دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

فیلم مستند در ضیافت اسلحه / آموزش های رزمندگان مقاومت / قسمت اول / دوبله فارسی / لینک مستقیم دانلود

این قسمت از فیلم مستند مربوط به یگان‌های شهادت‌طلب حرکت مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، موسوم به یگان‌های شهید عزالدین قسام است که در آن در قالب تصاویری مستند مصاحبه‌هایی منحصر به فرد از فرماندهان یگان‌های قسام (سردار شهید احمد الجعبری از شهدای جنگ ۸ روزه غزه) و آموزش‌های رزمندگان این حرکت را به نمایش در می آورد.

فیلم مستند در ضیافت اسلحه / آموزش های رزمندگان مقاومت / قسمت اول / دوبله فارسی 

 

 

 

 

فیلم مستند در ضیافت اسلحه / آموزش های رزمندگان مقاومت / قسمت اول / دوبله فارسی

مدت زمان : ۴۷ دقیقه [قسمت اول]

کیفیت : VCDRip (خیلی خوب)

کاری از : شبکه الجزیره 

دوبله از : ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام

پیشنهاد مبین مدیا : این مستند را از دست ندهید!

سردار شهید احمد الجعبری پس از محمد دیاب الضیف (فرمانده کل یگانهای عزالدین قسام)، نفر دوم بود که از ویژه ترین افراد تحت پیگرد سازمان های امنیتی رژیم صهیونیستی به شمار می رفت. (البته برخی دیگر از منابع نیز او را نفر اول گردان های قسام در پی مجروحیت محمد ضیف می دانند) در زندان های رژیم صهیونیستی بود که الجعبری با شاخص‌ترین چهره های جنبش حماس نظیر شهید عبدالعزیز رنتیسی، شهید اسماعیل ابوشنب، شهید نزار الریان، ابراهیم المقادمه و همچنین شهید صلاح شحاده بنیانگذار شاخه نظامی جنبش حماس همنشین شد و همین همنشینی زمینه ساز پیوستن الجعبری به گردان های قسام پس از آزادی از زندان بود. الجعبری در سال ۱۹۹۵ (پس از ۱۳ سال) از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شد و اداره موسسه رسیدگی به امور اسیران وابسته به جنبش حماس را به عهده گرفت.

فیلم مستند در ضیافت اسلحه / آموزش های رزمندگان مقاومت / قسمت اول / دوبله فارسی 

 

 

 

 

فیلم مستند در ضیافت اسلحه / آموزش های رزمندگان مقاومت / قسمت اول / دوبله فارسی

در سال ۱۹۹۷ رابطه اش با محمد الضیف، سعد العرابید و عدنان الغول از شاخص ترین فرماندهان گردان های قسام مستحکم شد و همین مساله سبب شد نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان او را در سال ۱۹۹۸ به اتهام ایفای نقش حلقه اتصال میان شاخه نظامی و رهبری سیاسی جنبش حماس بازداشت کنند.

الجعبری در سال ۲۰۰۰ همزمان با آغاز انتفاضه مسجد الاقصی و هنگامی که رژیم صهیونیستی پایگاه های امنیتی تشکیلات خودگردان در باریکه غزه را هدف قرار داد، از زندان آزاد شد و توانست گام هایی مهم در جهت پیوستن به گروه عملیاتی گردان های قسام بردارد و در کنار شهید صلاح شحاده و محمد الضیف، توانست گردان های قسام را از نظر مالی و نظامی به بهترین صورت، ساماندهی کند. حالا دیگر ” الجعبری” به یکی از بزرگ ترین معضلات سازمان‌های امنیتی اسرائیل تبدیل شده بود.

او علاوه بر فرماندهی عملیاتهای مختلف و بی سابقه علیه رژیم صهیونیستی پیش از عقب نشینی این رژیم از غزه در سال ۲۰۰۵، به عنوان یکی از مسئولان اصلی پاکسازی غزه از جاسوسان تشکیلات خودگردان شناخته می‌شد که به جدایی غزه در ژوئن ۲۰۰۷ انجامید. وی همچنین به عنوان مغز متفکر عملیات ربودن گلعاد شالیط و فرمانده عملیات اختفای او طی مدت ۵ سال در نوار غزه به شمار می رفت.

 ” گلعاد شالیط ” یکی از سربازان ارتش اسرائیل در ژوئن ۲۰۰۶ توسط گردان‌های عزالدین قسام و گردان‌های ناصر صلاح الدین وابسته به کمیته های مقاومت مردمی فلسطین در “عملیات کرم شالوم” به اسارت رزمندگان فلسطینی درآمد. در سپیده دم ۲۵ ژوئن ۲۰۰۶ بود که رزمندگان فلسطینی موفق شدند با نفوذ به داخل مناطق اشغالی میان دو شهر رفح فلسطینی و اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی، یک نیروی زره پوش از گردان گیوعاتی را مورد حمله قرار دهند. این حمله که از زمان آغاز انتفاضه دوم الاقصی پیچیده‌ترین حمله بشمار می‌آمد، موفقیت‌آمیزترین آنها نیز بود و طی آن یک نظامی صهیونیست کشته، ۵ نظامی مجروح و شالیط نیز به اسارت گرفته و به درون نوار غزه منتقل شد.
ظرف ۵ سال، رژیم صهیونیستی و بخصوص سرویس‌های اطلاعات داخلی این رژیم (شین بث) تلاش بسیار کردند تا ضمن اطلاع از سرنوشت شالیط وی را آزاد کند اما تمام اقدامات آنها با شکست مواجه شد و ناتوانی اسرائیل در به دست آوردن کوچکترین اطلاعی از وی ضربه سختی به دولت، دستگاه‌های امنیتی و ارتش این رژیم وارد کرد.
جدای از آن رژیم صهیونیستی در طول این مدت از طریق تهدید تلاش بسیار کرد تا حماس را به تحویل دادن نظامی اسیر خود وادار کند، اما جنبش حماس هیچ‌گاه تسلیم این تهدیدات نشد. غیر از آن رژیم صهیونیستی بارها خواستار انعقاد قرارداد آزادی شالیت شد، اما به دلیل نپذیرفتن شرایط مورد نظر مقاومت فلسطینی، حماس از انعقاد هرگونه قرارداد با تل‌آویو امتناع کرد. جدای از رژیم صهیونیستی، اتحادیه اروپا و فرانسه نیز به محض انتشار خبر اسارت شالیط، به دلیل این‌که وی دارای تابعیت کشور فرانسه بود، پیگیر وضعیت او شدند. هنگامی‌که تلاش‌های صهیونیستی و اروپایی به نتیجه نرسید، تل‌آویو به دلیل فشاری که از جانب خانواده و افکار عمومی داخل اسرائیل مواجه بود، مجبور شد با میانجی‌گری آلمان در ۲ اکتبر ۲۰۰۹ میلادی، ۲۰ اسیر زن فلسطینی را در ازای دریافت اطلاعاتی مبنی بر زنده‌ بودن شالیط آزاد کند و در مقابل آن، حماس یک فیلم ویدئویی یک دقیقه‌ای از او در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد که ثابت می‌کرد، وی همچنان زنده است.
سرانجام رژیم صهیونیستی بار دیگر تسلیم مقاومت فلسطینی شد و قرارداد مبادله اسرا با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را امضا کرد که به موجب آن، جنبش حماس در ازای آزادی بیش از ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی، شالیط را به این رژیم تحویل دهد.

فیلم مستند در ضیافت اسلحه / آموزش های رزمندگان مقاومت / قسمت اول / دوبله فارسی 

 

 

 

 

فیلم مستند در ضیافت اسلحه / آموزش های رزمندگان مقاومت / قسمت اول / دوبله فارسی

ارتش رژیم صهیونیستی بارها سعی کرد الجعبری را ترور کند که مهم ترین اقدام آنها نیز حمله موشکی بالگردهای آپاچی به خانه او در ۱۸ آگوست ۲۰۰۴ بود که به زخمی شدن او منجر شد. در این حمله تروریستی، فرزند ارشد الجعبری به نام محمد (داماد شهید صلاح شحاده) و برادرش و سه تن از نزدیکانش شهید شدند. الجعبری خودش نیز داماد شهید عبدالعزیز الرنتیسی بود.
سردار شهید احمد الجعبری حدود ده سال قبل در این مستند که توسط شبکه الجزیره ساخته و در ایران توسط ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام منتشر گردید، به بیان برخی نقطه نظرات در رابطه با گردانهای عزالدین قسام پرداخت که مرور آنها پس از شهادت این فرمانده فلسطینی، خالی از لطف نیست. او در این مستند می گوید:

کار جهادی را با سازمان جهاد الدعوه، زمانی شروع کردم که برخی رزمندگان اخوان المسلمین با انجام عملیات های چریکی به گشتی های اسرائیل در نوار غزه حمله می کردند. بعد از چند عملیات، گروه های شهدا، ابتدا در شمال نوار غزه، سپس در جنوب و مرکز و بعد از آن نیز در سراسر نوار غزه شکل گرفت. از اینجا بود که فکر تاسیس یک نهاد نظامی منسجم به نام گردانهای عزالدین قسام شکل گرفت. مقاومت و مبارزه با صهیونیستها را با بمب شروع کردیم تا اینکه بعد از مدتی، سازماندهی شده و شروع کردیم به آموزش نیروها.

 وی با اشاره به بازداشت خود توسط ارتش اسرائیل و سیزده سالی که (از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۵) در زندان های این رژیم گذراند، می گوید:

ما در حماس شروع به تشکیل بخش های ویژه آموزشی، علمی، صنعتی، فرهنگی و عقیدتی کردیم و همچنین به دنبال اجرای طرح تشکیل دادگاه های نظامی برای گردانهای قسام بودیم تا پرونده این یگان تکمیل شود.
الجعبری در پاسخ به سوالی که خبرنگار الجزیره از او می پرسد مبنی بر اینکه اسراییلی ها می گویند شما نفر دوم گردان های قسام و جانشین محمد الضیف هستید، می گوید: صحبت اسراییلی ها برای من مهم نیست. ما در یگانهای قسام، مقام و منصب نداریم و تنها یک مبارز فی سبیل الله هستیم. هرکجا که میدانی برای مبارزه در راه خدا باشد، می توانید من را همانجا پیدا کنید. البته این برای من یک افتخار است که در کنار کسی مثل محمد ضیف کار کنم اما این مسایل بین ما مفهومی ندارد. تنها چیزی که برای ما مهم است، شرافت و مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

 

بررسی عملیاتهای گردانهای عزالدین قسام، موضوع دیگری بود که الجعبری در مستند الجزیره به آن اشاره کرد و گفت: به لطف خدا من افتخار شرکت در آماده‌سازی و برنامه ریزی برخی عملیات های جهادی را داشتم و به جرات میگویم که نود درصد عمیلات های قسام بی نظیرند چون اتاق عملیاتهای قسام هیچ عملیاتی را تا مرحله اجرا جلو نمی برد مگر اینکه همه مراحل تخصصی آن را به دقت بررسی کرده باشد. اوایل که ساخت آرپی جی را در نوار غزه شروع کردیم، باید قطعات آن را می خریدم، قطعاتی که تا چهارده هزار دینار اردنی برایمان تمام می شد اما امروز به لطف خدا هم قطعه می سازیم همه قبضه را.

فیلم مستند در ضیافت اسلحه / آموزش های رزمندگان مقاومت / قسمت اول / دوبله فارسی 

 

 

 

 

فیلم مستند در ضیافت اسلحه / آموزش های رزمندگان مقاومت / قسمت اول / دوبله فارسی

خبرنگار الجزیره از فرمانده حماس می پرسد: شما به مرگ خیلی نزدیک هستید، این چه تاثیری در زندگی شما دارد؟
الجعبری جواب می دهد:

درست است. اما فلسطین برای ما ارزش زیادی دارد. یک روز که از محل جلسه با دوستان بیرون می‌آمدم، موشکی در پشت سرمان به زمین خورد و من به وسط خیابان پرتاب شدم و شروع به خواندن شهادتین کردم. در همان عملیات بود که پسرم محمد، برادرانم حسین و فتحی و برخی از دوستان به شهادت رسیدند.

فیلم مستند در ضیافت اسلحه / آموزش های رزمندگان مقاومت / قسمت اول / دوبله فارسی 

 

 

 

 

فیلم مستند در ضیافت اسلحه / آموزش های رزمندگان مقاومت / قسمت اول / دوبله فارسی

او همچنین درخصوص استراتژی مبارزه با اشغالگران می گوید: تمام یهودیانی که وارد سرزمین فلسطین شدند، از نظر ما قاتل، جنایتکار، متجاوز و اشغالگرند و همان یهودیانی هستند که ما با آنها مبارزه می کنیم ولی یهودی که در کنیسه خودش در امریکا و اروپاست با او کاری نداریم اما اگر وارد این سرزمین شوند، با آنها می جنگیم و آنها را خواهیم کشت.
سیاست ما این است که دامنه درگیری ها را به خارج از مرزها نبریم. ما برای آزادی کامل برادرانمان در کرانه باختری کار می کنیم. ما یک سازمان نظامی مجاهد هستیم که اسلحه برداشتیم و آن را حفظ خواهیم کرد. ما فلسطین را و طرح و استراتژی خود برای آزادی کامل فلسطینیان حفظ خواهیم کرد. این جهاد و مقاومت ادامه خواهد داشت و هیچ کس نمی تواند جلوی آن را بگیرد…

دانلود فایل (های) این نوشته :

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۵۷۶*۷۲۰)
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نا محدود
منبع: MobinMedia.ir

 

3453 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت