش به همراه پسر لاموریس که از هلی کوپتر پیاده شدند و از مرگ نجات یافتند.

دانلود مستند باد صبا (مستند بسیار زیبای کارگردان فرانسوی آلبرت لاموریس در مورد جغرافیای طبیعی و اجتماعی ، فرهنگی ایران) ۰۱:۰۹:۱۳
5343 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت