دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

https://rasekhoon.net/_files/images/advertise/media-Bob-Faramush.jpg

در ساعت ۸:۱۵ روز ششم آگوست ۱۹۴۵، بمب افکن نیروی هوایی آمریکا بمب اتمی موسوم به پسر کوچک را بر شهر هیروشیما منفجر کرد، سه روز بعد یعنی در ۹ آگوست انفجار بمب مرد چاق در شهر ناگازاکی ژاپن انفجاری به شدت ۲۱ کیلوتن تی ان تی ایجاد کرد. در مجموع حدود ۲۲۰ هزار نفر در ژاپن بر اثر این حملات جان خود را از دست دادند؛ آثار این انفجارها همچنان بر نسل های بعدی بازماندگان این حادثه تاثیر می گذارد. با این حملات نام ایالات متحده به عنوان نخستین و تنها کشوری که از سلاح هسته ای برای حمله به کشور دیگری استفاده کرده در تاریخ جهان ثبت شد، در حال حاضر هم آمریکا با ۱۰۵۴ آزمایش هسته ای، رکورددار انجام اینگونه آزمایش ها در دنیاست. مستند «بمب فراموش شده» درباره جنایت بزرگ آمریکا در بمباران اتمی شهرهای ژاپن است که در گفت وگو با شاهدان عینی حادثه روایت می شود همچنین با برخی فعالان ضد جنگ و ضد بمب اتم نیز مصاحبه شده است؛ در ادامه دلایل استفاده آمیکا از بمب هسته ای مورد توجه قرار می گیرد. در بخشی دیگر از فیلم به فعالیت های هسته ای آمریکا و متحدانش اشاره می شود که هنوز ادامه دارد.
مستند «بمب فراموش شده» با موضوع استفاده آمریکا از بمب اتمی در جنگ جهانی و تداوم فعالیت های هسته ای این کشور تهیه و تولید شده است.
به گزارش روابط عمومی شبکه افق، در ساعت ۸:۱۵ روز ششم آگوست ۱۹۴۵، بمب افکن نیروی هوایی آمریکا بمب اتمی موسوم به پسر کوچک را بر شهر هیروشیما منفجر کرد، سه روز بعد یعنی در ۹ آگوست انفجار بمب مرد چاق در شهر ناگازاکی ژاپن انفجاری به شدت ۲۱ کیلوتن تی ان تی ایجاد کرد.
در مجموع حدود ۲۲۰ هزار نفر در ژاپن بر اثر این حملات جان خود را از دست دادند؛ آثار این انفجارها همچنان بر نسل های بعدی بازماندگان این حادثه تاثیر می گذارد.
با این حملات نام ایالات متحده به عنوان نخستین و تنها کشوری که از سلاح هسته ای برای حمله به کشور دیگری استفاده کرده در تاریخ جهان ثبت شد، در حال حاضر هم آمریکا با ۱۰۵۴ آزمایش هسته ای، رکورددار انجام اینگونه آزمایش ها در دنیاست.
مستند «بمب فراموش شده» درباره جنایت بزرگ آمریکا در بمباران اتمی شهرهای ژاپن است که در گفت وگو با شاهدان عینی حادثه روایت می شود همچنین با برخی فعالان ضد جنگ و ضد بمب اتم نیز مصاحبه شده است؛ در ادامه دلایل استفاده آمریکا از بمب هسته ای مورد توجه قرار می گیرد.
در بخشی دیگر از فیلم به فعالیت های هسته ای آمریکا و متحدانش اشاره می شود که هنوز ادامه دارد.
«بمب فراموش شده» با تهیه کنندگی و کارگردانی استیوارت اووربی در چهار قسمت تهیه و تولید گردیده است.

 

 

 

مجموعه مستند بمب فراموش شده – قسمت اول

۲۶:۴۱

مجموعه مستند بمب فراموش شده – قسمت دوم

۲۴:۱۲

مجموعه مستند بمب فراموش شده – قسمت سوم

۲۶:۰۷

مجموعه مستند بمب فراموش شده – قسمت چهارم

۲۳:۳۱

 

1516 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت