دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

بررسی مستند عدم رعایت خطوط قرمز در متن وین+کلیپ

"خیبرآنلاین" – پس از گذشت بیش از دو سال مذاکره به سبک دولت یازدهم و تمدید چندباره توافق ضعیف ژنو که در ادامه راه به توافق فاجعه بار لوزان و نهایتا متنی سوال برانگیز در وین منجر شد، اینک، بررسی دقیق آنچه که به دست آمده و قرار است سرنوشت کشور در حوزه های مختلف، اعم از هسته ای و… را مشخص بکند، به یک تکلیف و وظیفه برای دلسوزان ایران اسلامی مبدل شده است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی "خیبرآنلاین"، آنچه که همینک به وقوع پیوسته و در حال رسیدگی جهت حرکت در مدار قانونی خود هست، هرگز نباید منجر به دوقطبی شدن ملت ایران شود و البته، این به معنای ساده اندیشی و خیال خام نیست تا با بروز بی تفاوتی و بی غیرتی، بلایی عظما بر سر همه ملت نازل نشود.

براساس این گزارش، از مدتها قبل از رسیدن به "برجام"، خطوط قرمزی از سوی امام خامنه ای تعیین شد؛ خطوطی منطقی، علمی، غیرتمندانه و منطبق بر عزت ایرانی تا تیم مذاکره کننده با توجه به این خطوط، آنچه که به مصلحت انقلاب اسلامی هست را در دستور کار خود قرار دهد.

اینک، زحمات این جماعت پس از ۱۲ سال مذاکره در دولت های مختلف با نگرش های متنوع، به "متن وین" ختم گردید که باید از تمامی مذاکره کنندگان طی ۱۲ سال گذشته تقدیر نمود اما نکته بسیار مهم این است که این متن، پایان کار نیست و اگر به آن بسنده شود، خسارات جبران ناپذیری به منافع ملی وارد خواهد آمد.


در ادامه، به صورت خلاصه اهم خطوط قرمزی که ولی امر مسلمین بخشی از آنها را در دیدار رمضانی خود با کارگزاران نظام به صراحت و علنی مطرح کردند، ذکر شده و به صورت مستند، در کلیپ ذیل، تعدادی از مصادیق نقض این خطوط قرمز مشخص شده است.

بر این مبنا، "متن وین" هرگز قابل پذیرش و قابل قبول نیست و ضمن تشکر از تلاش تیم مذاکره کننده، نمی توان از برآیند این متن، منفعت ملی را استخراج کرد.

 

در کلیپ مستند فوق، پس از هر خط قرمزی که از سوی امام خامنه ای اعلام شده بود، متن اصلی فراهم شده در وین پس از بررسی اولیه در آن رابطه مشخص شده و معلوم شده است که آیا این متن با آن خط قرمز منطبق هست یا خیر؟

متاسفانه، کاملا مشخص و پیداست که در موارد مختلف، خطوط قرمز دچار تعرض و کم توجهی قرار گرفته و بدین ترتیب، "متن وین" قطعا مصداق یک "توافق خوب" نیست. همچنین، ذکر این نکته ضروری است که این کلیپ مستند، نه تنها در همان بررسی اولیه استخراج شده و قطعا موارد نقض خطوط قرمز در این متن ۱۵۹ صفحه ای، به مراتب بیش از اینهاست.

این مساله، وظیفه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را دوچندان کرده و در واقع، آنان را بر سر یک جلسه امتحان و آزمون بزرگ قرار داده است؛ وکلای ملت، قطعا به حساسیت این روزها و تصمیمی که قرار است بگیرند، واقف هستند؛ تصمیمی ملی – انقلابی که در آن، هرگونه نگاه جناحی و حزبی و فردی و فرصت دادن به افراد لابیگری که در این زمینه تبحر خاصی دارند، می تواند آسیب این اتفاق واقع شده را دوچندان کند.

به هرحال، انتظار می رود نیروهای مختلف مردمی، دلسوزان کشور و انقلاب، مسئولان با تفکرات فراجناحی و فراحزبی، براساس تکلیفی که ولی امر مسلمین درباره بررسی دقیق "متن فراهم شده" صادر کرده اند، مجاهدانه وارد میدان شوند تا تاریخ، بار دیگر از رفتار انقلابی و مقاومت جانانه یک ملت در برابر استکبار، شگفت زده شده و خدای ناکرده، نامی از ننگ و ضعف و شکست بر پیشانی این ملت ثبت نشود.

لازم به یادآوری است که امام خامنه ای در دیدار رمضانی خود با کارگزاران نظام که در تاریخ ۱۳۹۴/۴/۲ برگزار شد، بر چند موضوع کلی و مهم به عنوان خطوط قرمز تاکید و تصریح داشتند:

عدم پذیرش محدودیّت بلندمدّت

عدم توقف تحقیق و توسعه و ساخت و ساز

لغو تحریم‌های اقتصادی و مالی و بانکی شورای امنیّت، کنگره‌ و دولت آمریکا در لحظه اعلام موافقتنامه

لغو تحریمها نباید به اجرای تعهّدات ایران مشروط شود

عدم پذیرش موکول کردن اقدامات ۱+۵ به گزارش آژانس

عدم پذیرش بازرسی های غیرمتعارف از افراد و مراکز

و خطوط قرمز دیگری که به صورت کاملا شفاف و غیرقابل تاویل در اختیار تیم مذاکره کننده دولت یازدهم قرار دارد

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

1365 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت