دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

https://www.zahra-media.ir/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-16_181617.jpg

۱ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۰۱.mp3 ۱ ۱ ۱ الحمد لله المتعالى فی عز جلاله عن مطارح الافهام فلا یحیط
۲ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۰۲.mp3 ۲ ۴ ۱۲ المقصد الأول فی بیان فضیله العلم وذکر نبذ مما یجب
۳ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۰۳.mp3 ۳ ۸ ۴ وبالاسناد عن الشیخ المفید محمد بن محمد النعمان عن
۴ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۰۴.mp3 ۴ ۱۰ ۱۰ فصل ومن أهم ما یجب على العلماء مراعاته تصحیح القصد
۵ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۰۵.mp3 ۵ ۱۲ ۱۳ فصل وروینا بالاسناد السابق عن الشیخ المفید
۶ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۰۶.mp3 ۶ ۱۶ ۸ فصل وروینا بالاسناد عن محمد بن یعقوب عن محمد بن
۷ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۰۷.mp3 ۷ ۲۱ ۴ وقد روینا بالاسناد السابق وغیره عن محمد بن یعقوب
۸ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۰۸.mp3 ۸ ۲۳ ۳ ثم ان الفقه أکثر من باب الظن لابتنائه غالبا على
۹ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۰۹.mp3 ۹ ۲۳ ۱۵ وأما عن سؤال الظن فبعمل العلم على معناه الأعم
۱۰ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۱۰.mp3 ۱۰ ۲۵ ۲ فصل ولابد لکل علم ان یکون باحثا عن أمور لاحقه
۱۱ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۱۱.mp3 ۱۱ ۲۶ ۱۱ وانما النزاع فی أن صیرورتها کذلک هل هی بوضع
۱۲ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۱۲.mp3 ۱۲ ۳۰ ۶ حجه النافین وجهان الاول أنه لو ثبت نقل الشارع
۱۳ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۱۳.mp3 ۱۳ ۳۱ ۹ فان قیل یصدق على کل سوره وآیه أنها بعض
۱۴ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۱۴.mp3 ۱۴ ۳۳ ۱ وعلى کونه مجازا فی المفرد تبادر الوحده منه عند الاطلاق
۱۵ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۱۵.mp3 ۱۵ ۳۴ ۵ احتج المانع مطلقا بأنه لو جاز استعماله فیهما
۱۶ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۱۶.mp3 ۱۶ ۳۵ ۱۵ وحجه من زعم أنه ظاهر فی الجمیع عند التجرد عن
۱۷ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۱۷.mp3 ۱۷ ۳۸ ۰ وجواب المانعین عن حجه الجواز ظاهر بعدما قرروه
۱۸ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۱۸.mp3 ۱۸ ۳۹ ۵ المطلب الثانی فی الأوامر والنواهی وفیه بحثان
۱۹ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۱۹.mp3 ۱۹ ۴۰ ۱۰ الثالث قوله تعالى فلیحذر الذین یخالفون عن
۲۰ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۲۰.mp3 ۲۰ ۴۳ ۱۳ الرابع قوله تعالى واذا قیل لهم ارکعوا لا یرکعون
۲۱ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۲۱.mp3 ۲۱ ۴۵ ۲ حجه القائلین بأنه للقدر المشترک ان الصیغه استعملت
۲۲ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۲۲.mp3 ۲۲ ۴۸ ۲ احتج الذاهبون الى التوقف بأنه لو ثبت کونه موضوعا
۲۳ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۲۳.mp3 ۲۳ ۴۹ ۲ اصل الحق ان صیغه الأمر بمجردها لا اشعارا فیها
۲۴ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۲۴.mp3 ۲۴ ۵۰ ۴ احتج الأولون بوجوه أحدهما أنه لو لم یکن للتکرار
۲۵ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۲۵.mp3 ۲۵ ۵۱ ۴ احتج من قال بالمره بأنه اذا قال سید لعبده أوحل
۲۶ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۲۶.mp3 ۲۶ ۵۳ ۷ الرابع قوله تعالى وسارعوا الى مغفره من ربکم
۲۷ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۲۷.mp3 ۲۷ ۵۵ ۸ فائده اذا قلنا بأن الأمر للفور ولم یأت المکلف
۲۸ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۲۸.mp3 ۲۸ ۵۷ ۱ أصل الأکثرون على أن الأمر بالشیء مطلقا یقتضی
۲۹ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۲۹.mp3 ۲۹ ۸۵ ۸ والحجه لحکم السبب فیه أنه لیس محل خلاف یعرف
۳۰ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۳۰.mp3 ۳۰ ۶۱ ۷ احتجوا بأنه لو لم یقتضی الوجوب فی غیر السبب أیضا
۳۱ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۳۱.mp3 ۳۱ ۶۲ ۴ أصل الحق أن الأمر بالشیء على وجه الایجاب لا یقتضی
۳۲ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۳۲.mp3 ۳۲ ۶۳ ۸ وأما الألتزام فان شرطها اللزوم العقلی أو العرفی
۳۳ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۳۳.mp3 ۳۳ ۶۴ ۸ ولو کانا خلافین لجاز اجتماع کل واحد منهما مع ضد
۳۴ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۳۴.mp3 ۳۴ ۶۵ ۸ حجه القائلین بالاستلزام وجهان الأول ان حرمه
۳۵ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۳۵.mp3 ۳۵ ۶۶ ۱۲ واعلم أن بعض أهل العصر حاول جعل القول بالاستلزام
۳۶ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۳۶.mp3 ۳۶ ۶۷ ۹ وعلى ثبوته معنى بوجهین أحدهما ان فعل الواجب
۳۷ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۳۷.mp3 ۳۷ ۶۸ ۱۰ على ان ذلک لو اثر لثبت قول الکعبی بانتفاء المباح
۳۸ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۳۸.mp3 ۳۸ ۶۹ ۷ فاعلم أنه ان کان المراد باستلزام الضد الخاص لترک
۳۹ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۳۹.mp3 ۳۹ ۷۰ ۷ وحیث رجع البحث هاهنا الى البناء على وجوب مالا
۴۰ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۴۰.mp3 ۴۰ ۷۳ ۱۳ ومن هنا یتجه ان یقال لعدم اقتضاء الأمر للنهی
۴۱ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۴۱.mp3 ۴۱ ۷۵ ۶ أصل الأمر بالفعل فی وقت یفضل عنه جائز عقلا
۴۲ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۴۲.mp3 ۴۲ ۷۷ ۵ ولنا على الثانیه أن الأمر ورد مطلقا بالفعل
۴۳ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۴۳.mp3 ۴۳ ۷۹ ۳ حجه من خص الوجوب بأول الوقت ان الفضیله
۴۴ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۴۴.mp3 ۴۴ ۸۰ ۱۰ أصل الحق ان تعلیق الأمر بل مطلق الحکم على
۴۵ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۴۵.mp3 ۴۵ ۸۲ ۱ وعن الثانی بوجوه أحدها ان ظاهر الآیه –
۴۶ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۴۶.mp3 ۴۶ ۸۲ ۱۳ أصل واختلفوا فی اقتضاء التعلیق على الصفه نفی
۴۷ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۴۷.mp3 ۴۷ ۸۴ ۹ أصل والأصح ان التقیید بالغایه یدل على مخالفه
۴۸ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۴۸.mp3 ۴۸ ۸۵ ۱۰ أصل قال أکثر مخالفینا ان الأمر بالفعل المشروط جائز
۴۹ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۴۹.mp3 ۴۹ ۸۷ ۵ احتج المجوزون بوجوه الأول لو لم یصح التکلیف
۵۰ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۵۰.mp3 ۵۰ ۸۸ ۹ والجواب عن الأول ظاهر مما حققه السید ره اذ لیس
۵۱ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۵۱.mp3 ۵۱ ۹۰ ۴ أصل الأقرب عندی ان نسخ مدلول الأمر وهو الوجوب
۵۲ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۵۲.mp3 ۵۲ ۹۱ ۶ فان قیل لا نسلم عدم مانعیه نسخ الوجوب لثبوت
۵۳ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۵۳.mp3 ۵۳ ۹۳ ۸ فاعلم ان دلیل الخصم لو تم لکان دالا على بقاء الاستحباب
۵۴ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۵۴.mp3 ۵۴ ۹۴ ۱۲ أصل وقد اختلفوا فی ان المطلوب بالنهی ما هو فذهب
۵۵ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۵۵.mp3 ۵۵ ۹۵ ۱۵ أصل قال السید المرتضى حمه الله علیه وجماعه منهم العلامه ره
۵۶ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۵۶.mp3 ۵۶ ۹۷ ۱۰ أصل الحق امتناع توجه الأمر والنهی الى شیء واحد ولا
۵۷ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۵۷.mp3 ۵۷ ۹۸ ۱۵ احتج المخالف بوجهین الأول ان السید اذا أمر
۵۸ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۵۸.mp3 ۵۸ ۱۰۰ ۱۱ أصل اختلفوا فی دلاله النهی على فساد المنهی عنه على
۵۹ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۵۹.mp3 ۵۹ ۱۰۲ ۳ والجواب عن الأول أنه لا حجه فی قول العلماء بمجرده
۶۰ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۶۰.mp3 ۶۰ ۱۰۳ ۹ حجه النافین للدلاله مطلقا لغه وشرعا أنه لو دل لکان
۶۱ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۶۱.mp3 ۶۱ ۱۰۵ ۵ احتج القائلون بالاشتراک بوجهین الاول ان الالفاظ
۶۲ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۶۲.mp3 ۶۲ ۱۰۶ ۱۱ أصل الجمع المعرف بالاداه یفید العموم حیث لا عهد ولا نعرف
۶۳ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۶۳.mp3 ۶۳ ۱۱۱ ۰ على ان هذه اللفظه اذا دلت على القله والکثره و
۶۴ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۶۴.mp3 ۶۴ ۱۱۲ ۱۱ أصل ما وضع لخطاب المشافهه نحو یا أیها الذین آمنوا
۶۵ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۶۵.mp3 ۶۵ ۱۱۵ ۰ والجواب عن الأول المنع من عدم الأولویه فان
۶۶ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۶۶.mp3 ۶۶ ۱۱۷ ۸ واذ خص العام وأرید به الباقی فهو مجاز مطلقا
۶۷ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۶۷.mp3 ۶۷ ۱۱۹ ۵ حجه من قال بأنه حقیقه ان بقی غیر منحصر ان
۶۸ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۶۸.mp3 ۶۸ ۱۲۰ ۹ نحو الف سنه الا خمسین عاما حقیقه على تقدیر تسلیمه
۶۹ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۶۹.mp3 ۶۹ ۱۲۱ ۱۰ احتج منکر الجیه مطلقا بوجهین الاول ان حقیقه
۷۰ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۷۰.mp3 ۷۰ ۱۲۴ ۱۴ واحتج مشترط القطع بأنه ان کانت المسأله مما
۷۱ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۷۱.mp3 ۷۱ ۱۲۷ ۴ ولنقدم على توجیه المختار مقدمه یسهل بتدبرها
۷۲ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۷۲.mp3 ۷۲ ۱۲۹ ۲ اذا تمهد هذا قلنا ان أدوات الاستثناء کلها
۷۳ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۷۳.mp3 ۷۳ ۱۳۰ ۹ احتج المرتضى بوجوه الأول ان القائل اذا قال لغیره
۷۴ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۷۴.mp3 ۷۴ ۱۳۴ ۵ والجواب عن الاول المنع من ثبوت الحکم فی
۷۵ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۷۵.mp3 ۷۵ ۱۳۷ ۲ والجواب عن الاول أنه کان المراد بمخالفه الاستثناء
۷۶ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۷۶.mp3 ۷۶ ۱۴۰ ۴ والجواب عن الثانی ان حصول الاستقلال
۷۷ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۷۷.mp3 ۷۷ ۱۴۲ ۱۴ والجواب عن الخامس ان الاستثناء من الاستثناء
۷۸ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۷۸.mp3 ۷۸ ۱۴۵ ۱۲ احتج الاولون بأن تخصیص الضمیر مع بقاء عموم
۷۹ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۷۹.mp3 ۷۹ ۱۴۷ ۰ أصل لا خلاف فی جواز تخصیص الکتاب بالخبر المتواتر
۸۰ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۸۰.mp3 ۸۰ ۱۴۷ ۱۰ لنا أنهما دلیلان تعارضا فاعمالهما ولو من وجه أولى
۸۱ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۸۱.mp3 ۸۱ ۱۴۸ ۹ حجه المفصلین ان الخاص طنى والعام قطعی
۸۲ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۸۲.mp3 ۸۲ ۱۴۹ ۴ خاتمه فی بناء العام على الخاص اذا ورد عام وخاص
۸۳ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۸۳.mp3 ۸۳ ۱۵۰ ۸ حجه القول بالنسخ وجهان أحدهما ان القائل اذا
۸۴ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۸۴.mp3 ۸۴ ۱۵۱ ۴ اذا عرفت هذا فاعلم أن المحقق عند نقله القول
۸۵ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۸۵.mp3 ۸۵ ۱۵۲ ۳ فقد تردد الخاص مع جهل التاریخ بین أن
۸۶ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۸۶.mp3 ۸۶ ۱۵۳ ۷ وینبغی ان یعلم ان أثر هذا الاشکال على تقدیر
۸۷ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۸۷.mp3 ۸۷ ۱۵۴ ۱۰ اذا عرفت هذا فاعلم أنه اذا ورد مطلق ومقید
۸۸ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۸۸.mp3 ۸۸ ۱۵۵ ۱۴ وقد اشار الى بعض هذا الاشکال فی نهای واجاب
۸۹ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۸۹.mp3 ۸۹ ۱۵۷ ۱۳ اذا عرفت هذا فهاهنا فرائد الاولى ذهب السید
۹۰ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۹۰.mp3 ۹۰ ۱۵۹ ۳ الثانیه عد جماعه فی المجمل نحو قوله صلى الله علیه وآله
۹۱ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۹۱.mp3 ۹۱ ۱۶۰ ۱ احتج الأولون بأن العرف فی مثله مختلف فیفهم منه
۹۲ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۹۲.mp3 ۹۲ ۱۶۱ ۵ أصل المبین نقیض المجمل فهو متضح الدلاله سؤا
۹۳ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۹۳.mp3 ۹۳ ۱۶۲ ۴ وفصل المرتضى فقال الذی نذهب الیه ان المجمل
۹۴ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۹۴.mp3 ۹۴ ۱۶۳ ۳ وأما ما یوهمه ظاهر عباره السید من تخصیصه المنع من
۹۵ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۹۵.mp3 ۹۵ ۱۶۴ ۲ واحتج المرتضى على جواز تأخیر بیان المجمل بنحو ما ذکرناه
۹۶ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۹۶.mp3 ۹۶ ۱۶۵ ۱۰ الثانی ان جواز التأخیر یقضی أن یکون المخاطب قد دل
۹۷ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۹۷.mp3 ۹۷ ۱۶۶ ۴ الثالث ان الخطاب وضع للأفاده ومن سمع لفظ
۹۸ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۹۸.mp3 ۹۸ ۱۶۷ ۱۳ فان قالوا لیس یجب أن یبین فی حال الخطاب کل مراد
۹۹ پخش فایل صوتی ۸۲-۰۹۹.mp3 ۹۹ ۱۶۸ ۱۳ وأما ثانیا فبالحل وتحقیقه أنه لا ریب فی افتقار
۱۰۰ پخش فایل صوتی ۸۲-۱۰۰.mp3 ۱۰۰ ۱۷۰ ۴ والعجب من السید أنه تکلم على المانعین من تأخیر
۱۰۱ پخش فایل صوتی ۸۲-۱۰۱.mp3 ۱۰۱ ۱۷۱ ۰ فان قلت هذا الزمان مستثنى من البین وانما یستقبح
۱۰۲ پخش فایل صوتی ۸۲-۱۰۲.mp3 ۱۰۲ ۱۷۳ ۷ قوله حضور زمان الحاجه لیس بمؤثر فی دلاله اللفظ
234 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/mahanserver.net.png

دسته بندی

اسکرول بار