دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

مستند ترور حقیقت / قسمت اول / لینک مستقیم دانلود

مستند ترور حقیقت که در ۴ قسمت تهیه شده است، مستندی جالب که با تحلیل نامه هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)  شروع می گردد و با روز شماری روز های قبل  و بعد از انتخابات، پشت پرده ای از این وقایع را به تصویر می کشاند. در ادامه خلاصه ای از قسمت اول این مستند، آورده شده است.

https://www.zahra-media.ir/wp-content/uploads/2013/12/TerroreHaghighat.S4.jpgمستند ترور حقیقت / قسمت اول / لینک مستقیم دانلود

 

 

مدت زمان : ۱۴ دقیقه

کارگردان : قاسم  بخشی

نویسنده : خسرو زینال‌پور

ویدئو گرافیک : جواد اشرفیان

کاری از : مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

خلاصه قسمت اول :

قبل از انتخابات، گمانه زنی های کاندیداهای ریاست جمهوری در اسفند ۸۸ با اعلام کاندیداتوری موسوی و حمایت خاتمی و اعلام رسمی ماه ها قبل کروبی، از مرحله شایعه به حقیقت پیوستند. کم کم حمایت های رسانه های بیگانه از برخی کاندیداها آغاز گردید و در همین حین، انتشار نظرسنجی های انتخاباتی، فضای انتخاباتی در کشور را مهیج تر می ساخت که در پی انتشار این نظرسنجی ها، سناریویی شامل چندین مرحله از سوی کاندیداهای رقیب کاندیدای دولتی طراحی و پیاده سازی شد :

  • مرحله یک :  القای ناکارآمدی دولت در تمام عرصه های مدیریتی از سوی کاندیداهای رقیب دولت و القای حضور برخی کاندیداها به یک منجی برای عبور از بحران؛  جذب اکثریت قشرها و طیف های مختلف جامعه با شعار و تبلیغاتی چون اصلاح طلب اصولگرا؛ توصیه اخلاقی به ابراهیم نبوی برای حفظ احترام افرادی چون فاطمه رجبی؛ موسوی در سخنرانی های انتخاباتی ضمن انتقاد به دولت حفظ احترام به دولت را نیز خواستار بود.
  • مرحله دو : با تلقین رنگ ها، در طیف اکثریت جامعه این تلقین را ایجاد می کند که کاندیدای خاصی با نماد خاص از طرفداران بیشماری برخوردار است و احتمال پیروزی وی در انتخابات بسیار زیاد بوده و هر اتفاق غیر از این یعنی یک تقلب گسترده در انتخابات، محسوب می شود.
  • مرحله سه : جذب حداکثری اکثر توده و قشرهای جامعه با  شعار های مذهبی، نماد سبز سیادت و پایبندی به امام و شهدا و …؛ نتایج نظرسنجی ها حاکی از برتری کاندیدای دولتی خبر می داد به همین خاطر در ادامه سناریو انتخاباتی کاندیداهای رقیب، پروژه دیگری آغاز شد که سر فصل آن تشکیل کمیته صیانت از آراء بود که توجیه تشکیل این کمیته در اذهان عمومی با خدشه دار کردن عملکرد دولت و شخص رئیس جمهور و اتهام به دروغگویی و تعمیم آن به بخش اجرایی دولت در روند انتخابات، صورت گرفت.

با شروع پروسه تبلیغات کاندیداها کم کم جامعه رو به فضای احساسی آورد که تبعات جبران ناپذیری در پی آن پیش بینی می گردید. در قسمت های بعدی برای ملموس شدن فضا به روزشماری روزهای آخر انتخاباتی از تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ تا ۸ تیر ۱۳۸۸ پرداخته می شود.

در خبرها :

مستند «ترور حقیقت» حوادث پس از انتخابات را بررسی می‌کند

تولید “ترورحقیقت” تا جشنواره سینما حقیقت به پایان می رسد

پی نوشت : در آخر یک تشکر ویژه  از آقای محمد علی کاشانی نژاد (یکی از بازیدکنندگان سایت مبین مدیا) به خاطر ارسال این مستند بسیار جذاب برای سایت مبین مدیا، می نماییم.

(حجم کل:۹۵.۶ MB )
لینک اصلیلینک کمکی
4519 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت