دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>
این کتاب درباره‌‌ی عملیات مروارید و ناوچه‌‌ی پیکان است. فقط هفت نفر پس از پایان این عملیات زنده ماندند. این کتاب به همه‌ی شهدای این عملیات و بازماندگان پرافتخار ناوچه‌‌ی پیکان پیشکش شده است.

بخش ابتدایی کتاب درباره‌ی تشکیل گروه رزمی ۴۲۱ در بوشهر، تمهیدات انجام‌گرفته، مشکلات و تدابیر اتخاذشده در این‌باره است. سپس به تعداد نفرات و اهداف عملیات مروارید و تلفات نیروهای بعثی در این عملیات اشاره می‌شود. در ادامه تعدادی از قهرمانان شهید ناوچه‌ی پیکان را معرفی کرده است. پس از عملیات مروارید و زمان بازگشت، ناوچه‌ی پیکان هدف دو موشک قرار گرفت و از کارکنانش فقط هفت نفر زخمی نجات یافتند که تعدادی از آنان نیز بعداً به شهادت رسیدند.
این کتاب پاس‌داشت یاد و خاطره‌ی رزمندگان و دریادلان غیور نیروی دریایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس است که همچون تندری رعدآسا صاعقه‌ی خشم و نفرت خود را بر تارک دشمن بعثی فروریختند و هیمنه‌ی پوشالی آن را بر صخره‌های نیستی و هلاکت کوفتند تا مایه‌ی عبرتی بر دیگر متجاوزانی که در فکر تعرض به این آب‌وخاک هستند، باشد.

* پیکان در عرش به همت انتشارات آتشبار، وابسته به سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، معاونت فرهنگی و هنری ستاد مشترک ارتش ج.ا.ا نوشته شده و برای گویاشدن در اختیار پایگاه کتاب گویا ایرانصدا قرار گرفته است.

582 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت