دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

https://zahra-media.ir/wp-content/uploads/2016/09/thumbnail-170767_0003.jpg

آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان
بن بست مدرسه عنوان مستندی است به تهیه کنندگی مجید عزیزی که محمد علی رمضان پور آن را کارگردانی کرده و شامل روایتی دیگرگونه از آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان است.
در این مستند می بینیم که راوی پسر جوانی است که می خواهد به بهانه ای وارد مدرسه ای که دوستانش در آن تدریس می کنند شود و این بهانه، تئاتر است.
پسر جوانی قصد دارد به بهانه‌ای وارد مدرسه‌ای که دوستانش در آن تدریس می‌کنند شود که این بهانه هم تئاتر است. هدف او در حقیقت از این کار، آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان یا همان تئاتر درمانی است ولی در نهایت به این نتیجه می‌رسد که ادامه کار با این روش، اتلاف وقت است و کلاس تعطیل می‌شود؛ تنها نتیجه کار، اثری است که شاید بر سبک زندگی بچه‌ها گذاشته باشد.
هدف او از کار تئاتر، در واقع آموزش مهارت های زندگی به بچه ها و تئاتردرمانی است ولی در نهایت به این نتیجه می رسد که ادامه کار بااین روش اتلاف وقت است و کلاس تعطیلمی شود و تنها نتیجه کار اثری است که شاید بر سبک زندگی بچه ها گذاشته باشد.
در این مستند با گروهی از دانش آموزان در مورد مسائل گوناگونی که در زندگی حال و آینده با آن مواجه خواهند بود گفت وگو شده است.
این خلاصه‌ای است از داستان مستند «بن بست مدرسه» که با محوریت آموزش مهارت‌های زندگی تولید شده و قرار است از شبکه افق سیما پخش شود.
آنچه در سال‌های اخیر به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی متولیان تربیت کودکان و نوجوانان مطرح شده، شیوه صحیح پرورش آنها بر اساس آموزه‌های اصیل است که از آن به آموزش مهارت‌های صحیح زندگی که در نهایت به سبک زندگی سالم می‌انجامد تعبیر می‌شود.
برنامه سازان سیما هم با درک این مهم، در قالب‌های گوناگون مانند فیلم، سریال و مستند سعی در نمایاندن گوشه‌هایی از مسئولیت‌ها، سختی‌ها، پیچیدگی‌ها و در نهایت راهکارهای رسیدن به این هدف مطلوب دارند که بن بست مدرسه یکی از تلاشها در این زمینه است.

 

 

مستند بن بست مدرسه

۲۹:۰۲
1573 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت