دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

من با دو فرد [جریان] ستیز دارم : فردی که مطالبه حقی می کند که مال وی نیست، و دیگری فردی که حقی را که باید ادا کند ، نمی کند  …

( حضرت علی علیه السلام)

دکتر غلامحسین الهام بحث خود را اینگونه آغاز کردند که بعد از امام (ره)، دو جریان نظام را تهدید می کرد :

» تهدید حزبی : این تهدید با تأسیس حزب کارگزاران کلید خورده شد. جریانی که در ابتدا در پی مادام العمر کردن ریاست جمهوری به ریاست هاشمی رفسنجانی بود و در پی شکست آن طرح،  ایجاد یک طرح مدیریتی حزبی با سیطره بر کل نظام سیاسی جامعه را در سر می پروراند. این جریان فکری، حزب کارگزاران را در دوران سازندگی مدیریت می کرد و در سال ۱۳۷۶ و آغاز هفتمین دوره ریاست جمهوری با تغییر فضای چینش حزبی [نشاط حزبی] اقدام به ایجاد حزب دوم خرداد نمود که موفق به قدرت رساندن خاتمی در دوران اصلاحات گردید.

سلسله نشستهای بصیرت / فیلم سخنرانی دکتر غلامحسین الهام

 

زمان و مکان سخنرانی : ۶ بهمن ۱۳۸۸ – حسینیه اهل بیت (علیهم السلام) [قم]

مدت زمان : ۶۴ دقیقه [قسمت اول] + ۲۴ دقیقه [قسمت دوم]

کیفیت : VCDRip (خیلی خوب)

ایشان در همین رو به پشت پرده سیر تاریخی احزاب سیاسی از اواخر دوران ریاست جمهوری دوران هاشمی رفسنجانی تا تأسیس دوم خرداد و ریاست خاتمی بر قوه مجریه، اشاره کرد و به گوشه ای از تفاوت اندیشه های حزب کارگزاران [هاشمی رفسنجانی] با راهبردهای رهبری پرداختند.

» تهدید استحاله درون قدرتی : این تهدید همان تغییر در ساختار نظام است. احزاب سیاسی اپوزیسیون در طول چندین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی سعی به قدرت رسیدن با شعائر جمهوری اسلامی، آزادی بیان، توسعه سیاسی و … اما با رویکرد تغییر ماهیت نظام بوده اند. ایشان برای نمونه در بحث تهدید تغییر ساختار نظام به مطرح کردن شورای فقاهت یا شورایی کردن رهبری توسط احزاب سیاسی مخالف با مدیریت هاشمی رفسنجانی پرداختند.

دکتر غلامحسین الهام در بخش دوم سخنرانی خود، به پاسخ به برخی از پرسش های حضار پرداختند.

دانلود فایل (های) این نوشته :

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۵۷۶*۷۲۰)
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نا محدود
منبع: MobinMedia.ir

 

822 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت