دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

http://www.mostazafin.tv/images/screenshot/8/memeri1.jpg

آشنایی با پروژه صهیونیستی memri

در برنامه راز با موضوع “تئوری توطئه” ، دکتر مجید شاه حسینی کارشناس برنامه به معرفی و بررسی یکی از ابزارهای جنگ نرم صهیونیست ها یعنی میمری (memri) پرداخت ، دکتر شاه حسینی تاکید می کند که همین برنامه هم توسط رصد گران میمری تی وی رصد شده و در سایت آنها قرار خواهد گرفت ، ویدئو حاضر همان برنامه است که در سایت میمری قرار گرفته است.

اما میمری تی وی چیست؟

 Middle East Media Research Institute به معنای “موسسه‌ی‌ تحقیقات رسانه ای خاورمیانه” که در اصطلاح رسانه‌ای به‌صورت نام مخفف MEMRI از آن یاد می‌شود که در عربی و فارسی ممری و میمری تلفظ میشود.این موسسه به عنوان مرکزی برای ترجمه رسانه‌های عمومی خاورمیانه، به زبان‌های غربی و… در فوریه ۱۹۹۸ توسط یک یهودی صهیونیست به نام ایگال کارمون Yigal Carmon، در واشنگتن بنیان‌گذاری شد. این مرکز در سایت اینترنتی‌اش کارویژه‌ی خود را اینگونه تعریف می‌کند: «با بهره‌برداری از ترجمه‌ی ‌مطالب رسانه‌های‌ عمومی عربی، فارسی و ترکی و اردو، و تحلیل‌های اصیل گرایش‌های سیاسی، عقیدتی، روشنفکرانه، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی منطقه، پلی میان غرب و خاورمیانه ایجاد می‌کند».

 از این‌رو، در ادامه خود را اینگونه معرفی می‌کند: « این سازمان، مستقل،‌ غیرجانبدارانه و با اهدافی غیرانتفاعی است. ‌که ستاد اصلی‌اش در واشنگتن واقع شده و شعبه‌هایی در لندن، رم، بیت المقدس، بغداد، شانگهای و توکیو دارد و ترجمه‌هائی به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیولی، فرانسه، عبری، ایتالیائی، روسی، لهستانی، چینی و ژاپنی ارائه می‌دهد.» این خدمات به صورتی منظم و پیوسته، به صورت رایگان، در اختیار رسانه‌های عمومی، بنیادها و مسئولان سیاسی غربی، خصوصاً اعضای کنگره ایالات متحد قرار می‌گیرد.

یکی از مهمترین ارکان موسسه‌ی ممری، مرکزی به عنوان MemriTV می‌باشد که وظیفه‌ی ‌رصد شبکه‌های تلویزیونی عربی و فارسی را به عهده دارد. این بنیاد به طور منظم و بادقت فراوان برنامه‌هایی را از این تلویزیون‌ها انتخاب می‌کند و با ترجمه به صورت زیرنویس و  همچنین گزیده‌ی ‌پیام‌های کوتاه، آنان را به‌طور رایگان در اختیار شبکه‌های غربی قرار می‌دهد.

 در سایت این مرکز علاوه بر MemriTV  می‌توان بخش‌هایی از قبیل جهاد و تروریسم و رصد تهدیدها،بخش ایران، بخش پاکستان، بخش اقتصادی، بخش ترکی و بخش فرهنگی خاورمیانه را مشاهده کرد.

 در تعریفی وسیع‌تر، بهتر است بگویم که موسسه ممری در خدمت راهبرد اسرائیل جهت به زیر سئوال بردن روابط میان کشورهای اسلامی خاورمیانه و غرب فعالیت می‌کند و این ادعا را می‌توان در گزینش مطالب و تصاویری که ممری از میان صدها شبکه‌ی ‌تلویزیونی انجام می‌دهد مشاهده کرد. این گزینش به صورتی است که کاربرانی که هیچ تصور خاصی از کشورهای اسلامی و عربی ندارند، با مشاهده‌ی تصاویر و مطالب و فیلم‌های انتخاب شده‌‌ی این مرکز  چیزی جز خشونت، تروریسم، استبداد از این منطقه تصوری نمی‌توانند داشته باشند.

 شانتاژ رسانه‌ای این مرکز و پخش تصاویر گزینشی در وبگاه موسسه‌ی تحقیقات رسانه‌ای خاورمیانه باعث شده است تا برخی کشورهای اروپایی و همچنین ایالات متحده به تحریم این شبکه‌ها روی آورده و اجازه‌ی عدم پخش آنها را صادر کند که به عنوان مثال می‌توان به شبکه‌ی سحر، العالم، المنار، الاقصی و… اشاره کرد.

ابراهیم هوپر مسئول شورای روابط اسلامی- امریکایی در مورد بنیاد ممری نیز معتقد است که: ممری بدترین اخبار ممکن را از جهان اسلام در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد و در جهت نشر آن‌ها به صورت گسترده تلاش می‌کند.

ارتباط این موسسه با رژیم صهیونیستی و همچنین هم‌راستایی اهداف این موسسه با صهیونیسم جهانی به وضوح آشکار است. و این روند در ساختار تشکیلاتی MEMRI قابل مشاهده است.

ایگال کارمن، رئیس موسسه تحقیقات رسانه‌ای خاورمیانه نیز که خود سرهنگ بازنشسته سازمان اطلاعات وزارت دفاع رژیم صهیونیستی (IDF)می‌باشد.(از سال‌های ۱۹۶۸الی۱۹۸۸) همچنین وی در دوره‌های نخست وزیری اسحاق شمیر و اسحاق رابین، مقام مشاور امور امنیتی و ضدجاسوسی را به عهده داشت او نماینده‌ی ،مذاکرات به اصطلاح صلح اسرائیل با سوریه در مادرید و واشنگتن بود (۱۹۹۱-۹۲) کارمن به زبان‌های عربی، عبری و انگلیسی کاملا مسلط است. وی این موسسه رابه همکاری ۵ فرد صهیونیست دیگر راه‌اندازی کرد که ۲نفر از آنان نیز عضو سرویس‌های جاسوسی این رژیم بودند. علاوه بر شورای مرکزی و موسسین این مرکز، شمار بسیاری از کارکنان MEMRI نیز از متخصصان سابق وزارت اطلاعات اسرائیل هستند.

علاوه بر ساختار تشکیلاتی صهیونیستیِ این مرکز، از مشی فعالیت این موسسه نیز این رابطه آشکار است به طوری که اگر در رسانه‌های جهان اسلام نسبت به اسرائیل انتقاد و یا حملاتی انجام گیرد، این موسسه آن‌ها را حمل بر یهود ستیزی کرده و با ارائه‌‌ی تصویری خشن، به دفاع از عملکرد یهود و صهیونیسم می‌پردازد.

 چندی پیش نیز معاون خارجی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با اعلام لیست ۶۰ موسسه و شرکت خارجی از فعالیت آن‌ها در راستای استراتژی تهاجم و براندازی نرم علیه جمهوری اسلامی ایران پرده برداشت که موسسه‌ی‌ تحقیقات رسانه ای خاورمیانه MEMRI  نیز در ردیف ۴۹ این موسسات جای دارد.

دانلود

2235 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت