دکتر عباسی
استاد رائفی پور
خیریه احسان مهدوی

جستجو




در اين سایت
در كل اينترنت

آمار

هم‌سنگران

>

آخرین نظرات

https://www.zahra-media.ir/wp-content/uploads/2023/02/62379104.jpg

داستان سریال مدافعان شهر :

(پایانی): صحبتهای حیات قاسم نژاد، سردار قدرت الله احمدی‌پور، محمد نظر عظیمی، مجتبی مهدی خانی، قدرت الله حسنی و ماشالله پر نور (از مدافعان شهر)

عراقی‌ها در کیلومتر ۴ گیلانغرب بودند. مردم و سربازها کمکی نداشتند، خیلی‌ها به شهادت رسیدند. شخصی به نام جمیل عباسی که از نیروهای عراقی بود، چند نفر از اسرای ایرانی را نجات داد. در نهایت مردم با همکاری یکدیگر پیروز شدند و به عراقی‌ها اجازه تصرف شهر را ندادند. عراقی‌ها شکست خورده و در ۵ آبان ۵۹ مجبور به عقب‌نشینی شدند.

در پایان تصاویری از سردار محمد پاکپور، سردار محمد نظر عظیمی، قدرت الله احمدی‌پور، قدرت الله حسنی، غفار قادری، جوهر جوانبخش، مجتبی مهدی خانی، امیر محمدعلی طاهری، حیات قاسم نژاد، جمیل عباس، ابراهیم زنگنه، ماشالله پرنور، خسرو امینی (پاسدار)، علی اشرف پیرو (از مدافعان شهر) و تصویر مادر شهید صفر خوش روان نشان داده می‌شود.

فیلمبرداری این سریال در مناطق قصرشیرین، گیلانغرب، نفت شهر و سومار استان کرمانشاه انجام شده و مقاومت مردمی شهرستان گیلانغرب را در پی حمله رژیم بعثی عراق به تصویر می‌کشد.

برای نگارش سریال «مدافعان شهر» ۳۰۰ مصاحبه با فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس صورت گرفته و همچنین از مصاحبه‌های فرماندهان ارتش بعث که در آرشیوها موجود بوده فیلمنامه‌ای براساس واقعیت توسط محمدحسن عموری نگاشته شده است.

چندین ماه قبل از تجاوز رسمی عراق در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، در تیر ماه همان سال توپخانه عراق به صورت پراکنده اقدام به گلوله باران روستاهای مرزی استان کرمانشاه کرد. در ۳۱ شهریور همزمان با تجاوز در جنوب، چندین لشگر عراق با اشغال شهرهای نفت شهر، قصر شیرین، سومار و سرپل ذهاب،به طرف شهرستان گیلانغرب حرکت کردند که با مقاومت مردمی روبرو شدند.

در این فیلم ۱۰۰ بازیگر توانمند از کشور در کنار بازیگرانی از استان کرمانشاه به ایفای نقش پرداخته‌اند که از این میان می‌توان به جعفر دهقان (شهید قدرت‌الله پیرزادفر)، کاوه خداشناس (شهید علی ابراهیم‌زاده)، رسول عیسی‌منش (شهید برزو احمدی)، امیر پرویزی (شهید صفر خوش‌روان)، مسعود محمدی (شهید علی اکرم پرماه)، بنیامین ایثاری (حیات قاسم‌نژاد)، مهران عبدالله نژاد (قدرت‌الله احمدی‌پور)، زهرا نادری (شهیده نصرت بسیطی)، مهدی گل محمدی (مجتبی مهدی‌خانی)، پیام حسن خانی (شهید حسین بسیطی)، جواد صفری (شهید منوچهر عباسی)، کیومرث زرانگوش (شهید کاوه احمدزاده)، یاسر عیسی‌منش (جمیل عباس ابراهیم زنگنه)، زهرا نادری، مهشید جوادی و … اشاره کرد.

برخی از عوامل سریال «مدافعان شهر» عبارتند از: تیتراژ: سلاله سلیمی طاری، طراح گریم: حامد علی بخشی، طراح صحنه و لباس: محمود نهضت سرشت، مدیر جلوه های ویژه بصری و اصلاح رنگ: بهمن قهاری، تدوین: بهمن قهاری، مدیر صدابرداری: آرش برومند، مدیر تصویربرداری: فرهاد طالبی نژاد، طراحی و ترکیب صدا: پیمان شاه محمدی، مدیر پروژه: سرهنگ پاسدار سعید حسنی، تهیه کنندگان: حمیدرضا راوش و علی فاتحی، نویسنده و کارگردان: محمد حسن عموری.

پخش شده از : شبکه ۲

سال پخش: ۱۴۰۱

 

دانلود قسمت ۰۱ با لینک مستقیم

دانلود قسمت ۰۲ با لینک مستقیم

دانلود قسمت ۰۳ با لینک مستقیم

دانلود قسمت ۰۴ با لینک مستقیم

دانلود قسمت ۰۵ با لینک مستقیم

دانلود قسمت ۰۶ با لینک مستقیم

پیامبرگرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم:

(در معراج) از هیچ آسمانی گذر نکردم مگر اهلش را مشتاق دیدار علی بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام دیدم، و در بهشت هیچ پیغمبری نبود مگر اشتیاق دیدار علی بی ابی‌طالب علیه‌السلام را داشت.

الریاض النضره، ج ٣، ص ١٢٠ ـ ذخائر العقبی، ص ۶۴

اگر تمام درختان قلم، و دریاها جوهر، و جنیّان حسابگر و آدمیان نویسنده شوند نخواهند توانست فضائل علی بن‌ ابی‌طالب علیه‌السلام را اِحصا و شمارش نمایند!

تذکره الخواص سبط ابن الجوزی، ص ١٣ ـ کفایه‌الطالب گنجی شافعی، ص ١٢۴ـ١٢٣

 محافل خود را با ذکر و یاد علی(ع) مُزیّن نمائید.

مناقب ابن مغازلی، ص ٢١١

روزی که قیامت برپا می‌شود و پل صراط بر کناره جهنم نصب می‌گردد هیچ کس حق عبور از آن را نخواهد داشت مگر اینکه برگه اجازه علی بن ابی‌طالب را به همراه داشته باشد.

مناقب ابن مغازلی، ص ١۴٢ ـ فرائدالسمطین، ج ١، ص ٢٨٩

محبت و دوستی علی بن ابی‌طالب گناهان را نابود می‌کند همانند آتش که هیزم را می‌خورد و نابود می‌نماید.

کنزالعمال، ج ١١، ص ۶٢١ ـ‌ الفردوس، ج ٢، ص ١۴٢ ـ‌ الریاض النضره، ج ٣، ص ١٩٠

سوگند به آن کس که جانم در دست اوست اگر بیم آن نبود که گروهی از امت من درباره تو همان چیزی را که ترسایان درباره عیس بن مریم گفتند ،بگویند، امروز درباره تو سخنی می گفتم که بر هیچ مسلمانی نمی گذشتی ، جز آنکه خاک پایت را به عنوان تبرک بر می داشت. معجم کبیر طبرانی ج ۱ ص ۳۲۰

کسی که در حق علی شک کند کافر است بحار النوار ج ۳۸ ص ۱۳۵

یا علی! هر کس از امّت من تو را دشمن بدارد، دیگر برای من مهم نیست او یهودی خواهد مرد یا مسیحی!

الفردوس، ج ۵، ص ٣١۶ـ مناقب ابن مغازلی، ص ۵٠

احدی از پل صراط عبور نخواهد کرد مگر کسی که علی برای او جواز عبور بنویسید الریاض النصره ج ۳ ص ۱۳۷

سرلوحه نامه اعمال مومن محبت علی بن ابی طالب است تاریخ بغداد ج ۴ ص ۴۱۰

مثل علی بین شما همچون مثل کعبه پوشیده است.نگاه کردن بر آن عبادت و آهنگ او نمودن واجب است. مناقب علی ابن ابی طالب ص ۱۰۷

ای علی اگر کسی خدا را به اندازه نوح عبادت کند و همسنگ کوه احد در راه خدا طلا انفاق کند و ان مقدار عمر کند که هزار بار با پای پیاده حج به جای آورد و سپس در میان صفا و مروه مظلومانه کشته شد اگر ولایت تو را نپذیرد بوی بهشت به مشامش نمی رسد و داخل بهشت نمی شود. مناقب خوارزمی ص ۶۸

همانا خدا از نور صورت علی بن ابی طالب فرشتگانی آفریده که (خداوند را) تسبیح گویند و تقدیس نمایند و ثواب آن را برای دوستان علی و دوستان فرزندانش ثبت و ضبط کنند. مقتل الحسین ج ۱ ص ۹۷

ای علی تو مثل سوره قل هو الله احد هستی.هر کس تو را در دل دوست بدارد گوئی یک سوم قران را خوانده است و هر کس تو را در دل دوست بدارد و با زبانش تو را یاری کند گوئی دو سوم قران را خوانده است و هر کس تو را در دل دوست بدارد و با زبانش تو را یاری کند و با دستش به یاریت بیاید همه قران را تلاوت کرده است. تفسیر نورالثقلین ج۵ ص ۷۰۱

اگر تمام مردم در دوستی و محبت علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام یکدل بودند و وحدت کلمه داشتند خداوند آتش جهنم را هرگز نمی‌آفرید!

مقتل‌الحسین خوارزمی، ج ١، ص ٣٨ ـ الفردوس، ج ٣، ص ٣٧٣

702 بازدید نظر: »

ارسال نظر

https://www.zahra-media.ir/eita.png

دسته بندی

اسکرول بار

تصویر ثابت