دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

بصیرت و دشمن شناسی / فیلم سخنرانی دکتر کامران باقری لنکرانی / لینک مستقیم دانلود

دکتر کامران باقری لنکرانی در این سخنرانی به لزوم دشمن شناسی به عنوان یکی از ارکان بصیرت سیاسی پرداختند. دکتر لنکرانی به عنوان سخنران اختتامیه، در ابتدای سخنانش درباره نقش بصیرت در حوادث و فتنه ها گفت؛ رهبر عظیم الشان انقلاب در ایام فتنه چند نوبت به کلام امیرالمومنین (ع) اشاره فرمودند که لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و صبر، کسانی می توانند پرچم داری این میدان را برعهده بگیرند و نقش آفرین باشند که اهل بصیرت و صبر باشند کارگاهی که در سبطین و در بصره و در نهروان و در امتداد آن عاشورا و تکیه بر کلام نورانی که فرمودند کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا و تا امروز ادامه پیدا کرده، کسانی می توانند در این میدان پایدار در مسیر هدایت بمانند و عاقبت به خیر شوند و فراز و نشیب روزگار و فشار حوادث آنها را از مسیر منحرف نکند، که به این بصیرت و صبر رسیده باشند.

برای اینکه موضوع بصیرت را به خوبی درک کنیم گاهی لازم است یک بازنگری در نگاه ها و شناختی که از اطراف و دوستان و دشمنانمان خود داشته باشیم. یک رکن بصیرت دشمن شناسی است اگر ما دشمن را به درستی نشناسیم نمی توانیم خطوط قرمز، تعاملات و مسیر رو به جلو را برای خود تعریف کنیم و در جورچین دشمن قرار می گیریم. برخی از اتفاقات تلخ سال ۸۸ به این دلیل رخ داد که افرادی که در صحنه سیاسی بودند و میدان داری می کردند نقشه، جایگاه و حیله های دشمن را نشناختند و در جورچین آنها قرار گرفتند و به گونه ای عمل کردند که خواست آمریکا بود و مستکبرینی که میخواستند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند.

دشمن شناسی / فیلم سخنرانی دکتر کامران باقری لنکرانی

بصیرت و دشمن شناسی / فیلم سخنرانی دکتر کامران باقری لنکرانی

مدت زمان: ۳۰ دقیقه

کیفیت: WEBRip (عالی)

زمان سخنرانی:  نهم دی ۹۲

مکان سخنرانی: بوشهر؛ دفتر پژوهش های موسسه امام خمینی (ره)

پخش از : مستضعفین تی وی

 

وی ادامه داد؛ اگر امروزه دشمن را به خوبی نشناسیم ممکن است در وادی آن قرار بگیریم. عده ای گمان می کنند اتفاقاتی که بعد از انقلاب اسلامی افتاده و دعوای بین جمهوری اسلامی و نظام استکباری به دلیل بد اخلاقی های ما است مثلا چون ما لانه جاسوسی را اشغال کردیم آمریکایی ها با ما بد شدند یا مثلاً ازحقوق خودمان دفاع کردیم و چون در این دفاع خیلی پافشاری کردیم باعث بد شدن آمریکایی ها با خود شدیم پس حق دارند نسبت به ما بی اعتماد باشند.متاسفانه از این استدلال های مضحک در این ماه های اخیر زیاد شنیدیم که جای دوست و دشمن را عوض کرده و حق را در معرض عذر خواهی در برابر باطل قرار داده است. دشمن شناسی رکن مهمی در بصیرت است آیا واقعا ما باید در برابرآمریکا عذرخواهی کنیم؟ آیا به دلیل پافشاری بر شعارهای انقلابی و عمل بر اساس اعتقادها و باورهایمان در وضعیت فعلی عالم مقصریم؟ امام (ره) در نوشته های آخر خود این روز را پیش بینی کرده بودند و فرمودند که روزی خواهد رسید که عده ای می آیند و بگویند برای چه با آمریکا مقابله کردید. متاسفانه آن روز دارد می رسد و باید حواسمان جمع باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در ادامه افزود: ما در برابر آمریکا و نظام استکباری جهان، در ۳۵ سال گذشته مظلوم واقع شدیم آمریکا از هیچ روزنه و فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دریغ نکرده است و تک تک روزهایی که از ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ گذشته و البته اگر عالمانه نگاه کنیم تک تک روزهایی که از ۳۰ تیر سال ۱۳۳۱ تا امروز گذشته در هر لحظه آن آمریکا برعلیه منافع ملی کشورمان توطئه کرده، و در جهت ضربه زدن تلاش کرده تا دولت ها را ساقط کرده، انسان های فرهیخته و مومن را ترور کرده و بر کشور فشارهایی وارد کرده است. خودمان این صحنه ها را ندیده ایم و واقعیات را برعکس متوجه شویم و این برعکس فهمی و معطوف بودن در اندیشه را که در کلام امیرالمومنین (ع) است را ترویج کنیم. واقعا انسان متاسف می شود در قرآن هم آمده که اگر کسی مستکبرین را دوست خود بگیرد از ایمان بهره ای نمی برد. این دعوا برسر قدرت نیست اگر ما محل درگیری خود را با غربی ها نفهمیم نمی توانیم به درستی تصمیم بگیریم واقعیت این است که در طی ۵۰۰ سال گذشته و از به وجود آمدن مدرنیزه در جهان، غربی ها تسلط بلا منازه ای بر عرصه های اجتماعی داشتند و فرهنگ قالب جهان را این قرار دادند که نقطه ی اوج، با قرائت غربی توسعه شود که برای این هم یک دین ساختند.

وی پیرامون فتنه ۸۸ گفت: تمام تلاش دشمن در سال ۸۸ برای اینکه یارگیری کند برای شروع فتنه این بود که بگوید ما نظام را قبول داریم و در انتخابات شرکت کردیم و رای ما مخدوش شده است در صورتی که تدبیر مقام معظم رهبری رسوا کردن این فتنه بود و فرمودند اگر روی بحث خدشه آرا مشکل دارید هر صندوقی که بگویید بازشماری می کنیم. برخی در حضور نمایندگان کاندیدها رای ها را شمردند و اتفاقا یکی دو درصد آرای آقای دکتر احمدی نژاد افزایش یافت نه آرای آنها و به این طریق رسوا شدند بعد از این گفتند مهندسی آرا شده یعنی کاری کردند که مردم به ایشان رای دهند. این منطق در کجای دنیا پذیرفته است؟ ، این فتنه با تدبیر مقام معظم رهبری رسوا شد و آنها مجبور شدند صراحتاً تقابل خود را با نظام اعلام کنند که اگر سیر وقایع ۸۸ را مرور کنید. در آذر ۸۸ این تقابل را نشان دادند البته از مرداد ماه سال ۸۸ که رئیس جمهور آمریکا رسما اعلام کرد که به پشتیبانی اصلاحاتی ها به تقابل با نظام خواهیم رفت، کلید خورد تا رسید به وقایع آذر ۸۸ و موساد و جنایاتی که مرتکب شدند و برای خود بی آبرویی فراهم آوردند و جالب اینجاست که تا به امروز که ۴ سال از آن جریان می گذرد، حتی یک مرتبه هم حمله به عزاداری سیدالشهدا و توهین به روز عاشورا را محکوم نکردند و حرفی هم نزدند اینها جزء بصیرت است که متوجه شویم در سال ۸۸ چه اتفاقی افتاد البته خواست ما این نیست که در سال ۸۸ بمانیم ما میخواهیم از آن سال درس بگیریم سال ۸۸ میدانی بود که مردم کشورمان را در برابر حوادث آتی واکسینه کرد.

دکتر لنکرانی درباره علل فتنه ۸۸ افزود؛ وقایع سال ۸۸ را تقابل دو کاندیدا نمی بینیم بلکه آن را حرکتی سازمان یافته برای براندازی نظام می دانیم. شواهد هم نشان دهنده همین امر است در این زمان باید با بی حیایی طلبکار باشیم؟! باید نسبت به این وقایع هوشیار باشیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: شما باید بصیرت بخشی و بصیرت سازی کنید. ما نه تنها باید خودمان درست بفهمیم بلکه باید به دیگران منتقل کنیم و آنها را نیز متوجه سازیم، اجازه ندهیم فضای غبار آلود باعث گم شدن مسیر شود البته خوشبختانه پیوند عمیقی که مردم با رهبری اسلامی دارند در هیچ زمانی نخواهند گذاشت این اتفاق صورت گیرد. امروزه خیلی بهتر عمق فرمایش امام (ره) را متوجه می شویم که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد. چیزی که در تند بادهای وحشتناک کشور را حفظ کرد، ولایت فقیه بود وگرنه آنها دو دهه برنامه ریزی کرده بودند و برای لحظه به لحظه ی آن سناریو داشتند. کسی که این سناری را برهم زد رهبری انقلاب اسلامی بود نه مسئولین کشور که متاسفانه برخی از مسئولین در جورچین آنها بودند و هر کاری آنها میخواستند، انجام می دادند برای مثال وقتی آنها به خیابان ها می آمدند، اینها هم همین کار را انجام می دادند و به خیابان ها می ریختند. این تقابل و دو قطبی شدن بود. نهی رهبری بود که هشدار داد اردو کشی خیابانی ممنوع و باید از مسیر قانونی پیش رفت وگرنه اگر تدبیر رهبری نبود پیروز انتخابات هم در جورچین آنها حرکت می کرد.

وی درادامه افزود؛ به هر حال ۸۸ گذشت، ۹ دی گذشت و ۹ دی ۸۸ در تاریخ تکرار نخواهد شد برای کسانی که در ۹ دی ۸۸، ۲۲ بهمن ۸۸ با حضور خود در صحنه بساط فتنه انگیزان را برچیدند، افتخار ابدی وجود دارد اما کسانی که در صحنه کم گذاشتند، اگر هزار سال دیگر هم کار خوب انجام دهند جبران نخواهد شد. طبق تعبیری که رهبر معظم اسلامی نسبت به واقعه عاشورا داشتند، فرمودند: عاشورا یک روز بود عده ای وارد صحنه شدند در صحنه ای که باید می آمدند موقع شناسی کردند. عده ای هم نیامدند و برخی از این عده بعدا شهید شدند. الحمدلله با سریال مختار بخشی از وقایع دهه ی هفتم بعد از هجرت بیشتر شناخته شد، توابین قیام کردند و چهار هزارنفرشان در یک روز به شهادت رسیدند اما وقتی تاریخ قضاوت می کند و آن را در کنار واقعه کربلا قرار می دهد مانند تفاوت زمین و آسمان است. موقع شناسی نکته بسیار بسیار مهمی است ممکن از شخصی بعد از یک اتفاق برود و حتی تا سرحد شهادت هم پیش رود اما عمل به هنگام و به اندازه بسیار مهم است ما باید به موقع و به اندازه عمل کنیم.

وزیر بهداشت نهم پیرامون نقش مجلس در فتنه گفت: من در مجلس نبودم اما تا جایی که رصد کردم، مجلس نسبت به موضوع فتنه ۸۸ حساسیت خوبی داشت، نسبت به کسانی که از فتنه برائت نداشتند رای منفی داد و حتی نسبت به کسانی که اعلام برائت کردند ولی حضور جدی در فتنه داشتند رای نداد در هر صورت مجلس فعلی حساسیت های لازم را داشت. شاید خیلی لازم نباشد که ما بر عناوین تکیه کنیم رهبر انقلاب فرمودند که امام راحل عظیم الشان مقتدای ما هستند و این عصر بدون نام “خمینی ” تعریف و شناخته شده نیست. مهم تر از عنوان ها نحوه ی برداشت و رفتار ما است اعتقاد ما به ولایت فقیه در باور ما امتداد انتقال به ولایت الهیه است ما این را یک مسیر می بینیم حالا اگر کسی این اعتقاد را نداشته باشد و مثلا به آقا بگوید امام المسلمین ولی رفتار دیگری داشته باشد، رفتار مهم تر از نحوه ی خطاب است.

وی در پایان درباره سران فتنه نیز افزود؛ افتخار ما این نیست که بگوییم عده ای را از انقلاب طرد کردیم، تا زمانی که خودشان نخواهند از دایره انقلاب اسلامی طرد شوند نظام اسلامی از تمام ظرفیت های موجود در کشور استفاده خواهد کرد.اگر امروز برخی از سران فتنه در حصر خانگی هستند به دلیل رافت اسلامی نظام است و گرنه مصداق مفسد فی الارض هستند و باید در دادگاه قانونی به جرائم آنها رسیدگی شود و اینها به دلیل رفتار خودشان بوده است.

کلمات کلیدی : بصیرت، دشمن شناسی، لانه جاسوسی، آمریکا، حقوق هسته ای، مرگ بر آمریکا، مدرنیته، انقلاب اسلامی، نقطه آرمانی، حیات، الگوی غربی، غرب، بحران اقتصادی، مدافعین انقلاب، انقلاب اسلامی، دوست، دشمن، مبانی انقلاب، اسلام طالبانی، انتخابات، بوشهر، فتنه ۸۸، بازشماری، انتخابات ۸۸، مهندسی آراء، لنکرانی، مردم، اشرافی گری، دشمن شناسی، فیلم سخنرانی کامران باقری لنکرانی، لینک مستقیم، دانلود

دانلود فایل (های) این نوشته :

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۴۵۰*۷۲۰)
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نا محدود
منبع: MobinMedia.ir
2920 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت