دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

مستند نقش امام و رهبری در خنثی سازی توطئه های دشمن / لینک مستقیم دانلود
[برگرفته از مجموعه روح الله اثر محمد دبوق]

مستند نقش امام و رهبری با اقتباس از مجموعه روح الله، به بررسی آراء امام خمینی (ره) در خنثی سازی توطئه های دشمن و تقویت پایه های اندیشه ولایت فقیه، پرداخته است.

دروان جوانی امام (ره) همزمان با حکومت رضاشاه و آغاز جنگ جهانی دوم بود. در آن زمان  رضاشاه با آلمان نازی ها و رهبر آنان، هیلتر متحد شده بود. اما پس از شکست آلمان ها در جنگ جهانی دوم، تهران در سال ۱۹۴۱ سقوط کرد و محمدرضا شاه جای پدر خویش را گرفت. از اوایل به قدرت رسیدن محمدرضا شاه مبارزات اولیه امام (ره) با شاه آغاز گشت در ابتدا اعتراض ایشان به تغییر قانون اساسی شکور توسط شاه بود. در همان سال ها امام (ره) کتاب کشف الاسرار خود را نیز منتشر کرد.
مبارزات امام (ره) ادامه داشت تا در نهایت منجر به دستگیری ایشان گردید. ایشان ۹ ماه از تاریخ ۴ ژوئن ۱۹۶۳ تا ۷ آوریل ۱۹۶۴ در زندان به سر بردند که با اعتراضات شدید مردمی همراه بود. پس از اعتراضات شدید مردمی امام (ره) آزاد شدند ولی با حکم حسنعلی منصور، به ترکیه تبعید شدند و پس از مدت کوتاهی به عراق عزیمت نمودند، امام در عراق به دلیل عدم همکاری ایشان با رژیم بعث وقت، و تحت فشار قرار گرفتن ایشان توسط رژیم بعث عراق، این کشور را به مقصد فرانسه (نوفل لوشاتو) ترک فرمودند.

مستند نقش امام و رهبری در خنثی سازی توطئه های دشمن

مدت زمان : ۴۹ دقیقه

کاری از : اداره عقیدتی سیاسی مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی

گردآوری و تنظیم : روزبه ادیب

تدوین : حمیدرضا حکاکی فرد

زمان پخش : اصفهان، نمایشگاه سیاسی بصیرت – اردیبهشت ۱۳۸۹

در نوفل لوشاتو مصاحبه های زیاد خبرنگاران خارجی با امام صورت می گرفت و متن وصوت مصاحبه های ایشان در خصوص افشاگری ها علیه شاه در اختیار مردم ایران هم قرار می گرفت.
مبارزات و افشاگری های امام ادامه داشت تا شهادت مصطفی خمینی در نجف توسط ساواک رخ داد. بعدها در چهلمین روز شهادت فرزند ارشد امام مراسمی در تبریز و سایر شهرها شکل گرفت که می توان آنها را آغازی بر انقلاب مردمی ایران، نام نهاد. مبارزات مردمی با توصیه امام (ره) به برپاخیزی مردم علیه رژیم شاه، شکل جدی تری به خود گرفت که در همین میان و در یکی از این تظاهرات مردمی، فاجعه جمعه سیاه در میدان ژاله تهران رخ داد.
با شدت گرفتن تظاهرات و قیام های مردمی توصیه های بعدی  امام (ره) به مردم تسخیر قلب و روح سربازان ارتش در جهت خلع سلاح ارتش عظیم شاهنشاهی، توصیه به سربازان ارتش برای ترک سربازخانه ها، توصیه به بازاری ها و کارگران پالایشگاه های نفت – نبض اقتصاد کشور بودند – برای اعتصاب و … بود.
در آخرین روزهای تظاهرات منجر به پیروزی ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، مردم هم به استحکامات آمریکایی ها و بانک ها یورش می بردند و از سویی دیگر هم تشویش شاه برای برقراری نظم و آرامش شدت گرفت تا آنجا که او نخست وزیرازهاری را برکنار و شاپور بختیاری از حزب جبهه ملی را به نخست وزیری برگزید.
اولین فعالیت رسمی دولت بختیار پیشنهاد خروج موقت شاه از کشور برای سروسامان دادن به اوضاع کشور، بود که دولت وی با وجود فشارهای مردمی نتوانست به کار خود ادامه دهد. در نهایت امام (ره) در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ به میهن بازگشتند و در بهشت زهرا به ایراد سخنرانی پرداختند.

امام (ره) پس از بازگشت به میهن، دستور تشکیل دولت موقت را صادر نمودند. از سویی دیگر ژنرال هایزر درصدد شوراندن ارتش برای کودتای نظامی بود که ناکام ماند. پس از آن سازمان رادیو و تلویزیون به تسخیر مردم درآمد. امام (ره) در قم مستقر شدند و دستور تشکیل شورای انقلاب را نیز صادر کردند.
در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ دستور برگزاری اولین رفراندوم بر سر ماهیت نظام، صادر گردید که با آراء بالا مردم به جمهوری اسلامی ، رأی قاطع دادند. در همین حین مخالفت ملی گرایان و منافقین و غیره با نظام جدید با ترور، شورش و بلوا در نقاط مختلف کشور آغاز گردید. سازمان فرقان ترور های موفقی از جمله ترور آیت الله مطهری، اشراقی، آیت الله قاضی طباطبایی، دکتر محمد مفتح، مهدی عراقی، حسام عراقی و … را شکل داد و ترور های ناموفقی از جمله ترور آیت الله سید علی خامنه ای و حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی و … را در کارنامه خود ثبت کرد.
دستور تشکیل ارتش بسیجی برای حل غائله های منافقین، صادر شد. اما از آنجا که پس از گذر از هر بحران، بحرانی دیگر برای نظام نوپای جمهوری اسلامی شکل می گرفت، این باربحران جدیدی با چون استعفاهای پی در پی بازرگان رخ داد.

اشغال سفارت آمریکا در تهران و ناکامی نیروهای آمریکایی در ماجرای طوفان طبس، از جمله نقطه های روشن در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار آمدند.

پس از ناکامی های پی در پی دشمنان انقلاب، فشار های بیگانگان از طریق رسانه های بیگانه با ترور های شخصیتی شخصیت های مهم و مسئولین نظام وارد مرحله جدیدی شد. در داخل کشور نیز در کنار گذر از تمامی بحران های موجود، قانون اساسی کشور تدوین و از طریق رفراندوم به تایید ملت رسید.

پس از مدت زمان کوتاهی کشور برای انتخابات ریاست جمهوری آماده شد. کنار گذاری برخی کاندیدا ها از جمله جلال الدین فارسی و مسعود رجوی و… برای انتخابات ریاست جمهوری از نکات قابل تأمل در این میان بود و رقابت بین حسن حبیبی و بنی صدر آغاز گردید که در نهایت بنی صدر رأی آورد و اولین رئیس جمهور کشور لقب گرفت.

اما این انتخاب آغاز شکل گیری مسائل دیگر بود. اختلافات سیاسی در زمان بنی صدر، شروع جنگ تحمیلی، سقوط خرمشهر از جمله این اتفاقات شاخص بود که در نهایت دستور عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا توسط امام (ره) صادر شد و در بحبوحه جنگ داخلی و شورش های رون مرزی  بنی صدراز کشور فرار کرد.

در بحبوحه های شکل گیری انقلاب و نظام نوپای جمهوری اسلامی، درگیری های خیابانی توسط مجاهدین خلق در نقاط مختلف کشور آغاز شد و سوء قصد به آیت الله خامنه ای و یک روز بعد انفجار مهیب در دفتر حزب جمهوری اسلامی، از جمله موارد دیگر فتنه انگیز سازمان مجاهدین خلق بود.
در روز ۲۴ جولای ۱۹۸۱ محمد علی رجائی به رئیس جمهوری کشور انتخاب شد که پس از مدت کوتاهی به شهادت رسید. پس از ایشان در روز ۲ اکتبر ۱۹۸۱ آیت الله خامنه ای به رئیس جمهوری کشور، انتخاب شدند.

تاکتیک دشمن برای ضربه به نظام شکل جدید به خود گرفت. صدام با حمایت بیگانگان، برای جلوگیری از موفقیت و رشد انقلاب اسلامی ایران و رشد آن به کشورهای منطقه، اقدام به تفرقه افکنی رسانه ای و حمایت از جنبش های استقلال طلبی قومیتی نمود و پس از آن نیز وارد جنگ مسلحانه با ایران شد.

جنگ ایران و عراق تا آتش بس و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام (ره) ادامه داشت. از اتفاقات مهم پس از پایان دوران دفاع مقدس، می توان به عزل آیت الله منتظری از قائم مقامی رهبری، شدت یافتن بیماری امام (ره) و رحلت امام (ره)، انتخاب آیت الله خامنه ای به ولی فقیه و رهبر جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس خبرگان رهبری و … اشاره کرد.

یکی از اندیشه های اصلی که در حکومت اسلامی امام به دنبال آن بود، اندیشه ولایت فقیه بود که در سایه آن ولایت امر به علما و فقها واگذار می گردید و در آن جدایی دین از سیاست معنا و مفهومی ندارد.

دانلود فایل (های) این نوشته :

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۲۸۶*۳۵۲)
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نا محدود
منبع: MobinMedia.ir

3117 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت