دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

مستند ترور حقیقت / قسمت دوم / لینک مستقیم دانلود

مستند ترور حقیقت که در ۴ قسمت تهیه شده است، مستندی جالب که با تحلیل نامه هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)  شروع می گردد و با روز شماری روز های قبل  و بعد از انتخابات، پشت پرده ای از این وقایع را به تصویر می کشاند. در ادامه خلاصه ای از قسمت دوم این مستند، آورده شده است.

https://www.zahra-media.ir/wp-content/uploads/2013/12/TerroreHaghighat.S41.jpg

مستند ترور حقیقت / قسمت دوم / لینک مستقیم دانلود

 

 

مدت زمان : ۱۶ دقیقه

کارگردان : قاسم  بخشی

نویسنده : خسرو زینال‌پور

ویدئو گرافیک : جواد اشرفیان

کاری از : مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

خلاصه قسمت دوم :

در این قسمت به روز شمار وقایع  و اتفاقات روزهای انتخابات ۸۸ از تاریخ ۱۹ خرداد  تا ۲۳ خرداد پرداخته شده است :

  • ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ :  نامه بحث برانگیز هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری در خصوص رفع اتهامات وارده به او در مناظره های تلویزیونی و درخواست عمل به مصلحت و دفاع از خویش از سوی رهبری؛ رسانه ای شدن نامه از آنجا هاشمی رفسنجانی در موقعیت می توانسته به صورت حضوری در محضر مقام معظم رهبری به بیان صحبت های خویش بپردازد، نگارش این نامه و رسانه ای کردن آن جای تأمل دارد که به تبع با توجه به زمان اندک مانده به انتخابات، یک نوع فشار رسانه ای به رهبری را ایجاد می نمود که ارسال هر نوع پاسخ مثبت یا منفی (تایید یا رد نامه هاشمی رفسنجانی)  شبهه ای را در جامعه ایجاد می نمود که مقام معظم در رد یا تایید کاندیدای دولتی عمل نموده است.
  • ۲۱ خرداد ۱۳۸۸ :  شایعه ای پیرامون پاسخ مقام معظم رهبری به نامه هاشمی رفسنجانی که از سوی منابع آگاه رد می گردد، پایگاه اطلاع رسانی ستاد موسوی ادعا کرده که بر اساس نظرسنجی ها، میرحسین موسوی پیروز انتخابات خواهد بود. پایان مهلت تبلیغات و آرامش نسبی در کشور؛ قطعی شبکه پیامک در کشور که از مهمترین دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :
  1. نشر اکاذیب و شایعه های پیرامون انتخابات مانند شایعه پاسخ رهبری به نامه هاشمی رفسنجانی با این محتوای اینکه ملت ایران در پای صندوق های رأی، پاسخ دروغگویان را خواهد داد.
  2. درخواست تجمع میلیونی از مردم در مقابل وزارت کشور در جمعه شب، ۲۲ خرداد با هدف صیانت از آراء با پیش بینی شکست خوردن برخی کاندیداها و اعمال فشار به مسئولین کشوری
  3. سوء استفاده برخی جریانات از شبکه پیامک کشور به ایجاد خبرسازی و ارائه گزارشات ساختگی لحظه به لحظه از میزان آراء میرحسین موسوی بر رأی شرکت کنندگان تأثیر بگذارند.
  • ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ : روز برگزاری انتخابات؛ شایعه هایی پیرامون پیروزی میرحسین موسوی در انتخابات؛ تکذیب حمایت مقام معظم رهبری از کاندیدای خاص از سوی ایشان؛ مصاحبه های قربان بهزادیان نژاد، رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و علی اکبر محتشمی پور  و بیان برخی شایعات و اعتراضات در مصاحبه های خود؛ ادامه رأی گیری تا پایان ساعت شب در برخی شهرها و حضور حداکثری در پای صندوق های رأی؛ ادعای میرحسین موسوی در مصاحبه مطبوعاتی در ساعت ۱۱ جمعه شب، ۲۲ خرداد مبنی بر پیروزی قاطع وی در انتخابات با وجود تقلب و تخلفات گسترده و اعلام زمان جشن پیروزی در شامگاه  ولادت حضرت زهرا (س) [۲ روز بعد]؛ جنگ تبلیغاتی رسانه ها  و خبرگزاری ها در پیش بینی نتایج انتخابات
  • ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ :  آغاز شمارش آراء و اعلام پیروزی احمدی نژاد با کسب ۲۴.۵ میلیون رأی؛ پیام مقام معظم رهبری به مناسبت مشارکت حداکثری در پای صندوق های رأی؛ صدور اولین بیانیه اعتراض آمیز از سوی کروبی؛ مصاحبه زهرا رهنورد با شبکه BBC؛ صدور بیانیه موسوی مبنی بر تسلیم نشدن در برابر این صحنه آرایی ها؛ انتشار مصاحبه کوتاه بحث برانگیز خانم مرعشی همسر هاشمی رفسنجانی؛ شکل گیری نخستین تجمع های غیر قانونی در تهران و شهرستان ها که این حرکات های پس از انتخابات ،تداعی کننده انقلاب های مخملی در کشور هایی چون گرجستان و اوکراین بود؛ صدور بیانیه میرحسین موسوی خطاب به مراجع تقلید در خصوص تقلب در انتخابات و تخلفات گسترده از سوی وزارت کشور و کاندیدای دولتی؛ مصاحبه تلویزیونی احمدی نژاد پس از پیروزی در انتخابات و بیان برنامه و طرح های آتی دولت دهم

در خبرها :

مستند «ترور حقیقت» حوادث پس از انتخابات را بررسی می‌کند

تولید “ترورحقیقت” تا جشنواره سینما حقیقت به پایان می رسد

پی نوشت : در آخر یک تشکر ویژه  از آقای محمد علی کاشانی نژاد (یکی از بازیدکنندگان سایت مبین مدیا) به خاطر ارسال این مستند بسیار جذاب برای سایت مبین مدیا، می نماییم.

3705 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت