دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

نویسنده و کارگردان: روح‌الله حجازی
این فیلم نخستین اپیزود از سه‌گانه «عَشَقه» است ؛ سه‌گانه‌ای که با محوریت دفاع مقدس ، زندگی خانواده شهدا و ایثارگران و بخصوص مقام شامخ مادر را تصویر می‌کند. از این منظر اپیزود «مروارید» هم به عنوان حلقه‌ای از این مجموعه ، داستان زندگی مادر یک جانباز و دغدغه‌های خانواده‌اش را در بستر جامعه امروزی روایت می‌کند.
این تله ‌فیلم که سعی دارد نگاهی متفاوت به این مقوله داشته و از زاویه‌ای دیگر به بیان مشکلات و دغدغه‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران در زمان معاصر بپردازد. روح الله حجازی کارگردانیست که در آثارش سعی دارد عناصر ارزشی را به‌گونه‌ای با زندگی عادی و روزمره مردم پیوند زند که تا‌حد امکان برای مخاطب واقعی و باور‌پذیر باشد. حجازی علاوه بر فعالیت در سینما و ساخت فیلم‌های سینمایی همچون «در میان ابرها»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» در عرصه تولید فیلم‌های تلویزیونی نیز سابقه طولانی داشته و نتیجه این حضور یازده ساله تولید حدود ۱۲ تله‌فیلم بوده است. اما مرور کارنامه حجازی چه در عرصه سینما و چه در حوزه تلویزیون، علایق کارگردانی را برجسته می‌کند که هراسی از ورود به عرصه‌های دشوار و تجربه‌گرایی نداشته است.
موضوع فیلم:
در تله فیلم مروارید و دیگر تله فیلم های سه گانه عشقه قرار است که به موضوع دفاع مقدس و وضعیت زندگی خانواده شهدا و ایثارگران و مشکلاتی که آن ها در جامعه با آن مواجه هستند، پرداخته شود. این تله فیلم ها کاملا رویکرد نمایشی دارند و در کار از بخش های مستند استفاده نشده است.

بازیگران:
آهو خردمند ، پریناز ایزدیار
هادی دیباجی
معصومه رحمانی
علیرضا پیام یار
کیمیا حسینی

 

مدت : ۱ ساعت و ۱۳ دقیقه

دانلود با لینک مستقیم

پیامبر اکرم – صلّی الله علیه و آله – فرمود: اولین کسی که داخل بهشت می‌شود، فاطمه است. «بحار الانوار، ج ۴۳، ص ۴۴»

پیامبر اکرم – صلّی الله علیه و آله – (خطاب به حضرت فاطمه – سلام الله علیها -) فرمود: ای فاطمه همانا خداوند با خشم تو خشمگین و با رضایت و خشنودی تو خشنود می‌شود. «بحار الانوار، ج ۴۳، ص ۱۹»

امام باقر – علیه السّلام – فرمود: خداوند به هیچ نوع ستایشی بالاتر از تسبیح فاطمه – سلام الله علیها – عبادت نشده است و اگر چیزی بالاتر از این بود، حتماً پیامبر اکرم – صلّی الله علیه و آله – آن را به فاطمه – سلام الله علیها – می‌آموخت. «اصول کافی، ج ۲، ص ۵۰۴»

امام صادق – علیه السّلام – فرمود: تسبیح فاطمه در هر روز بعد از نماز، نزد من از هزار رکعت نماز در هر روز پسندیده‌تر است. «مکارم الاخلاق، ص ۲۸۱»

امام صادق – علیه السّلام – فرمود: اگر خدای تبارک و تعالی امیرالمؤمنین را برای فاطمه – سلام الله علیها – نمی‌آفرید، در روی زمین، از آدم گرفته تا هر بشری بعد از او، همسری برای او نبود. «اصول کافی، ج ۲، ص ۴۸۰»

امام صادق – علیه السّلام – فرمود: وقتی روز قیامت فرا رسد، خداوند تمامی بشر از اولین و آخرین را در یک جا جمع می‌کند پس منادی ندا می‌دهد: چشمانتان را ببندید و سرهایتان را پایین بیندازید تا فاطمه دختر محمد – صلّی الله علیه و آله – از صراط بگذرد. «بحار الانوار، ج ۴۳، ص ۲۲۴»

پیامبر اکرم – صلّی الله علیه و آله – فرمود: ای سلمان هر کس دخترم فاطمه را دوست بدارد در بهشت با من خواهد بود و هر کس او را دشمن بدارد پس او در آتش است. «بحار الانوار، ج ۲۷، ص ۱۱۶»

پیامبر اکرم – صلّی الله علیه و آله – فرمود: ای سلمان محبت فاطمه و دوست داشتن او در صد موقف و جایگاه از مواقف قیامت سودمند است، آسان ترین این مواقف: مرگ و قبر و میزان و محشر و (پل) صراط و موقف محاسبه اعمال است. «بحار الانوار، ج ۲۷، ص ۱۱۶»

پیامبر اکرم – صلّی الله علیه و آله – فرمود: همانا فاطمه در روز قیامت برای کسی که محب و دوست دار او و فرزندانش باشد، شفاعت می‌کند و خداوند شفاعت او را در مورد این افراد می پذیرد ‌و آنها را با شفاعت او وارد بهشت می‌کند. «القطره من بحار مناقب النبی و العتره، ج ۲، ص ۱۸۹»

1000 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت