دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

انحصار علم و فناوری / تحلیل و بررسی ان پی تی و پروتکل الحاقی / دکتر بیژن پیروز / برنامه ثریا / فیلم کامل / لینک مستقیم دانلود

بسیاری از کشورها از امضای پروتکل الحاقیِ تحمیلی توسط آژانس سرباز زده‌اند و اصلاحات مورد نظر خود را توسط چانه زنی به آن اعمال کرده اند، از آنجایی که کشورها تن به چنین نظام بازرسی سنگینی ممکن است ندهند در پروتکل به عبارات رنگ و لعاب داده شده است و بازی با الفاظ و عبارات در متن پروتکل بسیار است. برای مثال به جای بازرسی، عبارت دسترسی مدیریت شده و بجای بازجویی، عبارت مصاحبه آورده شده است. همانگونه که ما به نابینا، روشندل می گوییم و سعی در تلطیف عبارات داریم.

برنامه ثریا در این برنامه با حضور دکتر بیژن پیروز عضو هیات علمی دانشگاه تهران و رئیس مرکز مطالعات عالی بین المللی دانشگاه تهران به مباحث مربوط به چگونگی شکل گیری معاهدات بین المللی در جلوگیری از دست یابی کشورها به علم و فن آوری می پردازد. همچنین در این برنامه تاریخچه فشارهای وارده به کشورمان برای جلوگیری از دست یابی به برخی فناوری های خاص مورد واکاوی قرار خواهد گرفت و مباحث این روزهای کشور از جمله ان پی تی و پروتکل الحاقی زیر ذره بین قرار خواهد گرفت.

دکتر بیژن پیروز عضو هیات علمی دانشگاه تهران و رئیس مرکز مطالعات عالی بین‌المللی این دانشگاه که سخنان دقیق و مستدل وی پیش از این در مستندهای هسته‌ای ثریا به روی آنتن رفته بود، به عنوان مهمان حضوری در برنامه شرکت داشت. بخشی از سخنان مهم دکتر بیژن پیروز در این قسمت از برنامه ثریا، تحت عنوان واکاوی دکتر بیژن پیروز از دروغ هایی که «دولت و تیم هسته ای» به خورد مردم میدهند در فضای مجازی منتشر شده است.

انحصار علم و فناوری / تحلیل و بررسی ان پی تی و پروتکل الحاقی / دکتر بیژن پیروز / برنامه ثریا

انحصار علم و فناوری / تحلیل و بررسی ان پی تی و پروتکل الحاقی / دکتر بیژن پیروز / برنامه ثریا

مدت زمان : ۵۴ دقیقه
کیفیت : TVRip (عالی) – [ریلیز اختصاصی مبین مدیا]
حجم کل : ۲۶۶ مگابایت
تاریخ پخش : ۹۴/۰۳/۲۷
کاری از : برنامه ثریا

پیشنهاد ویژه مبین مدیا: این برنامه و سخنان مهم را از دست ندهید!

برنامه‌ی ثریا در این قسمت به واکاوی انحصار فناوری و روندهای صورت گرفته با تکیه بر سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه انرژی هسته‌ای از جمله پروتکل الحاقی و ان‌پی‌تی اختصاص یافت.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در ابتدا به مباحثی حول چگونگی شکل‌گیری معاهدات بین‌المللی در جلوگیری از دست‌یابی کشورها به علم و فن‌آوری، تاریخچه فشارهای وارده بر کشور برای جلوگیری از دست‌یابی به برخی فناوری‌های خاص و امکان استفاده‌ی صلح‌آمیز نه تنها از انرژی هسته‌ای بلکه از سلاح‌های هسته‌ای پرداخت.

وی در ادامه فیلم‌های قدیمی و جالب توجه از تبلیغات آمریکا و شوروی برای ترغیب مردم و همراه کردن آنها برای ساختن بمب را نمایش داد که مربوط به آزمایشات شوروی و آمریکا در دهه‌های گذشته به منظور مهار چاه‌های نفت یا خاک برداری از معادن توسط بمب مهار شده‌ی هسته‌ای بود.

رئیس مرکز مطالعات عالی بین‌المللی دانشگاه تهران در قسمت انتهایی برنامه که مهمترین بخش آن بود، مطالبی شنیده نشده را درباره‌ی پروتکل الحاقی و پذیرش آن توسط کشورهای جهان بیان کرد.

دکتر پیروز با بیان اینکه بسیاری از کشورها از امضای پروتکل الحاقیِ تحمیلی توسط آژانس سرباز زده‌اند و اصلاحات مورد نظر خود را توسط چانه زنی به آن اعمال کرده اند، گفت: از آنجایی که کشورها تن به چنین نظام بازرسی سنگینی ممکن است ندهند در پروتکل به عبارات رنگ و لعاب داده شده است و بازی با الفاظ و عبارات در متن پروتکل بسیار است. برای مثال به جای بازرسی، عبارت دسترسی مدیریت شده و بجای بازجویی، عبارت مصاحبه آورده شده است. همانگونه که ما به نابینا، روشندل می گوییم و سعی در تلطیف عبارات داریم؛ آمریکایی‌ها به عنوان موثرترین طرف در تدوین پروتکل الحاقی سعی کرده‌اند با اعمال این لطایف و تغییرات، از بارِ واقعیِ آنچه که قرار است توسط کشورها پذیرفته شود بکاهند.

وی اضافه کرد با این حال بسیاری از کشورها از جمله خود آمریکا، اصلاحات و محدودیت‌های سنگینی را در معاهده‌ی دو طرفه‌ی بین خود و آژانس که آقایان بنا دارند آن را یک کاسه کرده و به اسم پروتکل الحاقی جا بزنند، اعمال کرده‌اند.

دکتر پیروز در ادامه با اشاره به واضح بودن این مسائل برای تیم مذاکره‌کننده گفت: حتی یک دانشجوی ارشد در رشته‌های مرتبط به روشنی این مسائل را می‌داند و سیاسیون نیز مسلما به این موارد آگاهند اما اینکه واقعا باچه قصد داریم چنین نظام بازرسی را می‌پذیریم جای تامل است.

انحصار علم و فناوری / تحلیل و بررسی ان پی تی و پروتکل الحاقی / دکتر بیژن پیروز / برنامه ثریا

انحصار علم و فناوری / تحلیل و بررسی ان پی تی و پروتکل الحاقی / دکتر بیژن پیروز / برنامه ثریا

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۴۵۰*۷۲۰)
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نامحدود
منبع: MobinMedia.ir
2564 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت