دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

https://www.zahra-media.ir/wp-content/uploads/2021/10/Okhtapous_Baner-768x935.png

فیلم مستند «اختاپوس» به بررسی موضوع صنعت مافیای خودرو در کشور و نقش تعدادی از اعضای اصلی این مافیا از اوایل انقلاب تا امروز می پردازد. بخشی از مستند به خصوصی‌سازی در صنایع ایران پرداخته شده و گریزی به مسئله هپکو، آذرآب، نیشکر هفت‌تپه، کشت و صنعت مغان دارد.

انصاری کارگردان مستند درباره روند تحقیق و تولید اثر گفت: «ما از دی‌ماه ۹۷ تحقیق را شروع کردیم و از مطالب پنهان و مرموزی هم برای تحقیق استفاده نکردیم، بلکه همه اطلاعات ما از آمارهای رسمی منتشر شده در فضای مجازی بوده و بقیه هم در خلال گفت‌وگوها و مصاحبه‌ها همزمان به دست آمده است. از زمانی که تحقیقات ما به اتمام رسید و نتایج آن را در کانال رسمی اختاپوس به اطلاع عموم رساندیم، شکایت‌های زیادی از ما صورت گرفت و تا به امروز بنده ۴ پرونده در قوه قضاییه دارم که به امید خدا برطرف خواهد شد.»

یکی از نکات جالب درباره دلیل نامگذاری مستند؛ در صورتی که یکی از بازوهای اختاپوس قطع شود، می‌تواند به سرعت یک بازوی دیگر را رشد دهد و این‌ها همان مافیای خودرو هستند.

قابل ذکر است، شرکت قطعه‌سازی «کروز» که دارای سهم اصلی یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی است طی سال‌های اخیر نیز پرونده قاچاق کالا داشته است. به همین منظور مستند «اختاپوس» توسط برخی از پژوهشگران در مورد سابقه شرکت «کروز» و وضعیت این شرکت تولید شد.

لینک های دانلود
حجم: ۵۰۱ مگابایت
دانلود – (لینک مستقیم)

660 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت